Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under juli 2012

Av Johanna Nilsson - 31 juli 2012 15:57


Hej!


Idag köpte jag mig ett akvarellsett med fär och penslar.

Jag kanske ska berätta anledningen först..
Såg en film som heter Miss Potter (stavingen vet jag inte). Men den handlar om en ogift kvinna som älskar att måla, men hennes mamma tycker inte det är passande. För det är en väldigt rik och fin familj. Men hon följer sina drömmar och tillslut träffar hon en man som hjälper henne att få trycka en barnbok, men massor av fina bilder.

Han dör, och hon blir olycklig. Men sen köper hon sig en gård på landet och blir lycklig igen.. HAHA! förlåt, jag orkar inte förklara hela filmen. Men hon blir väldigt framgångsrik på egen hand :)


Och därför köpte jag akvarellfärg idag.. Har aldrig riktigt målat med det förut, men det var riktigt kul och väldigt annorlunda mot akryl färg (som jag brukar måla med).

Målade dessa två idag, och är ändå väldigt nöjd över att det var mina första försök att måla med akvarell.


Imorogn är det dax att börja jobba på riktigt. Ska bli spännande att komma på en helt ny avdelning och nya barn, men känner ju några av dem från förra året. blir mysigt :)


Hade


 

Av Johanna Nilsson - 30 juli 2012 15:38


HEJ!

Jag är på riktigt gott humör idag, har haft en jätte bra helg!

Det var fest hos Clara och Marius på lördagen, och det var riktigt lyckat!! Lite för mkt folk på stan bara.. helt FULLT med folk, inne på krogen stog man bara för att man kunde inte röra sig.. haha!

Men igår då så var jag tvungen att åka ut till Clara igen, då slutade dagen med pizza och bio. Så både lördag och söndag var två riktigt bra dagar :)


Dagen middag ser ut såhär!
min fantasi är slut, och jag kör på samma sak som jag lagade förra veckan ^^ fast denna gången med kyckling istället för lax. Gott det med :) Matlådor blev det också, perfekt!


Nu sitter vi här i regnet och åskan. vilket skit väder.. hahaha!


Hade!


   

Av Johanna Nilsson - 28 juli 2012 10:53

  

Morgning morgning!

Tog mig ann utmaningen att laga majssoppa. Den gick bra trotts att det saknades lite buljong, haha!

Jag gillar den iaf, och det är det som räknas :) Hade ju tyvärr inga skålar heller, så fick äta ur ett glas ist. Men det gick också bra.

Idag är dagen som jag väntat på hela veckan! Fest hos Clara , med mathilda och alla andra :D

Men ska ner till stan nu på dagen och kolla runnt lite med Clara, vet inte vad jag ska ha på mig ikväll... och det är ju gladmat fortfarande, så då måste vi ju ner och äta lite gott också nu på dagen :)


Annars går allt fint. Igår hade vi en filmkväll här i kollektivet, riktigt trevligt. Det blev två filmer, men minns inte vad dem hette tyvärr... jag och film går igentligen inte ihop. Men bra var dem :D


Jag har haft problem med mina ögonbryn den senaste veckan. Jag måste ha sovit på andsiktet eller ngt.. för ögonbrynen pekar åt alla håll!! och inte änns hårspray kunde hålla dem liggandes mot andsiktet, galet.... men IDAG så ligger dem perfekt, jag har sån tur ibland. och vilka problem jag har, haha :D


Ha det!


Av Johanna Nilsson - 26 juli 2012 09:46


Hej hej!

Nu har jag vart här i exakt en vecka. GUU va dårligt jag mådde då. Sov ju hos Sara ons-tors för att jag kände mig så ensam :P Men nu klarar jag att sova helt själv, haha!


Nu är det ju Gladmat i stavanger. Hela vågen är fylld med matstånd från hela världen och det är alltid fullt med folk på stan!! Jätte kul är det :D Jag var där med Mathilda, Thomas och hennes mormor och morfar igår, och hjälp va kul vi hade. Drack en öl och bara hade det trevligt. Synd att det är inte helg nu!! Nu börjar det bli kul på riktigt att bo här, när det händer lite saker och jobbet är igång.


