Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under december 2012

Av Johanna Nilsson - 31 december 2012 08:44

Godmorgon..
Jag kan ju inte påstå att jag är jätte pepp. Trotts nyårsafton och allt. TUR att Sara är här hos mig i Stavanger nu, annars hade jag bara suttit inne och deppat idag. Flygresorna gick bra igår, allt gick som planerat. Men jag hatar verkligen att sägs hejdå till familjen. Dom fick varsin kram, sen vill jag bara sätta mig i bilen innan tårarna kom. Men dom kom aldrig. Tack Sara :) haha

Nä nu känner jag mig typ färdig med Stavanger, men har 8 månader kvar. Får göra det bästa av det. Hoppas aldrig att Sara åker hem till Borås igen, haha :p

Men nyår!!!! Gott nytt år alla!!!! Shit vilket skit år det har vart, verkligen!!! Med vissa undantag då :)
Fest ikväll blir det iaf, ute i randaberg. Får se hur detta blir :p

Hadeeee

Av Johanna Nilsson - 25 december 2012 10:06

Hej hej! Äntligen i Sverige. Men har ju vart här 3 dagar redan.. Tiden går så fort.
Igår var det julafton, min morfar och morbror kom på besök. Det var en lugn och skön jul, hände inte allt för mkt. Men jag är bara nöjd av att vara hemma :)
Ikväll blir det fest med alla mina gamla svenska favorit vänner!!! Juldagen är ju en fest dag! Ska bli så kul :D jag, becca, Sara och Tony ska förfesta hemma hos becca, och sen blir det en tur uti Borås. Synd att t stänger så tidigt ute på krogarna bara.. Haha, är lite bortskämd med Stavangers öppettider ute på krogarna. Men kommer bli såå kul!!!!

Ska snart åka och sola lite tänkte jag. Jag har blivit en riktig blekfis.... Snart är det ju nyår, då får man inte se ut som en vitlök. Inte kul!
Annars sker det inte mkt idag. Men jg har 3000kr att göra av med tills jag reser till Stavanger igen. Fick det i kontanter i julklapp. Men det ska väll inte vara några problem? ;) tar mig en tur till knalleland i veckan så är det problemet löst :D

Ha en fin dag!

Av Johanna Nilsson - 20 december 2012 17:54


Har bara skett massa kul saker :)


 

Av Johanna Nilsson - 20 december 2012 17:38


Jag svävar på rosa, fluffiga moln just nu. Är så fylld av kärlek efter arbetsdagen. Hur kan man leva utan avv jobba i barnehage?! Jag vill ju tillbaka till jobbet imorgon igen. Älskar dom verkligen!! Det har verkligen vart en bra dag :)


Har fått pressenter och kort från barnen och färäldrarna. Läs gärna det kortet jag fick, jag fick en liten tår i ögat när jag läste det. ååh.. lilla Pernille <3 skönaste tjejen på jorden :) Blev SÅ glad!

Bilden under är på alla de gåvorna jag fått från jobbet/föräldrar/arbetskamrater/chef  . VARFÖR kan inte denna barnehagen ligga i sverige? mår dålig med tanken på att jag en dag kommer flytta ifrån dom alla. blä.


MEN nu är det inte dax för sura miner, NU är det dax för semester!! :D Reser till sverige imorgon på morgonen. tiiiiidigt på morgonen... har beställt en taxi till flygplattsen kl 03:45... OMG.. jag måste ju stå upp kl 02:45..

Men sen landar jag 09:25 i Göteborg så det är ju underbart att vara hemma så tidigt :D

hihihihihihihihihihiiii!!! jag ska fira med lite glögg, känner för att ta mig en liten julsup innan jag går och lägger mig. kanske somnar tidigt då. haha! neeeejdå ;P


ska lägga upp bilder från jobbet de senaste dagarna också tänkte jag, men det blir i ett nytt inlägg.

HADE!!


   

Av Johanna Nilsson - 20 december 2012 07:13


Hej!

Jag måste vara jätte ivrig nu för jag vaknade 45 min innan alarmet skulle ringa och var klarvaken!

