Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under februari 2012

Av Johanna Nilsson - 28 februari 2012 16:45


Hej hej.

Har piggnat till nu efter några dagars funderande. Men har igentligen inte kommit fram till något vettigt, bara blivit mer tveksam, haha! Men jaja, everything happens for a reason! eller hur? :)


Kom precis från banken, och jag var tvungen att dra dit min pappa också för jag är seriöst sämst i landet på fonder och sånnt som hör till. Men jag tycker ändå att jag lyckas hålla min ekonomi bra! I mina öron lät mötet ungefär såhär: bla bla blaaaaAA.. fond blähä... aktier och fonder och aktier.. bla bla.
Tur att jag har en kunnig pappa :D haha!


Jag känner mig på bättre humör idag, så nu har jag även bokat in två träningspass denna veckan! har fuskat lite och inte vart där på en vecka.. ops.. men jag måste ju faktiskt få lov att ta en paus emellanåt. Igårkväll kom jag på mig själv med att jag satt och letade lägenhet i Stavanger! i nästan en timma satt jag, och det finns väääldigt mycket billigt och bra just nu. hoppas det finns det senare också. Nää, nu får jag nog sätta igång med mina matteuppgifter igen. woho.


HADE!


 

Av Johanna Nilsson - 27 februari 2012 14:27



Hej.

Såhär opepp är jag idag. Tur att man har en katt som gör bilden lite finare.

Idag är det studie dag på skolan, så jag är fri ända tills onsdag faktiskt. Skönt på ett sätt men drygt på ett annat.

Det är så mycket som jag borde göra, men jag har inte lust till speciellt mycket. Jag har bara suttit i min säng hela dagen. Känns inte bra innombords eftersom att jag vet att det tex kommer ett matteprov på torsdag. Blä!


Alexandra var och hälsade på mig i helgen! Det var jätte kul att hon ville komma hit, och tro det eller ej, men det var riktigt kul att vara ute en lördagskväll i Borås!! Det har inte hännt på år och dagar. Men det var jätta kul, och becca var självklart också med. Och jag mår så gott av att Alex och Becca kom bra överänns! Men det visste jag att dom skulle göra :)


Annars är det lungt. Sitter bara och väntar på att tiden ska gå och att Alexandra inser att hon saknar stavanger och vill flytta tillbaka med mig :P haha! Men nu är det bara ca 4 månader kvar tills min utbildning är slut och vi ska åka till Cypern. Efter den resan tänkte jag flytta hem till stavanger igen. För jag mår dåligt att inte vara där. Ungefär så känns det. Jag är tragisk just nu, jag vet. Men det är så ensammt.. :/


Hade!

Av Johanna Nilsson - 23 februari 2012 08:50


Godmorgon!

Jag fick precis den fantastiska nyheten om att Viktoria och Daniel äntligen har fått sitt barn! Och det blev en prinsessa, jag hade nästan hoppats lite på att det :) Jag tycker om viktioria så mkt så jag blev riktigt glad och faktiskt tåröggd när jag läste om det. Det ska bli så kul att följa den lilla prinsessans uppväxt :)
Det blev en jätte bra start på dagen nu.

GRATTIS!


 


  

Av Johanna Nilsson - 21 februari 2012 22:48


När jag ändå håller på så får jag väll lägga upp några av alla dem fina bilderna som vi tog i skogen för någon dag sedan. Jag är ju dagmatte åt två hundar + min egna hund. Så Dessa promenaderna blir väldigt roliga och väldigt mycket fart!! Gjorde bilderna svart vita för att jag tyckte att dem var så fina :)


Man blir så fast vi dem.. Dom är inte mina hundar men jag bryr mig jätte mycket om dom   


 

Av Johanna Nilsson - 21 februari 2012 18:44


Hej igen!

Måste bara visa mina nya snygga ting som köptes för ett tag sedan :) Jag har alltid gillar fjädrar, ända sedan det blev modernt iaf. Men nu har jag nog fått fjäder-ryck-sjukan tror jag. Älskar dem helt plöttsligt liiite mer och hällst ska dem ha alla möjliga konstiga färger! Jag har köpt mig ett par påfågel fjädrar att ha i öronen och det gillar jag starkt! Passar bra till allt :)


Mer nytt på bidlerna är: svarta byxorna, vita toppen och den blåa toppen. Jag är så nöjd så jag var ju tvungen att lägga upp det här, haha!

Nu har jag  iaf lite att välja bland tills helgen, då komma Alexandra hit!! :D Komemr bli så kul tror jag, trotts att Borås ute liv är mer dött än stenen utanför på gatan... Men hittar vi en hemmafest så blir det kanon :)


Annars händer det inget alls faktiskt.. fick tillbaka min dator igår, den dog när jag var i stavanger sisst.. Men nu är den fixad :) OCH alla bilder är kvar, dem kom tillbaka! :D


HADE!


 

Av Johanna Nilsson - 13 februari 2012 10:13


Hej hej!

Jag har haft en jätte kul helg! i fredags var vi ute en liten tur på byn och sen på lördagen var det dax för alex födelsedags/utflyttningsfest. Och det var ganska många som kom hit. jätte kul var det! Och jag var så glad över att se alla människor igen som jag lärt känna under förra året. Vi somnade vid 05 igår haha! Igår så låg vi bara i soffan heeeela dagen och snackade drit. jätte mysigt :)


Men idag fyller Alexandra 21år!!! GRATTIS till henne ännu en gång.

Det ska vi fira idag, men vet inte riktigt hur ännu, men vi kommer på ngt kul :)

Idag ska jag också åka till mitt förra jobb i barnehagen och hälsa på. Jag är jätte nervös inför det, vet inte varför.


Jag och alex har pratar ganska mkt om att flytta tillnbaka till stavangar i sommar. Då kommer vi två att bo tillsammans isf. Jag är lätt på!! Efter dessa få dagarna i stavanger så inser jag nu att jag måste flytta tillbaka. Jag mår gott här :) Så det blir kanske ännu en flytt till norge då, hahaha :D


Nu ska jag försöka ta mig in i duschen.

HADE!

Av Johanna Nilsson - 7 februari 2012 20:08



Tokiga Dimma är i farten igen! :D Älskar dessa knasiga och hysteriska promenader, dom lyser verkligen upp vardagen. Idag var inte Zelle med för han var på dagis. Men vi hade det mysigt ändå!
 

Av Johanna Nilsson - 6 februari 2012 22:36

 

Hej hej!

Dagen har vart tråkigt, finns inte så mkt mer att säga om den.

Men helgen däremot var jätte kul! Jag var i Växjö med Becca och hälsade på Malin. Mycket festande och lite sömn, om man säger så. En trevlig liten tripp måste jag säga. Och nu på fredag så åker jag till stavanger, WOHO! Men först är det matteprovet på torsdag som måste göras. Jag mår seriöst dåligt av den pressen. Jag har nog bara klarat ett matte prov i hela mitt liv, vad jag kan komma ihåg! Hela gymnasiet var bara ett sort minne av betyget IG.. Så jag hoppas verkligen att jag klarar detta, om inte blir jag förkrossad eftersom att jag verkligen lägger ner tid på detta och jag tycker att jag förstår bra! Inte för att skryta, men jag tror att jag är en av dem bästa i min matte klass, helt klart. Imorgon blir det ännu mera matte plugg än vad det blev idag. Jag kunde vart flitigare. Men skit samma. Nu ska vi sova! God natt :)

Ovido - Quiz & Flashcards