Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Nilsson - 28 oktober 2011 20:48


Imorgon är det dax!!!

Halloweenfest OF THE YEAR :) nu är det 110pers anmälda till denna stooora fest. Jag ser verkligen fram emot detta, och jag ska vara pirat detta året. Och fick tag på en jätte snygg ring som passar perfekt till mitt guld/rött och lite slitna tema som pirat. Ser inte så slitet ut just nu, men ska ju fixa till det imorgon.

Så imorgon redan vid 17 tiden ska jag vara hos Alex. Då ska jag, sara, alex, clara och mathilda fixa oss tillsammans! Kommer det bli krig som speglarna tro?


Men innan dess har jag fått ett uppdrag att fixa fram ett par kattöron till Clara. Detta tar jag väldigt seriöst och ska hitta dem bästa :) Men för min del är allt redan klart. Känns skönt, jag är ju ledig imorgon också.


Nu idol!

HADE!


Av Johanna Nilsson - 26 oktober 2011 05:59


   


Godmorgon.
Som rubriker säger är det sannt. Jag har tidig vakt resten av veckan, vilket är skönt på ett sätt eftersom att jag slutar ganska tidigt, vid 14. Men jobbigt på ett annat eftersom att jag måste gå upp 05,10. Men det går bra, det tar bara några timmar innan jag kommer igång. Men det har blivit en vana nu. Kaffet hjälper!


Bilderna är från i helgen. Jag var hos Alex på tacos och vin-kväll, och sen gick vi ut på Hexagon. Jätte kul som vanligt! Vad ska jag göra utan utelivet i stavanger!??! Det är inte änns i närheten av borås uteliv... kommer sakna det. Det är lixom roligare här och öppet mycket längre :P


Igår på jobbet vad KAOS! för många barn och för lite personal. Vi var två vuxna på nio barn, vilket inte alls fungerar när alla ska äta eller när alla ska gå och lägga sig eller när alla ska klä på sig och gå ut. Speciellt inte när tre av dom är bråkmakare.. åååh, huvudvärken närmar sig med stooora steg alla redan. Hoppas vi blir tre vuxna idag så jag slipper jobba över. Hade vart gött att sluta 14..


Fick det nya sims3 spelet på posten igår! Tack mamma! :D ska spela idag efter jobbet och inte tänka på någonting annat.


HADE!

Av Johanna Nilsson - 24 oktober 2011 16:54

 


Heeej!

Gissa om ajg blev glad när jag fick dessa bilderna med mig hem från jobbet idag! Visste inte att alla skulle få varsit exemplar av dem, men det fick vi och jag är jätte glad :) Kommer att spara dessa bilderna så länge jag lever, för detta jobbet är så fantastiskt kul och människorna och barnen är underbara! Får ont i magen när jag tänker på att jag ska sluta där... kanske gjort fel val?


Vi firade FN-dagen idag i barnehagen. Så idag har jag jobbat många fler timmar än vad jag igentligen skulle gjort. Men det var en jätte trevlig dag, och många fina sånger och massa god mat :)


Nu ikväll ska jag bara slappa, känner mig så sjukt trött i huvet och huvudvärken har redan kommit smygandes. Men har lite sovmorgon imorgon så det är ju skönt!


HADE!

Av Johanna Nilsson - 22 oktober 2011 17:06



Goddag!

Sitter och kollar på dessa fina katter som bara går efter än hela tiden. Råkade ut för två sådana katter på två dagar! Men det är mysigt, men får lite ont i hjärtat när man vet att dem kan vara hemlösa och vill bara bli älskade och matade.


Torsdags, på väg hem: 
 

Fredag, påväg till jobbet:


 

Av Johanna Nilsson - 21 oktober 2011 21:15


Hejsan!

