Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna Nilsson - 31 mars 2012 19:15

Lill-killen fick sig en lördagsdusch. Det var verkligen på tigen. Det började lukta lite unket ^^
Även om det bara var ca 4 veckor sedan han fick sitt förra bad så behövdes det verkligen nu. När våren kommer så märks det på den vita lilla pudeln <3


Tog lite bilder. 
Nu ligger han här och snuttar på sin hund, han blev trött efter allt ståhojj.

Tänkte fortsätta med klippningen imorgon, ingen orkar fixa mera idag. Och mamma och pappa är på Åhaga och har skojj, så jag måste hålla mig vaken för att hämta dem senare. Jag har redan parkerat baken i soffan, får se hur länge vi orkar hålla oss vakna här :) 


       

Av Johanna Nilsson - 29 mars 2012 09:15


Godmorgon.

Igår när jag var ute med tjejerna och Zelle så passade jag på att plocka påskris. Dimma, den busen, var snabb som blixten och norpade åt sig lite ris emellanåt. Men jag fick med mig tillräckligt hem iaf :D haha!

Kanske lite glest, men tror jag får hänga ngt mer i. Den ser nästan lite naken ut.


Jag är ledig idag! (vilken överaskning..) Eftersom att jag KLARADE matteprovet som jag hade förra veckan, då slipper jag skolan idag. Det känns overkligt att jag klarade det, med 5p över gränsen tillochmed. Jag var inställd på att inte klara det eftersom det kände inte alls bra efteråt. Men men.. så fel man kan ha ibland :)


   

Av Johanna Nilsson - 27 mars 2012 10:43


Varsegod Eva!

Detta var verkligen en utmaning. Men jag tycker att jag lyckades bra!


   

Av Johanna Nilsson - 26 mars 2012 17:57


Hej!

jag måste ju skriva lite om våran sucsè härom dagen på Marks BK.

Jag och mamma åkte dit tidigt på morgonen då det låg dimma täckt över hela tävlingsfältet och det var kallt oh rått. Men precis innan  vi skulle in på planen så kikade solen fram! Och det blev varmt och gott igen.


Jag var inte så nervös, och jag kempade hårt med att hålla de nerver som jag hade samman. Jag var väldigt fokuserad och tänkte att "det här kan verkligen gå hur som hällst!". Men jag har kommit på en bra taktik som får Zelle att bli taggad och den använde vi oss av. Det visade sig fungera allderless utmärkt :)


i fick 91 poäng av 100 mökliga. Vilket är ett av de bästa resultaten hitills ;) Kommer bättre senare ska ni se!!

Vi fick -6 poäng på att han hoppade mot mig två gånger. Men det var glädje skutt och då är det ju okej tycker jag.

och sen -1 för han kollade på mamma en gång och sen -2 för snett liggande. Men jag är super nöjd!!

Han var SÅ DUKTIG!

Som pris fick han en gottepåse med massa godis i och även ett snyggt grönt halsband av mamma (som jag valde ut)


Kolla på dessa härliga bilder från rallyn 25/3 :)


       


Av Johanna Nilsson - 24 mars 2012 09:21


Det är riktigt kul att kunna ta bra bilder med mobilen tycker jag!

Och självklart måste jag ju visa upp dom på min blogg :)


Dessa är från igår på promenaden. Jag tänte "vårsäsong" medans hundarna tänkte "BADSÄSONG".

Så när vi gick förbli den lilla bäcken så flög alla tre ner i den och plaskade runnt ett tag. Men jag lät dom fjantarunnt lite, det såg ju ganska kul ut ^^

Mina tre modeller   


 

Av Johanna Nilsson - 23 mars 2012 09:26


Godmorgon världen!! :)


Finare väder kan vi inte få här i Borås. Det är sjukt fint ute idag, nu är det verkligen vår!

Pirrar i hela kroppen och jag vill bara gå ut på långpromenaden med alla vovvarna, men jag får vänta någon timma till. Zelle är hemma idag så vi blir 3 vovvar på dagen promenad, woho :D


Tänkte också skriva lite om mitt nästa "projekt". Jag har lovat Eva att måla en tavla på hennes "små monster" Ussi och Tindra. Jag fick en seg start på det projektet men nu är jag på gång på riktigt. Dessa bilder är några dagar gamla, och jag har kommit lite längre med målningen. Men det kan jag lägga upp bilder på senare. Jag tänkte sätta mig ute på balkongen och måla lite idag, i det fina vädret. Kreativiteten flödar idag känner jag :)


 Såhär ser den ut just nu :)

Ha en fin dag allihopa!

   

Av Johanna Nilsson - 21 mars 2012 15:29


Hejhopp!


Medans jag satt och skrev det förra inlägget började min mattelektion på skolan. Varför var det ingen som sa att det var onsdag och jag började 10:20 ?! .. Så den missade jag faktiskt idag, vilket var väldigt dummt eftersom jag har prov imorgon. MEN ist för att sitta bakom skolbänken var jag ute på en lååång och underbart härlig promenad med Dimma och Beda! Zelle var på dagis idag, så han kunde tyvärr inte följt med. Han hade nog tyckt det var jätte kul. Idag var vi så lyckliga över att komma ut i skogen allihopa :D och VARMT var det också, fick ta av mig jackan efter ett tag, blev jätte varmt.


Jag tog massa bilder! Se och njut :) 

   

Av Johanna Nilsson - 21 mars 2012 10:19


God morgon!

Vad tycker ni om håret då??? Jag fick en impuls att bli mörkhårig igår.


...


Nej, det stämmer faktiskt inte.. sorry nu ljög jag!

När jag hade tagit dessa bilderna så såg det ut som att jag var svarthårig. Min utväxt är det enda man ser när jag sätter upp mitt hår. Haha! Så jag har inte färgat håret mörkt. Men det ser ut som det!


Dagen ser ut som följande:

Min syster fyller 15 idag btw. Grattis till henne!


Ska snart ut med vovvarna, sen skolan och sen panikplugga inför matteprovet imorgon.

Jag är sååå trött på dessa proven, och jag blir lika stressad och panikslagen varje gång..

Vill hällre jobba ^^




 

Ovido - Quiz & Flashcards