Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Nilsson - 30 september 2010 18:21

Hej hej!

Som jag skrev i inlägget tidigare, så var jag på vivåga idag oh fixade utväxten. Jag är super nöjd, men är väldigt ovan vid att ha såhär platt hår som man får när man har vart hos någon som kan platta hår ordentligt. haha!

Men jag ska snart ta en dusch så att jag kan se hur det ser ut när jag inte ser ut som en slickad katt i huvet ^^

Men det blev ljusare och liiiite  kortare. :)


Imorgon ska jag vara i skola 08.00 och slutar 16.30 Vilken j*vla lång dag.. Jag kommer inte ha lust att göra någonting imorgon kväll iaf. Men på lördag är det ju maskerad! :D


  

Av Johanna Nilsson - 30 september 2010 18:13

Hej!


Idag har jag vart hos frisören halva dagen (känns det som).

Jag och mamma var och tittade på mönster och tyg till min balklänning som jag ska ha i Januari på en Kadettbal i Stockholm! Min snälla vänn joakim bjöd mig ^^


Men jag kunde inte bestämma vilken färg jag ville ha den i. Det är en långklänning.

Röd, mörk blå, mörk lila eller svart? Jag tog med lite prover hem.. jag har verkligen beslutsångest.. Vad tycker ni?


  

Av Johanna Nilsson - 29 september 2010 08:07

Idag är det nog första riktigt kalla dagen/morgonen. Igår var det ju också svin kallt, men det är nog värre idag. Det var 0 grader ute sist jag kollade.

Dax att rota fram mössa och vantar nu då! Jag tycker att det är lite mysigt faktiskt.


Ska snart åka iväg till skolan, vi ska sätta ihop en "teater saga" på 20min.. så det kan ju ta ett tag. Men efter det ska jag träffa Sara och vi ska äta lunch och planera lite inför lördag. Najs! :)


  


Av Johanna Nilsson - 28 september 2010 19:11

Jag skrev precis ett låååångt inlägg som försvann bara för att jag råkade trycka på en kanpp här vid sidan om.... typiskt.


Det jag skrev var ungefär att jag har mycket i skolan nu, och snart kommer tentorna och jag känner mig osäker på vad jag ska läsa. (virrepötta)


Också att jag länktar tills helgen då maskeraden är. Ska träffa Sara imorgon efter skolan, vi ska luncha och planera lite lekar och uppdrag tills lördag. Det kommer att bli så bra och roligt!!


Jag sitter nu och lyssnar på Katy Perry - Last friday night. Oerhört bra låt som man kan relatera till ibland. Både fredagar och lördagar..^^


Last Friday night
Yeah we danced on tabletops
And we took too many shots
Think we kissed but I forgot
Last Friday night
Yeah we maxed our credit cards
And got kicked out of the bar
So we hit the boulevard
Last Friday night
We went streaking in the park
Skinny dipping in the dark
Then had a menage a trois
Last Friday night
Yeah I think we broke the law
Always say we're gonna stop
This Friday night, do it all again!!

 

Men just nu ser mitt liv ut såhär :) 

Av Johanna Nilsson - 27 september 2010 15:31

Jag fick ju för mig att jag skulle göra min egna ögonmask till maskeraden på Lördag. Den blev faktiskt bra, och kommer andtagligen att hålla hela kvällen. ^^

Det var bara första försöket som inte blev så bra för att jag häftade fast hela masken i träbordet... Men jag kom på en smartare lösning, nämligen att ha ett hårdare underlag.

Fan va smart jag är ^^


  första försöket..   Baksidan  

Framsidan! 

Av Johanna Nilsson - 26 september 2010 08:45

Igår hade jag jätte roligt, trotts att krogen var kass, så var iaf förfesten mega bra!

Jag kollade igenom bilderna idag, och upptäckte att vi ser inte så jätte fina ut på alla kort.. men jag bjuder på det idag :)


  

Av Johanna Nilsson - 26 september 2010 08:34

.. och jag är förberedd för maskerad!!!

Jag var i Göteborg igår med Sara H, heeeela dagen. Jag hade ganska ont i fötter och ben när jag kom hem. Men det var bara att dricka lite kaffe och bita ihop, för sen bar det av på fest. haha! Men ajg tycker att gårdagen var jätte lyckad. Och Jag hittade vad jag skulle ha :)


  



Av Johanna Nilsson - 25 september 2010 09:10

IDAG FYLLER MIN LILLA PUDEL 3ÅR!!   

Även hanns bror "Theo" fyller 3år idag, och detta måste ju firas.
Så jag lägger upp lite bilder på "Bröderna-bus" :)


Det var en fin sommar <3

Ovido - Quiz & Flashcards