Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna Nilsson - 29 juni 2011 22:03

.. fanns det inte ett tv program som hette så?..

Aja, inte viktigt :)


Ligger i sängen med datorn på magen just nu. Känns skönt att bara slappa och inte tänka på något annat än att jag ska resa hem imorgon! Vill inte änns tänka på att jag ska tillbaka till stavanger. Vill bara hem nu :)

Pussa och krama på min hund

Och resten av familjen, kommer inte änns ihåg hur deras röster låter. shit asså, nu börjar jag grina på riktigt. "snörvel". Tur att jag ska hem imorgon ^^

Det är verkligen på tiden!


Kommer inte träffa alex på två veckor nu heller, för när jag kommer hem så åker hon till sverige :/ Men jag ska inte tänka negativt, imorgon är allt bättre och jag kommer sova hemma i mitt rum med min hund

Det är värt mer än guld just nu :)

 

Det som jag skrev igår var inget som jag igentligen kan berätta, men det blev inställt. Så alla glada firanden kan vi ju lägga ner med en gång. Men jag är glad att jag fick blev erbjuden chanse :) (till butikschef) *host host* ^^

 

HADE!

Av Johanna Nilsson - 28 juni 2011 22:38

Hello!

Jag har något kempe kul att berätta!! Men kan inte berätta ännu, måste vänta tills imorogn.. MEN det är en av de största händelserna som hännt mig iaf ^^ Nu är ni allt nyfikna va??? Jaaa- men nu får vänta tills imorgon då!

Tihihihihhihi!


Har nu tagit fram resväskan, tänkte börja packa imorgon. Har lång sovmorgon.

Så nu är det bara morgondagen och sen åker jag hem till borås. Ska bli så sjukt skönt, ingen förstår nog hur gött det känns just nu. :)


Jag och Sara åkte lite bil efter jobbet idag. När jag kom hem var båda hyresvärdarna i vår lägenhet, men inget att oroa sig för, de skulle bara hämta de trasiga kylskåpet. Men trevligt att snacka lite med dem också.  Efter de så hämtade vi upp saras käresta på jobbet, och åkte runnt lite. Det var mysigt att sitta i en bil. Tänk att en sån självklar sak som att åka bil känns speciellt nu mera :) Njuter av de små sakerna i livet numera :)


Ska sova snart, UTAN väckarklockan brevid mig... behöver inte något som väcker mig imorgon :) kommer vakna av mig själv vid 8 ändå.


HADE!




Av Johanna Nilsson - 28 juni 2011 09:00


Orkar inte jobba idag!! har sovit jätte dåligt inatt.

Vart vaken typ hela tiden, har legat och lyssnat på väckarklockans tickande... tick tack tick tack tick tack tick tack.... min mob är ju pajj så jag fick använda klockan som väckning idag. Och inte nog med att den håller mig vaken, när den vä ska väcka mig så ger den ifrån sig ett sånnt sjuuukt högt och iriterande ljud. Fick ju nästan en hjärtattack när den ringde idag. Dessutom ringde den på fel tiiiid!!! dumma klocka.. >.<


Idag kommer jag att jobba 10-19, både öppning och stägning idag. vill inte vill inte vill inte!! Kommer ju stå och sova hela dagen, känner hur trött jag är. blääääääää MEEEEEN!!! bara 2,5 dagar kvar nu till sverige :D

DET är ju posetivt iaf! Skrev ut flygbiljetten igår, bättre sent än aldrig eller hur?? ;)





Av Johanna Nilsson - 27 juni 2011 11:48


Hej igen!

Vart och handlat "bra mat". Massa fisk och grönt, havregryn med lite hemmagjord sylt till frukost tänkte jag börja med igen. Det var ju det ända jag åt i början när jag flyttat hit. Men det är ju bra, och kroppen mår bra av det. Detta är absolut inte för att jag vill gå ner i vikt, det har jag redan gjort. Men för att må bättre och orka mina långa arbetsdagar. Har levt på bröd och makaroner, känns inte så bra att veta hur dåligt min kropp mår. Så nu ska det bli ändring!

När jag kom hem från Coop så stog min hyresvärd utanför min dörr med ett stooooort paket. ojojoj- tänkte jag, spännande! Och det var ju vår nya frys och kyl! Men när den kom in i köket så såg jag hur liten den var.. seriöst? Den går ju inte änns till väggen. Ser ju lite knasigt ut, men jag ska asolut inte klaga för nu har vi en riktig frys igen :) Vi har levt utan frys i flera veckor nu haha! Vilket var mitt fel .. :P


HADE!

Av Johanna Nilsson - 27 juni 2011 09:36

 

Godmorgon!