Ikväll blir det kanske gladmat igen, fast med Sara. woho! ^^

Nu ska jag åka till jobbet.



 

Av Johanna Nilsson - 25 juli 2012 08:32


Hello.

Ska snart cykla iväg till jobbet. Synd bara att dom FORTFARANDE bygger om vägen här ute Hillevåg. Det gjorde dom förra året jag jobbade där också.. shit va sega!

Men idag är som sagt första arbetsdagen, men det är bara 6 timmar, för det behövs tydligen inte mer än så på sommrarna. Men jag är super nöjd! ska bara skaffa mig ett nytt skattekort, sen är allt fixat och klart :)


Alexandra kommer tyvärr inte hit i helgen, det var lite snack om det. Men hon ska komma någon gång i Augusti ist, och det är ju snart :) Efter jobbet idag ska jag träffa Mathilda i stan. Hennes mormor och morfar är i stan och vi ska visa dem runnt lite, det blir nog mysigt :)

Ha en fin dag, jag ska njuta allt jag kan av att vara tillbaka på världen bästa jobb ^^


 

Av Johanna Nilsson - 23 juli 2012 23:11


Hej hej.

Ska sova snart tänkte jag. Men innan jag gör det så tänkte jag skriva några rader.


Jag börjar ju inte jobba föränns nästa onsdag (1/8), men fick idag en förfrågan från jobbet om jag ville hoppa in som vikarie ons-fre denna veckan! Och jag känner lite att det blev min räddning, vad skulle jag annars gjort tills nästa onsdag lixom? Kan ju inte bara sitta inne på rummet och mögla. Så jag är jätte glad över att få göra det och träffa alla mina barn igen ^^   


Nu har ju även Mathilda kommit hem från en helg i kristiansand, så nu har jag ju någon att umgås med. när vi inte jobbar då. Känns bra! och ser fram emot helgen, då jag ska ut på landet (där clara och mathilda bor) och festa till det lite. Så idag har jag vart på ganska bra humör hela dagen faktiskt. Nu är jag glad över att jag inte bor ensam, finns alltid någon att prata med. Även fast konversationerna inte är om det som man behöver prata om, så är det ju ett bra sätt att få tankarna i andra riktningar. :)


Sov gott alla!

Av Johanna Nilsson - 22 juli 2012 15:10

Hej igen.

är riktigt utmattad känner jag, orkar inte änns göra ngt att äta. Men får väll ta tag i det nu snart.

Hemlängtan blir inget bättre. Så fort jag inte har någonting att göra så kommer den smygandes.

Har jag gjort rätt val? - jag har ingen aning.

Ligger och kramar filten för den ser lite ut som zelle. haha


måste vänja mig vid dethär livet, men kollektivlivet är nog inget för mig, inte i längden iaf. haha :P
får se hur länge man klarar att leva såhär. även fast det är riktigt trevlgit ibland.


Idag är det ju också ett år sedan atentaten i norge. Satt förut och kollade på livetv från domkyrkan i Oslo. Fortfarande helt sjukt galet och jag kan inte fattat att det hände. fruktansvärt..

Så idag är det inte någon speciellt bra dag, allt är depp. Jag är depp och vädret är depp..


Vill hem. fast ändå inte.


 

Av Johanna Nilsson - 22 juli 2012 13:36

  

hello.

Se vilken fin utsikt över fjällen som vi har från vårat köksfönster. kanske inte det vackraste vädret då..


Igår var vi ute lite, jag och sara. Men några andra. Det var helt ok, munken är ett bra ställe. Tyckte det var supermysigt med livemusik ^^ Så jag är lite trött idag, och orkar inte skriva så mkt.


ska ut på en promenad nu och träffa sara. så hade bra  :)


Ovido - Quiz & Flashcards