Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna Nilsson - 31 augusti 2012 07:34


GuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuU va är härligt att det äntligen är fredag :D
Även fast veckorna går väldigt snabbt så är det alltid en speciell kännsla när fredagen kommer. Och vädret är sjukt fint idag, det är riktigt höst väder här nu, kallt! Nu kan jag tänka mig att det är ca 6-7 grader ute. får köpa mig en mössa snart, och ett par vantar! Men under dagen blir det varmare :)

Idag ska vi baka igelkotts-bullar på jobbet, nom nom ^^

Sen efter jobbet ska jag och Clara gå och träna! vi missade onsdagens träning så det kommer bli ett längre och hårdare pass idag. Kanske bara var bra att låta kroppen vila efter Preikestolen. Men nu är vi på gång igen!

Jag har faktiskt fått med muskulösa armar, dom är lixom vågiga ;D hahaha!


Nu måste jag gå, HADE!


 

Dagens väder och dagen jag :)

Av Johanna Nilsson - 29 augusti 2012 19:46



Hejhej!

I förrgår natt kom det två nya killar som ska bo här med oss. Något år yngre än mig, och mycket trevliga. Dom hade även turen att få jobb efter EN DAG, så idag var första arbetsdagen för herrarna. Mycket bra! Helt otroligt att dom fick ett bra jobb så snabbt. Så komsi komsi alla som är trötta på sitt nuvarande jobb och vill söka lyckan i norge med mig :D

hahaha!

Idag var jag på jobb en timma för tidigt..
Jag var säker på att jag hade Mellanvakt, men visade sig att jag hade Senvakt.

Så träningen med Clara blev inställd idag för jag slutade ju senare än vad jag trodde jag skulle göra.. jag som var så sugen på att träna idag. Riktigt trisst... men imorgon är jag säker på att jag har Mellanvakt :) Blir nytt träningspass på Fredag  också :D Om ett halvår kan ni börja kalla mig muskel-johanna!


Är lite pirrig för imorgon... ska träffa två tjejer som jag kanske ska flytta in hos, som en fika-intervju lixom.

Hoppas det går vägen.. Känner att jag vill hitta ett ställe som jag kan bo en längre period nu. Trött på att inget fungerar eller luktar konstigt. haha. ska uppdatera med om det senare :)

I helgen har jag lite planer. Men inte så mkt bestämmt ännu, ska träffa Eirik iaf ^^ hiihihihihihiiii..


Här kommer lite mobilbilder som jag hittade.

HADE


Förfest på Mathildas balkong!

 

Laxsallad med pesto, har blivit en favorit.

   

Fika med Mathilda en fredag. (slutade på krogen) 


Av Johanna Nilsson - 27 augusti 2012 06:55


För er hemma som kanske inte vet vad Preikestolen är så kan jag ju berätta lite.

Det är alltså en "fjällformation", som det kallas på norska. Mitt i en fjord som heter lysefjorden. 604m upp i luften finns Preikestolen. Det tar ca 2 timmar att klättra/gå dit, och det är en av norges mest kända och vackraste plattser.
Det går båtturer dit, så att man ser Preikestolen underifrån. Det gjorde jag och min familj förra sommaren.
Men att gå dit upp var sjukt häftigt. Har tyvärr och blivit ett kännt ställe att hoppa ifrån.. många som slutar sitt liv genom att hoppa.
Men jag MÅSTE upp dit igen, det var helt otroligt!

Vi tog färja över till en ö som heter Tau. Därifrån får man köra ca 2mil innan man kommer till parkeringen. Sen ska man vara förberedd för en ca 5 timmar lång tur. Jobbigt, men värt det!!


 

Två andra bilder, där ser man bättre hur det igentligen ser ut :)


Av Johanna Nilsson - 26 augusti 2012 17:19


WE DID IT!!

Men det var fruktansvärt jobbigt. Det är inga vanliga vägar upp dit, utan man får klättra över stenar och hoppa från berg till berg. Det fanns nog inte en enda vanlig stig/väg.

Men hjälpemig vilken fin natur det är här.. Jag blev nästan tårögd när vi hade kommit en bit upp på berget och man faktiskt såg fjorden som var nedanför. Jätte vackert! Och kanon bra väder att gå i hade vi också.

Det stog att det skulle ta 2h upp och 2h ner. Men vi gick upp på 1h och 15 min. Så vi har fått oss ett reält träningspass idag :D

BILDBOMB!


             



Av Johanna Nilsson - 23 augusti 2012 07:25


Hej hej

Ska gå och jobba snart. Och efter jobbet så ska vi på kurs idag, så jag kommer inte vara hemma igen föränns ikväll :P

Men gött det med ibland!

Igår bakade jag. Äppel/kanel muffins blev det. Dom ska jag ha med mig till jobbet och bjuda damerna på, på fredag.

Vi har fredagsfika varje vecka, och denna veckan var det min tur att ta med mig ngt.

Jag tycker dom blev riktigt goda, hoppas de andra damerna blir lika nöjda som jag blev :)


Annars är allt bra.

Tillvendningen på jobbet går också otroligt bra, jätte trevliga föräldrar som inte alls verkar ha ngt problem med att jag är ung och svensk. En del har ju sina fördommar :P


Till helgen har jag inga planer ännu, får se vad som händer. Hoppas på en lugn helg, eller en tur upp till preikestolen, som blev inställd förra helgen pga. REGN.............

haha Hade :)

   

Av Johanna Nilsson - 21 augusti 2012 18:28


Idag hade jag tidigtvakt, vilket betyder att jag fick sluta vid 14,00. Så jag tog mig en tur till Kilden, shoppingcenter som ligger inte långt ifrån där jag bor. Och det blev nya jobbskor, leggins, två smycken och en bh.

Älskar att få löneförhöjning utan att veta om det ^^ haha! oh happy day!

Jag är faktiskt riktigt duktig på att vara ekonomisk, även fast det kanske inte ser så ut emellanåt.

Men denna månaden har jag betalat TVÅ hyror och vart ute endel, även shoppat en del. Men ÄNDÅ så har jag klarat att sätta över 7000kr på mitt sparkonto, happyhappy :)

Skickade även ett brev hem på posten idag, ska bli spännande och se om det kommer fram :P Både jag och hon i kassan på posten hade problem med att hitta rätt frimärken, haha! Men hoppas verkligen det funkar för jag satt hela eftermiddagen/kvällen igår och målade och pysslade..


Smyckerna ska numera vara korta och stora, enligt mig ^^ tycker det är jätte fint, köpte två st idag. Båda är ifrån BikBok, det är även legginsen. Som jag också blev jätte nöjd med, och sköna var dom också!

Skorna var ett måste, eller tofflorna. Och jag var tvungen att ha rosa, såklart ;)


Jag snackade lite med Sara innan på FB, kul att höra från henne igen :) Nu är hon i sverige, men bara att vänta ett år och sen är hon tillbaka i stavanger igen. No problem!

JAG BEHÖVER TIPS!!!
på fredagsfika till jobbet. Jag har ansvar för fredagsfikat denna veckan.... Alla damerna på jobbet bakar alltid så massa gott, men jag är ju hopplös på att baka. Tips på något enkelt och gott som ska räcka till 15 pers???

tack på förhand :)


HADE!


   

Av Johanna Nilsson - 20 augusti 2012 07:32


Jag har ju tagit massa bidler med min mobil under min tid här i stavanger.
Tänkte lägga upp några nu när jag väl förde över dom till datorn.

Lite blandade händelser.


   


Och såhär ser jag ut idag.

Nu ska jag slänga i mig lite mat och sen gå mot bussen.

Ha en fin dag :)

Av Johanna Nilsson - 19 augusti 2012 23:08


Hej!

Hjälp vilken kansig helg det vart! Men super kul :)

Jag har vart ute i Randaberg, som ligger ca 30 min med bil härifrån. Mitt ute på landet!
Där bor numera både Mathilda och Clara med sina pojkvänner, typiskt att dom skulle träffa killar som bodde på samma område så långt bort från mig :P Men jag har sovit his Mathilda både fredag och lördag. Var fest båda dagarna så nu är jag riktigt sliten. Men sov 5 timmar mitt på dagen och vaknade nu, haha! Så jag har vännt lite på dygnet nu. Är inte alls trött nu när jag väl borde gå och lägga mig..


Imorgon har jag tillvändning på jobbet. AAAAH nervööööööösssssss!! Men hoppas ändå att det ska gå fint.
Har ganska bra vakter denna veckan, så slipper jobba sent flera dagar, vilet är väldigt skönt!


Vi har ett bostadsproblem här i kollektivet.

Men nu löste det sig faktiskt ganska bra ändå. För de två som skulle flyttat in har nu ändrat sig och sket i det (IGEN), men som tur var så hittade vi två nya ganska snabbt som kommer hit nästa söndag.

Så det blev denna månaden som blev en väldigt hög hyra.. Men sen i sep så säger vi upp kontraktet och har två månader på oss att hitta nytt. Hoppas att det ska blir bra det här ändå.

Men ett tag såg det ut som att vi bara hade två veckor på oss att hitta nytt. Hjälp vilken panik jag fick. Men tur att vi hittade två nya som ska flytta in... hoppas nu bara att dom gör det..


avslutar med en fin bild från igår :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards