Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under april 2010

Av Johanna Nilsson - 30 april 2010 15:38

Jag har börjat få smak för det här med mönster på strumpbyxor som har vart såååå modernt på senaste tiden. Men igår så köpte tillochmed jag mig ett par med små hjärtan på ^^

Tänkte att jag skulle ha dem ikväll.


Och jag vet att mitt rum är stökigt...

Men zelle är så söt på bilden så det göra inget att rummet ser ut som skit <3

  

     

Av Johanna Nilsson - 30 april 2010 13:44

Hejsan!

Trotts det dåliga vädret så är jag på väldigt bra humör. Fredagar brukar alltid vara bra dagar, speciellt på senaste tiden :)

Just nu dricker jag min fjärde kopp kaffe för dagen och lyssnar på Lily Allen - He wasn´t there, Super bra låt!

Idag är det Valborg, vilket betyder en dålig kortege i stan och massa fylla.

haha, även detta året kommer att vara som alla andra "valborgar": Går hem till elli och gör oss iordning tillsammans, sen åker vi ner med bussen till stan. Det SPÖREGNAR ute, och vi ska kolla på kortegen. Alla vagnarna går sönder och ingen förstår deras skämmt. Fulla teknis elever står på va det kallar "byggen" och kastar ägg och öl på folket som kollar på dem. och ALLT blir misslyckat. Sen drar vi till harrys :P

Det har nog inte vart en enda bra kortege vad jag kommer ihåg.. Det är alltid skämmt om personer som tagit självmord från bäckäng, och det är så lågt och äkligt.. Så jag gillar det inte alls faktiskt. BLÄÄÄ på alla teknister och deras kortege!

 

Men jag ska försöka att ha en bra kväll ändå :)

Av Johanna Nilsson - 29 april 2010 09:43

Hej hej


Tog precis en dusch, solen skiner och jag är ensam hemma!
Det känns skönt :)


Igår började jag på mitt arbetsprov, och jag gjorde faktiskt riktigt mycket, första uppgiften är snart klar. Jag var ju så stressad igår, men nu känns det bättre nu när jag har börjat.


Idag är jag också ledig ifrån jobbet, så jag ska ner till stan med Becca en sväng.

Det blir nog mysigt, speciellt nu när det är så fint väder ute :)


  

Av Johanna Nilsson - 28 april 2010 19:03

hejsan!


Idag har jag också vart ledig, börjar bli lite orolig för att jag inte kommer att få jobba så mkt mer än en gång i veckan..

Ska tydligen inte jobba imorgon heller nämligen.


Men iaf..

Jag har tagit tummen ur och börjat på mitt arbetsprov till univeristet i Växjö. Och jag känner mig sååå himmla stressad så det är sjukt. Jag vill bra bli färdig, men det kommer att ta jätte lång tid om det ska bli bra. Jag har vart en sväng i knalleland och skulle köpa A3 papper som jag ska måla uppgifterna på. Men påvägen dit var det bilkö.. hela vägen, och jag kännde mig jätte stressad, men jag behöver igentligen inte vara det om jag jobbar lite varje dag på arbetsprovet. men fyyyyy, jag är så sent ute >.<


jag har iaf börjat lite nu, köpt papper och skissat lite på hur jag ska måla.

Jag hoppas verkligen att jag hinner göra fördigt allt detta, och att jag kommer in på utbildningen!!!


God natt!


Av Johanna Nilsson - 27 april 2010 12:49

.. för några veckor sedan. Men jag har ju aldrig visat hur det blev! tror jag..

Men såhär blev det iaf :)


Har vart i Knalleland en stund nu på förmiddagen med pappa. Köpte nya skor (äääääääntligen!) till mig och pappa. najs najs.


Av Johanna Nilsson - 26 april 2010 19:10

Hej.


Har jobbat på H&M idag, och jag blir så trött!! Sitter stilla allderless för mkt..

Men ag tjänar ju pengar :)


Målade liiiiite lite på min pågående målning. Som blir min första svart/vita. Kanske kan bli bra tillslut. Jag är sådär nöjd. Men ska nog fortsätta imorgon.


  

Av Johanna Nilsson - 25 april 2010 21:13

Hej hej!


Vilken bra söndag det har vart idag!

Jag och Linnea gick ner till Svedjeskolans vårmarknad på förmiddagen (10,00) och mötte upp Becca där. Det var en mysig liten utflyckt.

Sen så åkte jag, Linnea och Edgar vidare till Borås Djurpark! Där harjag inte vart på flera år, så nu tyckte vi att det var dax. Jag tror att jag och Linnea var mer intresserade utav djuren än vad Edgar var ^^ Men han har vart glad hela dagen så jag tror att han var rätt nöjd med vår lilla tripp.

Nu i kväll har jag också vart med linnea, fast hemma i deras lägenhet. Det blev massor utav bröllops prat och bordsplaseringar. Jätte kul! nu är det ju bara tre månader kvar tills den stora dagen :)


Imorgon ska jag jobbar igen... vill inte!! hade vart skönt att vara ledig en dag :P

Men jag är förmodligen ledig ngn dag denna veckan. Och det känns super bra :)


Här kommer lite bilder ifrån dagen.

  

Rebecca och Linnea på vårmarkanden

  Aphuset

Ser gosigt ut! :)

   

jag och pingvinerna

  Middag   De småååå söta geopard ungarna. Om jag hade fått, så skulle jag ta med mig en hem ^^   Noshörningar Getter 

Och sist men inte minst, en glad EDGAR!

  

Av Johanna Nilsson - 24 april 2010 17:45

Hejsan!

Tog en "eftermiddagslur" och vaknade efter 3 timmar. så nu är jag utvilad och pigg igen.

Igår var en fantastisk kväll! Jag hade sjukt roligt :)

Det var förfest och mat hos Elli, sen missade vi bussen till stan så vi tog en taxi till Harrys. Och taxi gubben glömde att sätta på "taxametern" (eller vad det nu heter) så det blev en billig resa! ^^

Sen var vi på harrys hela kvällen/natten och jag somnade vid 3 eller 4.


  

Jag orkar inte lägga upp fler bilder.. :P

Ovido - Quiz & Flashcards