Snacka om förväntansfull :D Idag är det ju tomtefest (nissefest) i barnehagen. Förra året var jag också med på den, och det var nog den mest mysiga dagen på hela året!! Alla klärut sig till nissar och sen kommer ju självaste julenissen också! Barnen blir kommer helt i trans. haha! sen ska vi äta julgröt och öppna julklappar :)

Det är min sista arbetsdag på detta året idag. Känns sjukt bra :) Om exakt ett dygn är jag på flyget mot Köpenahmn.

JA, jag ska faktiskt ta en flygtur till Köpenhamn innan jag åker till Göteborg. Kände för at hänga lite i Danmark också, varför inte vara i 3 länder på en dag lixom.. jätte nödvändigt! haha!


Såhär ser jag ut idag :D

 

Av Johanna Nilsson - 19 december 2012 19:38

Var tvungen att lägga mig ner lite efter jobb idag, var såååå trött! Sen när jag reste mig igen från sängen såg jag mig i spegeln. Till min fasa fick jag syn på mig själv... Hjälp!! Hur f*n ser jag ut igentligen!? Hahaha! Dax för semester nu asså ;)

Bara en arbetsdag kvar. Har packat det mesta nu också. Ska bli sååååå kul att komma till Borås! Och även efter ^^

Idag på jobbet var det jag som var chef över köket hela förmiddagen. Det skulle bli ett svenskt julbord för 2-3 åringar. Dessutom fick det inte vara för avancerat för MIG. Jag är ju hopplös på att laga mat.. OCH sen har vi ju en muslim och en laktos kille.. Detta blev helt plötsligt väldigt, väldigt omständligt.. Men trotts det blev det en succé! All maten blev uppäten. :) köttbullarna var mest populära, dom äter ju inte det så som vi svenskar gör. Speciellt inte vid jul :p men igen Jansons och ingen julskinka, orka krångla till det liksom :p

Vi bytte även julklappar på jobbet. Vi på avdelningen bara. Men fick även en pakke av chefen :) kan visa bilder senare.
Det var en superlyckad och koselig dag :) nu laddar jag om för nissefesten imorgon! (Tomtefest). Klädkod på jobbet imorgon också, tomtekläder. Så kul :D

Hade!

Av Johanna Nilsson - 18 december 2012 05:54

   Godmorgon!

Jag är sjukt trött idag.. kom knappt upp ur sängen idag. Men har ju tidigvakt idag så jag slutar tidigare. skönt de :)

När jag kommer hem ska jag börja packa lite tänkte jag. Vet inte riktigt vad jag ska ha med mig. Nu måste jag ju bestämma vad jag ska ha på mig på jul och juldagen.... åååh. Jag har ingen aning :P


Har inte heller hittat ngn som vill köra mig til flygplattsen på frega kl 04:00.. haha, och jag förstår ju varför.

Det får bli den sjukt dyra taxiresan då :) Flygbussarna har inte börjat gå vid den tiden. en gott att vara i borås till halv 10. Då fick jag ju en hel dag extra :D Men eftersom jag måste stå upp 03 den dagen så kommer jag antagligen ta en powernap på någon timma där mitt på dagen :P haha!

Sista innebandyträningen igår, gick inte helt bra för min del. kände mig helt plöttsligt as dålig :P Men alla andra var as bra, och det blev en lyckad träning med bara match spelande :)


Här har snön smält bort igen! det var ju as mkt snö här bara för någon dag sedan. Men nu är det 8+ och regn.. förra veckan var det massa snö och -10.. haha.. stavanger vädret asså.. men bara det inte är stor på fredag så är jag nöjd :) Nu ska jag gå. Lägger upp en fin gamal bild på snön hemma i borås :)



Av Johanna Nilsson - 15 december 2012 15:38



Julklapps-handlat till mig själv idag!

En ny och sjukt bra plattång blev det. Fick prova en likadan som Clara hade köpt, och jag blev typ chockad över hur bra den var i genmförelse med min. Så jag har gått och tänkt på det länge, att köpa en ny. 1600kr fattigare.. Men fick ju faktiskt gratis shampoo och balsam med på köpet :D


haha nöjd tjej :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards