Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under december 2009

Av Johanna Nilsson - 31 december 2009 15:55

Hello.

Redan nu börjar man göra sig iordning inför nyårs festen. Tog precis en lång dusch och nu sitter jag här med andsiktsmask och hårinpackning. Man måste ju vara riktigt fin en gång om året iaf, och speciellt första dagen på det nya året. Man känner sig snyggare iaf efter allt sånnthär klet och kladd ^^

Har även köppt mig ett par lösnaglar med som jag ska försöka få på mig senare. Jag hade jätte fina naglar innan jul. Men skidåkningen förstörde allt! Naglarna blev torra och började dela sig, så jag klippte av dem..


Innan jag åker till Lollo och Sara så ska vi laga god mat här hemma. Det blir nog mysigt :)


  

Av Johanna Nilsson - 31 december 2009 09:16

Jag har träffat en gamal vänn som jag var jätte bra kompis med på gymnasiet. Hon bor numera i Tyskland, men är hemma i Sverige över jul/nyår. Men tyvärr så åker hon till Tyskland på Söndag igen. Tråkigt.. Men iaf.

Igår var vi och fikade på Orion i stan, och det har hännt mycker i hennes liv som man inte visste om! Så där satt vi och tjatade om allt i 1,5 timme. Vi ska fira nyår tillsammans idag också, kommer att bli jätte roligt tror jag.

Roligt att fira nyår med ngn som man tycker om för en gångs skull :) och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig >.<..


  

Sara 2008 :)

Av Johanna Nilsson - 29 december 2009 20:02

kom inte på någon bra rubrik. Det står helt stilla i huvet..


jaja.. Ännu en tråkig dag har gått förbi. Har inte fått något vettigt gjort idag heller. Eller, jag försökte laga en vegetarisk lasagne men den blev VÄLDIGT misslyckad. haha, jätte äkligt :P


Imorgon ska jag iaf ner till stan och fika med en gammal klasskompis som numera hor i Tyskland men som är hemma över jul/nyår. Ska bli roligt :)


  

Av Johanna Nilsson - 27 december 2009 20:44

Hej hej hej.

Nu har vi kommit hem ifrån Idre. Vi har vart där över jul och åkt massa skidor och gjort mycket annat. Jag har haft jätte roligt, och jag är bättre på att åka skidor än vad jag trodde. Jag träffade en kompis uppe på toppen av skidbacken.. lusigt :P Hur stor är den chansen lixom ^^

Men det var bara roligt! för då hade jag ngn att umgås med när jag tröttnade på min familj :P "haha"

Vädret var perfect de tre första dagarna, sen blev det lite sämmre. Men det gick ju fortfarande att åka skidor. Förutom sista dagen (igår) för då var det så dåligt väder att man inte kunde ta stolsliften upp till toppen, och då struntade jag i att åka skidor faktiskt. Temperaturen har vart allt mellan -25 till -10 sådär lagom :)


Här kommer lite bilder!


  

  

     

Av Johanna Nilsson - 19 december 2009 11:52

Började dagen med att fortsätta jobba på min målning av Linnea och Edgar. Jag är super nöjd med den!

Jag hade ju slut på min färg, så det var ett tag sedan jag målade ngt. Men i förrgår fick jag hem den nya färgen. Så nu kan jag måla igen :)

Men det blir inte så mycket målande nu ändå, eftersomatt vi ska åka till Idre IMORGON!  


Igår hade jag en jätte trevlig kväll med Becca och Therese på Babbel. Vi åt gott och drack gott. Hur mysigt som hällst!! Men jag var hemma ganska tidigt ändå, för idag går det inte att vara bakis kännde jag. Måste ju packa klart och sånnt.



  

Av Johanna Nilsson - 18 december 2009 11:19

   Igår fick jag och Zelle en julklapp av Linnea, Edgar och Jonathan.

Och det var en spargris-pudel! :D haha! jag blev så glad för den. Den ska jag ställa i mitten utav mitt fönster så att den syns tydligt!


Tack Tack :)


Av Johanna Nilsson - 18 december 2009 11:14

Hej Hej!

Igår kväll var vi på Rallylydnaden, denna gången kom vi dit rätt dag =P

Det var väldigt givande, och jag lärde mig mycket! Ämnet denna träningen var "Regler". Det är jätte viktigt att kunna alla regler om man ska tävla. Man kan lätt bli diskad ur tävlingen av att bara göra något onödigt fel. Så tills nästa tillfälle 14/1 så ska vi ha lärt oss reglerna.

Idag är det jätte fint väder ute! Så efter jag druckit upp mitt morgonkaffe slängde jag på mig termobyxerna och skidjackan och gick ut i trädgården med Zelle.

Han gillar att leka i snön! och han gillar att äta snön... Om jag kastar snö så springer han och tar in all snö i munnen och försöker äta upp alltihop som jag kastat. gulligt..

Lägger upp några bilder från när vi var ute :)


    

Av Johanna Nilsson - 17 december 2009 12:59

Idag fungerade bilen som den skulle, och jag kom iväg till knalleland som jag hade planerat. Hittade massor av fina grejjer på rea, men det blev bara två saker.

Skulle ju bara åkt dit för att köpa ramar igentligen. Men det blev visst mer än så.

men jaja, nu är jag nöjd och glad iaf.


köpte en stor fin ring. I like ^^

  

Jag försökte övertala Zelle att vara med på en bild. men.. HAHAA!

Han tycker INTE    om det, och det syns jätte tydligt på fotona.




Ovido - Quiz & Flashcards