Denna veckan kommer bli slapp, som idag tex då jag jobbar 16-19. Skööönt att inte jobba så mkt, och sen är jag fri ända tills 8/7 SÅ NAJS! Åker till Borås på torsdag, så nu är det bara 3dagar kvar :) längtar så sjukt mkt efter min familj och mitt rum och min lilla hund

Jag är bäst :)

Det har ju gått så bra för mig också!! Massa jobb erbjudanden och träffat alla dessa fantastiska människor, både norrmän och svenskar. Men mest av allt är jag glad för att jag träffat mina tjejer från Varberg. Vi har alltid så fantastiskt kul. Speciellt Alex kommer vara en nära vänn för livet :) WOHO!

Men nu laddar jag inför sverige resan, kom på att jag måste ju packa ganska mkt kläder denna gången, gaderoben är ju tom hemma.. haha, undra hur f*n jag ska få med mig allt hem igen när jag väl flyttar tillbaka till sverige. Får nästa beställa flyttbil isf XD


men jaja, ska in i duschen och sen handla mat. Har bestämmt mig för att börja äta nyttigare. Lever ju fan på bröd och pasta.. ingen bra kombination för magen asså ;P

HADE !!

Av Johanna Nilsson - 26 juni 2011 07:58

uuöööhhhöhuuuggg... det är ungefär det bäste sättet att förklara hur jag mår just nu.

Klarar ju knappt av att skriva på datorn lixom. Bakis och jobbig idag, men det var en underbar midsommarfest, så det är värt baksmällan ;)  Jag har skadat min arm. Kommer ihåg att vi stog runnt en eld och helt plöttsligt gjorde det så sjuuuukt ont i armen. Så ont att jag inte kunde stå upp typ så jag minns att jag la mig ner på marken. Fick höra att  det var någon som kastat en flaska riktigt j*vla hårt,  och den landade på mig... alltid denna otur. Så min högerarm ser ganska normal ut. Lite svullen bara, men shiiiit va ont det gör. I benet lixom.. :( vet inte vad jag ska göra åt det, för vi har ju inget bandage eller någonting här. Vill inte uppsöka läkare heller, tar tid och de är sånna rasister not svenskar så jag kommer få sitta där hela dagen och natten för att få hjälp.. tro mig det är sannt!

Men skit samma, ska ju hem snart så vi löser det då.


MAMMA & PAPPA!!

Min mobil har dött. Den är helt pajj, jag kan ta emot samtal men kan inte se vem som ringer. Skärmen är svart men knapparna blinkar ibland... :P Hade vart guld om det ligger en gamal mobil hemma någonstanns som jag kan ta med mig hit sen igen. Leta leta leta!!

Av Johanna Nilsson - 25 juni 2011 07:52

 

Igår var jag och plockade grenar och blommor till min och saras midsommar kransar. Jag var vid havet, och tog jätte många fina bilder! Men de är borta .. Min mobil har tagir självmord tror jag.. eller håller på att göra. Den bråkar med mig hela tiden och har också blivit jätte långsam. "arg"


men men.. IDAAAAAG är det ingen vanlig dag!!

För idag är det en bra dag.

Idag ska vi fira midsommar, men efter jobbet såklart ;P

Jag slutar kl 17, kommer vara hemma 18 typ (mycket att städa i butiken efter en lördag). Sen in i duschen, och börja fixa sig. sen kommer sara hem och då ska vi (har jag bestämmt) göra midsommar kransar. Fast hon får faktiskt också lov till att göra sig fin ^^ självklart. Jag ser faktiskt fram emot att göra midsommar kransar, det ska bli så kul :D

Sen ska vi nog kanske äta ngt, och lite senare gå till en midsommar fest för svenskar som några svenskar annordnat. KUL VA?? :D Festen kommer vara här vid havet på storhaug, bara 10min bort. det är ju perfekt :) Alex och gänget kommer dit med, och vi kommer fira midsommar tilsammans med bara svenskar. Helt fantastiskt, man saknar att snacka svenska med svenskar mer än vad ni nog tror!


Måste bara berätta också att jag har sålt (själv) för så sjuuukt mkt dessa två dagarna. I torsdags jobbade jag 7h och sålde för 22 000, och igår jobbade jag 10h och sålde för 21 000. Jag är stålt över mig själv och kommer få en fet löneförhöjniong denna månaden ;) fick t.o.m beröm utav chefen!

nu ska jag göra mig fördig för jobbdagen, har öppning idag igen :)

hade!



Av Johanna Nilsson - 24 juni 2011 08:38

 

Godmorgon!

Det blev en bättre start idag än vad det var igår. Ser nästan fram emot att jobba 10-19 i butiken helt själv på midsommarafton. Det är nog någonting magiskt med denna dag :) Känner mig snygg också, vilket är bra! Har faktiskt lösfransar på mig idag, och en blomma i håret. Men det syns inte bra på bilden.

Jag står i köket med datorn på kylskåpet, perfekt höjd ^^


Hoppas alla hemma får en jätte bra midsommar! Här ska det regna hela dagen.. men hörde att det var bättre väder hemma :)


HADE!


Ovido - Quiz & Flashcards