Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under maj 2011

Av Johanna Nilsson - 31 maj 2011 18:14

 

Godmiddag :)

Jag ska strax laga lunch tills imorgon, men tänkte sitta lite vid datorn först.

Jag har sovit lunch två gånger idag, snacka om slapp?

Men jag hann faktiskt med en shopping tur på stan mellan sovandet. Hälsade också på Sofia på jobbet. Det har vart en bra dag måsta jag säga :) Humöret är fortfarande på topp!

Köpte dessa två ringar faktiskt, och en hårolja som Sara tipsat mig om och som jag fått prova. AS bra verkligen, så jag bestämmde mig för att jag ska köpa en sådan när lönen kommer. Lite får man ju unna sig. Har även fyllt på kylen med mat. Och köpt flygbiljett hem och bokat klipptid på fredag! Fick gjort mycket. Men oj va pengarna kommer försvinna fort, känns som att jag spenderat mkt idag även fast det var nödvändigheter. Måste spara nu.. Men kommer ju en till lön imorgon :)

Besöket hos frisören kommer inte heller bli billigt, kostar några hundralappar mer här än i sverige. Men det kommer ju ligga på 1500+ AJAJ mina pengar.. och flygbiljetten kostade också 1500..


Jag och Sofia bestämmde oss för att det blir utgång på Lördag!! Det ser jag fram emot :D


HADE!


Av Johanna Nilsson - 31 maj 2011 18:08


 

Hoppas att vi inte väcker varandra på morgonen bara. Kan bli rätt jobbigt efter ett tag :D

Jag gillar detta med kort-filmer, kanske ska bli min nya "grej" ? ^^

Av Johanna Nilsson - 31 maj 2011 09:31


 Hoppas på att vädret blir bättre nu snart. Bilden är från några veckor tillbaka då det var sol och 20+ varje dag. Vill ha sommar nu! 


Vilken underbar morgon!

Trotts det dåliga vädret så känns allt så fantastiskt bra :)

Jobbade två jobbpass igår, och med en förkyldning på det så blev det ganska jobbigt de sista timmarna i butiken. Kroppen orkade verkligen inte mer, och ajg märkte att den sa ifrån ordentligt! Stog och sov, med den värsta huvudvärken som jag någonsin haft!! Men jag fik en jätte trevlig kväll, var hemma hos torsken och kollade på film. Somnade i soffan och vaknade nu på morgonen. Snacka om pinsamt, men jag var verkligen trött.

Idag är jag fri, och har precis fått lön. Så jag ska ner en sväng till stan och köpa de nödvändigheter som jag länktat länge efter att köpa. Typ nässpray och shampoo :P

Ska även boka en tid för klippning och slingor, men vet ju inte vart jag ska gå!! Det ligger frisörsalonger på varje hörn här i stavanger, svårt att veta vart man får mest för pengarna lixom. Ska inte välja det finaste stället, tror att någon kan göra det för en lite billigare peng och att det kan bli lika bra. Hoppas på det iaf. Känner inte för att lägga 1500kr på mitt hår denna månaden.. :P

Ska hälsa på Alex i butiken också när jag ändå är i centrum. Det är inte så mkt kunder såhär tidigt, så jag vet att det kan bli ganska långtråkigt de första arbetstimmarna :P


Nu blir det duschen :)

HADE!


Av Johanna Nilsson - 29 maj 2011 18:12

 

Visst är det härliga färger ?

Jag målade bara ett av husen, vill inte göra för mkt när inte Sara är här. Det är ju trotts allt våran målning, delad vårdnad.

Det ska föreställa Stavanger. Det stora havet, alla fina uteställen/byggnader vid hamnen, bergen som omringar staden och färgerna. Det är verkligen en färgrik stad :) Häder saker hela tiden och massa underbara människor.

Men just nu händer det inte ett piss.. Jag är SÅ uttråkad så det är fan sjukt.

Gillar inte att vara ensam och uttråkad, det är ingen bra kombination precis.


Ska laga mat tills imorgon, så slipper jag göra det på morgonen. Och sen kolla på tv antagligen. Sitta vid datorn och hoppas på att det händer ngt kul på facebook, som om ?.


HADE!


Av Johanna Nilsson - 29 maj 2011 10:42

 

Godmorgon!