Sitter här och kollar på idol och dricker baylise, eller hur det nu stavas. Men jag vet att alex jobbar i butiken nu ikväll. så jag tänkte gå och besöka henne om en stund faktiskt! hjälpa till lite :) Alltid trevligt att springa runnt på stan mitt i nätterna. haha ! Dagen har annars vart bra, har jobbat sent och barnen är fantastiska som vanligt. Med vissa undantag ^^


Nu ska jag bege mig bort! HADE!

Av Johanna Nilsson - 20 oktober 2011 20:31


.. Jag och Sara var i en kul butik och sökte oss varsin maskeradkostym.

Vad tycks??

Men det slutliga resultatet får ni inte se föränns den 29/10. Då är vi bjuden på en jätte halloween fest, det ska bli kul. Det verkar som att det är en stor grejj med halloween här, nästan större än hemma. eller så är det bara jag..


Jaaa... annars så regnar det bara hela tiden. Denna veckan har jag vart sjukt trött. Heeeela tiden! Efter jobbet sitter jag bara i soffan och försöker hålla mig vaken. Det är ju för tidigt att lägga sig vid 19 lixom.. men jag hade gjärna bara sovit hela dagarna om jag fick. Men fredag imorgon, sen helg :)


Såg en GIGANTISK råtta igår med mitt i stan!! FYYY va äklig den var. Den sprang mitt på en gata i centrum. jag skrek inte men slängde mig in mot en vägg när den kom mot mig. Det samma gjorde alla andra som gick där. Ush..


HADE!

Av Johanna Nilsson - 18 oktober 2011 07:30


Godmorgon!

Tänkte bara berätta lite snabbt innan jag går till jobbet att vi saupp lägenheten igår!

Hyresvärden blev sådär glad, men vad gör det :) Vi fick dessvärre inte stanna kvar i lägenheten tills 2/1-12... utan vi måste vara ute 31/12-11... vilket är ett litet problem känner jag :P eftersom att jag jobber 29-30/12... MEN detta får vi lösa på ngt sätt, och jag vill ju gärna fira nyår i Stavanger, som ett avslut. Så efter 12-slager så har vi ingen stanns att bo längre, haha! Det blir en "nystart" på året :D


Men tur att jag har Alexandra! Hon sa att jag kan få bo hos dom de sista dagarna, snällt! Så nu har jag redan börjat skriva på en packlista. Vad jag ska slänga och vad jag ska skicka hem på posten. Hällst inget på posten eftersom att det är så sjukt dyrt. Men det blir ju två flygresor över jul och nyår så jag hoppas att jag får med mig allt hem. (håller tummarna).

Ha en bra dag!

HADE!

Av Johanna Nilsson - 16 oktober 2011 09:37


Hellooou!

Gårdagen var verkligen awesome :)

Var men Sara på stan nästan hela dagen och åt thaimat (har blivit mkt thai på senaste tiden..) Och gick lite i affärer. Sen vandrade vi hem för att fixa oss och lägenheten eftersom att Alexandra kom förbi innan vi skulle ner till stan igen och bowla!! Men jag måste säga att Borås disco-bowling är mkt bättre med disco ljus och billigare banor! Men det var fantastiskt kul! Vi träffade tre svenska killar som vi känner, dem vi var på fest hos förra helgen, så det blev en jätte trevlig och lång bowlingkväll. Mitt lag förlora ganska stort.... men jag gjorde EN strike!

Efter bowlingen gick vi alla till Hexagon och dansade tills kl 4 på morgonen. Och idag mår jag som jag förtjänar! Men trotts de sena nätterna så mår jag väldigt bra idag. Har redan hunnit laga en omelett och satt på en tvätt. Får nog sova middag senare tror jag :P Jag gjorde jätte goda drinkar åt oss tre tjejer på förfesten igår, men fick ingen bild på dem. Men jag hade hallonvodka, skogsbärs jouice och färska hallon. Den var faktiskt jätte god och rosa! :) Tog en bild på de fina ljusrosa shotsen vi tog ist. dem var också fina. men inte goda..


HADE!

Ovido - Quiz & Flashcards