Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna Nilsson - 28 februari 2010 16:10

Hejsan :)


Idag är jag pigg och glad. Nu räknar jag mig själv som heltfrisk. Det är bara magsäcken som är lite dryg. Den har blivit lite mindre, och det är inte lika lätt att äta som det brukar vara. Men den ger väll med sig efter ett tag :p

Btw.. jag vägde mig nu efter jag duschat, och jag är ca -2kg lättare! ^^

Nu sitter jag med en hårinpackning och lyssnar på skön musik, och ser ljust på framtiden som frisk!

Vill ut med mina vänner och göra saker, trött på att sitta hemma nu.

Ngn som vill bowla nästa helg igen? :P

 

 

Av Johanna Nilsson - 28 februari 2010 08:30

Hejsan!

Idag känner jag mig inte alls illamående eller har någon huvudvärk alls, fantastiskt!
Jag är lite matt och öm i kroppen bara, så jag hoppas på att jag kan jobba imorgon. Det är jag nästan säker på att jag klarar av.

Annars är det lungt, pappa är snart frisk med tror vi. Han mår också bättre. Men syster och mamma har inte kännt ngt utav denna onda bakterie som vart i huset :P

konstigt..

MEN, det töar ute!! Såååå skönt, då kanske det blir vår snart ^^ Fåglarna kvittrade tom ute idag.

NAJS!


Bye :)

Av Johanna Nilsson - 26 februari 2010 15:49

Hejsan.

Inatt avaknade jag vid ett av att jag mådde illa, har jag aldrig gjort förut! så jag gick ner till köket för att ta ett glas vatten.. och då bröt helvettet ut! Jag har magsjuka, och legat över toaletten hela natten och hela morgonen. Vid 13 på dagen fick jag i mig en halv appelsin, som faktiskt inte kom upp igen, och sen dess har jag inte spytt ngt. Men jag har haft jätte ont i huvet, så ont så man knappt ser ngt. Ögonen hänger lixom inte med. Så jag somnade och vaknade nu och har fortfarande jätte ont i huvet, men jag mår inte illa längre. Så det var kanske bara en tillfällig magsjuka. Jag var tvungen att göra ngt åt min huvudvärk, jag tog en alvedon (som inte hjälper) men den fick stanna kvar i magen iaf.

Nu har jag kollat min temperatur och jag har feeeeebeeeeeer.. va fan? Jag ser knappt bokstäverna som jag skriver på datan. Och jag måste nog försöka äta ngt snart, det var typ 15 timmar sedan jag åt ngn mat.


Missade mitt Af-möte idag och jag missar bowlingen ikväll.. fyfasen va drygt detta är. Jag orkar inte vara sjuk längre nu, var ju förkyld hela förra veckan..


Av Johanna Nilsson - 25 februari 2010 12:21

Hejsan.

Jag vaknade ganska tidigt idag av att jag hostade. vid 7 ungefär, ganska drygt.

När min syster åkte till skolan var jag ensamhemma som vanligt, och det är ju iof ganska skönt men väldigt tråkigt ibland. Idag visste jag inte vad jag skulle göra!

Men jag bestämmde mig iaf för att bada och klippa Zelle, det behövdes!!!!

Han var inte vit längre, han var gul/brun. Myyyyysigt! ^^

Det tog ca 2,5 timmar. Men när jag var klar så var klockan bara 11,30... det kändes som om klockan var typ 14 eller 15. haha!


Men han blev jätte fin iaf, jag lägger upp några bilder.


Ikväll ska jag med Linnea och hämta en kaninbur, mer vet jag inte :P haha.

Hej då!


     

Av Johanna Nilsson - 24 februari 2010 22:18

Jag saknar solen, jag saknar havet, jag saknar alla irriterande flugor, jag saknar till och med getingerna, jag saknar den blåa himeln, jag saknar det gröna gräset, jag saknar alla ormbunkar, jag saknar maskrosorna, jag saknar alla myggor, jag saknar att bada utomhus, jag saknar att få sand mellan tårna, jag saknar att ha bikini på mig, jag saknar att ligga och sola på en våt handuk, jag saknar att grilla, jag saknar att sitta på uteserveringar i stan, jag saknar att äta glass, jag saknar att åka till lisseberg, jag saknar att ha sandaler, jag saknar att få använda solglasögon, jag saknar att bli solbrännd, jag saknar solskyddsfaktor, jag saknar spontana grillkvällar, jag saknar värmen ute, jag saknar att solen går i moln, jag saknar att lyssna på sommar musik, jag saknar den gröna skogen, jag saknar mina shorts, jag saknar solstolar med sköna dynor, jag saknar engångsgrillar, jag saknar Varberg, jag saknar picknickar, jag saknar att kunna gå ut på trädgården, jag saknaratt vara barfota, jag saknar till och med maneterna i havet, jag saknar att vara utomhus, jag saknar alla färger och jag saknar att vara med mina vänner :)

 

      

          

Av Johanna Nilsson - 24 februari 2010 11:44


HAHAHAHA!!!!

...

Av Johanna Nilsson - 23 februari 2010 19:14

De känns nästan som om att jag sitter och uppdaterar min blogg hela tiden :P

Men jag har faktiskt inte så mycket att göra.

Här kommer en liten målning till.

  

Av Johanna Nilsson - 23 februari 2010 18:12

Sitter här med mitt honungste och tar det lungt. Ons-tordag ska jag försöka att bara vara hemma och ta det lungt och bli frisk. Idag var det nämligen ännu värre med förkyldningen. Trodde att det hade blivit bättre igår, men idag när jag vaknade kunde jag knappt andas. Jobbigt..

På fredag ska jag till af på ett möte (BLÄÄÄÄÄÄ) på morgonen. Sen på eftermiddagen/kvällen ska jag iväg och bowla med Elli och Tony!! det var jäääätte länge sedan jag bowlade. Men jag kommer äga dem ändå ^^

Sen på lördagen är det feeeest. Så jag hoppas verkligen att denna dumma förkyldningen försvinner NU!


Såhär har min dag sett ut. Detta bär jag med mig vart jag än går :)


  

Ovido - Quiz & Flashcards