Den här förkyldningen som jag har fått vill inte riktigt släppa asså.. Nu har det blivit värre igen, har hostat och snörvlat hela natten berättade sara. Och halsen värker som satan. Men jag känner mig pigg i huvet :) Det är nog en sån förkyldning som kommer att sitta i ett tag, men jag måste vara på jobb ändå. Har inte råd att vara sjuk så länge. Och inte tålamodet för det heller :P


Tänkte att jag ska lägga upp lite bilder på hur lägenheten ser ut JUST NU. Köket är en katastrof... vet inte när vi ska orka ta tag i det. Inte just nu iaf. :P

Men jag har gosat ner mig i soffan med ragg sockar och kaffe. Fick så sjukt ont i huvet så jag måste ligga här ett litet tag nu.
Jag och Sara har suttit i soffan och pratat om livet och framtiden nu på morgonen. Vad vi ska göra efter detta och sånnt.. men ingen av oss har någon aning.. Det är det som är jobbigt. Önskar att jag var synsk ibland. ^^

Idag vet jag inte vad som händer, inga planer alls. Kommer antagligen sitta i lägenheten och mögla. Men det är väll inget fel med det heller.

Jag räknade ihop mina jobb timmar för nästa vecka, och kom fram till att jag bara kommer jobba 33h/v.... det är inte okej.. Måste verkligen hitta ett nytt jobb nu snart :/ Är helt fri på Tisdagar och jobbar bara 3h på torsdagar. Det går lixom inte tyvärr. Så vi får se vad som händer framöver, kommer antagligen bli nya förändringar igen. Men får hoppas på att det bara är posetivt :)

Jag satt också och räknade på min hemresa nyss.
Jag kan ju likagärna stanna tills söndag 10 Juli, eftersom att det är helg då. Så jag kommer antagligen vara i Sverige 30/6-10/7. Det blir min semester detta året. Nästan 1,5 vecka. Men vad gör man inte för att överleva :) Ska bli skönt att komma hem!!


Nu ska jag ta ngt att käka. HADE!


Av Johanna Nilsson - 28 maj 2011 20:40

 

Lördagskväll.. jaha?

Denna veckan var oerhört stillsam och tråkig måste jag säga. Invaderad av trötthet och sjukdom.

Idag har jag vart på jobb, vilket jag såg fram emot. Älskar att jobba i skobutiken, det är verkligen ett jätte kul jobb. Tiden flyger iväg och man träffar så mkt människor.. Men fick fasta tider i butiken idag, och det verkar inte bli så mkt som jag hade hoppats på. Knappt nog faktiskt.. Ush, va tråkigt..

Skulle vilja ha ETT jobb med heltid, så slipper jag stressa runnt och inte veta vart jag ska jobba dagen efter eller vilka tider. Det kan man väll bara drömma om nu.


Har vart ledig för mkt, blir så sjukt utråkad. Är även ledig imorgon, vad ska jag göra då lixom?! Desutom är det morsdag och det är jag helt oförberedd, ops!

Sara är på jobb, kommer hem inatt så henne kan jag inte umgås med ikväll heller. Iof frågade alex om jag skulle med ut, men jag har ju vart sjuk och är helt pank nu.

Fick en känsla av att jag vill hem till Sverige igen >.< men det är nog bara tillfälligt. När det händer ngt kul någon dag igen, så kommer jag tänka "jag vill aldrig flytta hem". Kan man inte bara spola fram tiden lite, och se hur livet ser ut då. sådär 5år? det hade vart najs.


nu blir det tvn och makaroner.

HADE

Av Johanna Nilsson - 27 maj 2011 08:06

 

Heeeej!

Är hemma och sjuk idag med, men när jag såg detta så blev jag genast piggare :)

Veronica Maggio kommer och spelar i Stavanger i september!! GUUUUU VA KUL :D

Lätt att vi ska gå och se det! Det är tydligen en festival, men varför inte gå på festival i stavanger? Det blir min första isf :) Kommer bli så kul, måste boka biljetter snart tror jag. WOHO!

Maggio har faktiskt blivit en av mina stora favoriter nu. Började lyssna på hennes nya skiva här i norge och är helt fast. Lyssnar på den varje dag typ, går inte att tröttna. Nu är jag på bra humör igen :D


HADE!

Ovido - Quiz & Flashcards