Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under augusti 2011

Av Johanna Nilsson - 30 augusti 2011 21:30


Här ligger jag och göttar mig i soffan.

Nu har jag kollat på 5st desperate housewives avsnitt, så snart är det dax att börja se på sesong 5. Jag är ju hopplös.. men kände inte för att göra någonting annat idag. Hade senvakt idag så slutade sist, men imorgon börjar jag först och ska även jobba i butiken efter. Så imorgon blir en såndär lång och slitsam dag. Men ska sova nu så att jag orkar gå upp kl 05 imorognbitti. jisses vad jag är bra som klarar av att vara uppe innan solen! ^^


Idag har jag inte vart ett dugg produktiv, bara på jobbet då. Som fortfarande är lika kul! önskar att jobbet kunde följa med mig till Borås sen.. men tyvärr kan det ju inte det. Tänkte idag när jag satte upp nya bilder på alla barnen ovanför deras hyllor hur sjukt mkt jag kommer sakna dem. Man blir så fest vid dem. Nu är de ju "mina" barn. Bara pojkar är dem också ^^ Så det blir endel bil läten och traktor jagandes om dagarna. Men jag älskar det! Iaf... fick en tanke då på jobbet och fy vad jag inte kommer vilja sluta jobba där. Jag vill ju veta vad som händer med dem sen och hur dem ser ut om ett år! uhff... Men jag har ju ett antal månader kvar att njuta :)


God natt!

Av Johanna Nilsson - 30 augusti 2011 07:23


Uppsatt it is!

Utsläppt är för jobbigt.. jag behöver en haircut så bad just nu. En vecka och en dag kvar tills det blir avklarat :D och en vecka och en dag kvar tills jag blir 21! Vilket betyder att jag och sara ska gå uuuuut och komma hem halv 5 på morgonen :D Ser fram emot detta!


Går dagen var bra. Jobbade och vädret vad fint, så vi var ute massa igår. Och efter jobbet träffade jag Alex (som vart borta i nästa två veckor.) och hjälpte henne att flytta alla sina saker till deras nya lägenhet. Jag har träningsvärk i armarna idag.. Men det är det värt! Efter det gick jag hem och somnade .. hehe.. och senare var jag påväg till alex och claras nya lägenhet för en tacoskväll. JÄTTEgott, dom kan verkligen laga tacos :) Super fin lägenhet dom har fått tag på också, avundsjuk. De har ett RÖTT kök, super modernt och frächt. Ska bli kul att spendera mer tid där. och det är inte så långt ifrån mig heller. perfekt!


Nu ska jag äta.

HADE!

Av Johanna Nilsson - 29 augusti 2011 07:15


Idag kommer det att vara fullfart hela dagen!

Alex kommer tillbaka till stavanger idag, så efter jobbet i barnehagen ska jag direkt till hennes förra lägenhet och sen blir det att bära flyttlådor! Hon och Clara har hittat en ny lägenhet på storhaug (där jag bor). Så jag har lovat att hjälpa till med flytten. Men det ska bara bli kul, skönt att det händer någonting förutom jobben. Har ju bara suttit inne och slöat i två dagar. Inte för att det var något fel med det. Jag har njutit av min lediga tid! :)


Jag har bestämmt mig. Jag kommer till att flytta hem i Januari antagligen. Vet inte exakt när, men jag har ju arbetskontrakt tills jul. så vi får se :) Men jag kommer inte att ångra mig, det är bestämmt! Sen ska jag ut och resa, låååångt!


Ha en bra dag!

HADE


.

Av Johanna Nilsson - 27 augusti 2011 20:07


Och nu ser den ut såhär :P

Det blev ingen promenad idag, har inte kännt för att göra ngt sånnt. Har målat och.. sovit. men de e gött att bara vara en dag i veckan, och imorgon :P



Av Johanna Nilsson - 27 augusti 2011 13:14


jaaaaaA... Tänkte att jag skulle hitta en gamla bild på datorn som kunde matcha med detta inlägget. Tror att denna bilden passar bäst ^^ haha.


Är hemma idag. Skulle igentligen jobbat i butiken 10-17 men jag har vart lite konstig både igår och idag. Mår illa emellanåt och har sån sjukt jobbig huvudvärk. antagligen någon bakterie som jag tagit med mig från jobbet i barnehagen. wiho!

Så nu är jag hemma och är väääldigt uttråkad. Kan inte kolla på mer avsnitt av DHW, har redan sett två sesongen på en vecka typ. Ja, jag är beroende. Har precis börjat på fjärde sesongen nu, och det är fyra kvar. HIHI, så jag kan njuta ett tag till. MEN inte idag, för det är faktiskt fint väder ute och det gör mig pigg. Men inte så fint att man kan gå ut och sola, men fint nog för en promenad vid havet. Ska se om jag orkar ta mig ut sen när huvudvärken släppt lite.

Det är helt otroligt, jag är ledig i TVÅ dagar i rad. OMG..

VAD SKA JAG GÖRA?! sara jobbar ju och alex är inte i stavanger. Jag har såååå tråkigt. Men jag ska spela lite sims och städa lägenheten. Kanske måla lite senare också.


Jag och Sara har snackat mkt de senaste dagarna, och det blir antagligen en flytt hem i December/Januari. Vi har 1,5 månader på oss att bestämma oss innan vi måste säga upp lägenheten. Men det är inte 100% ännu!!.. bara 99% ;)


Jag ska ut och resa efter norge har jag nu bestämmt mig för. Jag ska spara som tusan!! jag har tillochmed redan gjort en budget som jag ska leva på nu. Jag ska resa långt och länge. Hoppas att jag får någon med mig. Tar en sista minuten resa i januari och ser vart det bär av, förhoppningsvis till thailand eller australien. Jag vill gå en dykarkurs, hade inte det vart kul? onödigt kanske, men måste jag har alltid vart fachinerad utav havet, och att få göra en sån sak som att dyka i ett riktigt rev hade ju vart en dröm! Så det ska jag kolla upp lite mera om.


Annars händer det inte mkt, allt är som vanligt och väldigt bra :)

HADE!


Av Johanna Nilsson - 26 augusti 2011 05:52


HÄJ!

Borde vara depp men jag känner mig faktiskt väldigt, väldigt lättad på ett sätt.

Jag vet att jag tänker oftast för mkt och förutser händelser i förväg :P Så kan lätt bli besviken, men denna gången känns det bra! Och jag är så glad över att ha Sara som sambo, ville bara säga det ^^


Sov med fläta inatt, så mitt hår är allderless lockigt och fint :) synd att jag inte klarar av att jobba med utsläppt hår, haha! En gång när jag hade det var det en unge som fnös jätte högt när jag skulle ta på han skorna eftersom att mitt h¨r hängde ner över honom som ett tält, stackarn :D haha, ni skulle sett den blicken jag fick av honom, hahahah! så söta..

Jag är också glad över att jag har ett sånnt bra jobb! Fick igår ännu mera beröm av jobbarkamraterna, tänk att man kan vara så bra på ett jobb utan att man har en 3,5år lång utbildning?!.. helt otroligt.. ;)


Idag ska jag jobba i butiken efter barnehagen, kommer vara dö ikväll. Sov bara 5timmar inatt, sover vanligtvis mellan 6-8h.


HADE!

Av Johanna Nilsson - 24 augusti 2011 20:19


nanana.

Idag har jag äntligen fått vara lite kreativ igen! eller.. har ju fått vara det på jobbet också faktiskt, men det är inte samma sak som att sitta i ro och måla det man känner för :) Försöker att måla av de blommorna jag fick av jobbet. Liljor var det, kanske min nya favorit blomma numera. De var så vackra, men nu har de snart helt vissnat.. stackarna :/ Men när denna målningen är klar så slipper jag köpa nya blommor ;P HÖHÖ


Bokade klipptid idag!!! Den 7 Sep ska jag vara på salongen. Det är samma ställa som jag var på i juni, kan ni fatta hur snabbt håret växer här!?! Jag har redan sjutioelva kilometer utväxt och de har bara gått 2,5 månad. Förut var jag hos frisören en gång i halvåret ungefär :P Men jag valde min födelsedag eftersom att jag slutar 14 den dagen och jag vill ge en pressent till mig själv. Och sist jag var där fick jag en gratis huvudmassage av Stine (min nya frisör). Hon är jätte snäll, och jag blev super nöjd! Nästan bättre än när jag klippte och slinga i sverige. Så det är värt ett besök där igen.


Jag kommer hem till Borås 23/9-26/9 en lång helg :)

Så till alla vänner: Se till att vara hemma då!


HADE!

Av Johanna Nilsson - 24 augusti 2011 06:11


Hejhej.

Ska snart iväg på jobb igen, och idag var det kolsvart ute när jag vaknade. Och jag fick verkligen kämpa för att vakna, uhff..

Jag är sååå trött, får sova middag idag när jag slutat tror jag. Tänkte också att jag ska måla efter jobbet. Var ju och köpte en ny duk och sånnt, så nu är det dax igen. Måste ju göra ngt av tiden :P Tänkte också att jag kunde tagit en jogging runda längs stranden, men det ska ju ösregna hela dagen så jag känner verkligen inte för det just idag :P


Nu är det en sånhär konstig känsla igen!! Det känns som att allt ska ta slut lixom. Som att jag är i slutet av ngt, men det är ju nästan 4 månader kvar lixom.

Det kan vara att jag har sjuk hemlängtan nu för att jag har planerat in ett hembesök i september. Frågade om jag fick två dagar fri, så att jag kan åka hem på en långhelg (fre-mån), de var lite jobbigt att ge mig fri kände jag att de tyckte men det gick ju! Har inte bokat ngt flyg ännu, men ska snart. Det är ju så sjukt dyrt.. Tänkte om jag hittar ngt bra så kan jag ju redan flyga hem på torsdagen efter jobbet. Det vore ju najs, men då måste jag först fråga om jag kan byta pass osv.. haha! det ska inte vara lätt ;)


Bussen nu! HADE

Ovido - Quiz & Flashcards