Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under mars 2011

Av Johanna Nilsson - 31 mars 2011 06:22

Godmorgon!

Jag ställde kl på 05,30 för att vakna till liv innan jag börjar att göra mig iordning för dagen. Lite jobbigt att sminka sig när man itne ser ngt.. Men nu är jag typ färdig. ska äta frukost och ta på mig kläder bara.  Shit va trött jag var igår, somnade halv 10 (tidigt för oss) och har sovit som en sten hela natten. Somnade dessutom med blött hår, så idag ser jag ut som en risbuske..

Jag kan höra hur fåglarna sjunger utanför, men jag ser dem inte för det är kolsvart. Men jag ska gå vid 7 och då är det faktiskt ljust ute.


Tänkte på när jag ska åka hem och hälsa på. Det får bli i början utav sommaren tror jag. När jag jobbat några månader och sparat lite pengar. Får ta med mig en tom resväska och fylla den med sommar kläder :P Eftersom att min mor inte får ngt ledigt i sommar så kan de inte komma hit, som jag hade planerat, då får jag åka till dem ist. Men det blir väll i juni skulle jag tro.  Känns som en enivghet till dess.


Hoppas att jag inte väckt sara... stackarn hade nog as tråkigt igår när jag gick och la mig, men jag var sååååå trött.. :/ Hoppas du sover gott nu Sara!! ;)


 

Såhär ser jag ut i håret idag. risboll...


Av Johanna Nilsson - 30 mars 2011 18:31

Hejhej!


Jag har jobbat idag igen, och det var inga problem att hitta till bussen. Det gick jätte lätt faktiskt, åkte inte änns förbi busshållsplattsen ^^

Jag ska jobba imorgon igen, fast på ännu ett nytt ställe. Men åker med samma buss som idag. Jag fick veta idag att jag ska vara på samma barnhage varje onsdag och fredag fam till påsk! Känns jätte bra, men jag tror att jag måste köpa mig ett busskort... Jag sa ju att jag skulle försöka undvika att köpa ett busskort, men nu går det inte att undvika. Jag kommer nog behöva åka ganska mycket buss nu när jag jobbar såhär.


Men idag var det jätte kul på jobbet, där jag var idag trivdes jag jätte bra på och det är där ajg ska vara varje onsdag och fredag :) Så det känns bra!  Jag har knappt hunnit att tänka på borås denna veckan, skönt att kunna tänka på annat utan att känns hemlängtan hela tiden.


Jag skulle igentligen vart ledig imorgon, men så blev det inte ändå. Jag hade behövt fixa mitt norska person nummer så att jag kan få min lön, men det får väll bli nästa vecka då.. Kommer ju dröjja några veckor innan allt är fixat och klart.

Men jag är glad för att jag får jobba!


Igårkväll hade jag och Sara lite mys här hemma. Vi var och handlade på coop och sen gick vi hem och kollade på film. Vi köpte varsin ugnspizza på coop för att fira min första arbetsdag. Och det är underbart att äta ngt annat än ris, bröd och ägg ibland ;P Men ikväll ska hon nog över till en kompis, så jag får sitta hemma och mysa ensam.


jaja, hejdå!


Av Johanna Nilsson - 29 mars 2011 21:52

Hejsan.

Ska gå och lägga mig strax, men tänkte att jag ska hinna med ett inägg här först.

Jag fick ett samtal av min chef idag kl 8 och hon frågade om jag kunde börja min första arbetsdag idag ist för imorgon. Självklart, sa jag, och så blev det.

Jag hade lite svårt att hitta barnhagen men tillslut kom jag fram.

Det var en bra dag och jag förstog vad barnen sa, bättre än vad jag hade trott iaf.


Imorgon ska jag till en annan barnhage som ligger lite längre bort från centrum. Så jag måste ta bussen dit. Det kommer vara första gången jag åker buss het själv i stavanger. Men jag tror att jag har kollat upp bussarna rätt. Undviker hällst att åka buss, det är så dyrt, men nu måste jag ju faktiskt göra det.


Jag är ledig på torsdag (ännsålänge) och då ska jag gå till skatteverket och fixa mitt norska personnummer. Har man inget norskt personnummer kan man inte öppna ett norskt bankkonto och då får man ingen lön :P Det hag jar lärt mig.


Ska upp as tidigt imorgon så det är väll bäst att jag somnar nu. Ha de gött :)

Av Johanna Nilsson - 28 mars 2011 18:23

  



Gissa vem som börjar jobba på förskola på onsdag? :)

Av Johanna Nilsson - 28 mars 2011 12:09

Hej!

Ska snart springa ner till stan. Blev väckt av att min mob ringde idag, så nu ska jag iväg på en till arbetsintervju. Man får väll hoppas på att tredje gången är gillt ;P


 

Av Johanna Nilsson - 27 mars 2011 22:31

God kväll.

Idag har det inte hännt mycket. Bara vart i lägenheten och slöat. Vilket jag börjar att bli van vid och jag gillar det faktiskt inte. Nu får det hända ngt snart :P

Imorgon och resten utav veckan har jag inga planer, vet inte vad jag ska hitta på. Men jag kommer väll på ngt. Hoppas att mitt jobbsökande ger resultat, jag har mobilen intill mig hela tiden. Vill inte missa ett ända samtal :)


Längtar efter allt hemma. Önskar att jag kunde tagit med mig mina målerigrejjer iallafall. Det hade vart roligt att ha ngt att göra, och jag är riktigt sugen på att måla! Man blir inspirerad av den fina miljön här :) Önskar också att jag hade Zelle här, det hade vart så kul. Men det går ju inte tyvärr. Och en mamma som lagade mat åt mig. Saknar också mitt rum och tillochmed mina växter som jag faktiskt lyckades med att hålla vid liv :P

Ja... nu vet man iaf hur bra man trivs hemma i Borås på ett helt annat sätt än hur jag tänkte förut :P Men jag ser detta som ett äventyr och jag är jätte glad att jag kan vara här i Stavanger :)


Känner mig inte trött alls faktiskt, fast jag borde vara det. Sov inte så många timmar i natt och har inte sovit ngt under dagen heller. Men jag går väll på överskottsenergi just nu ^^. Åt lite gröt och kollade på film förut med Sara, det var mysigt. Sånnt får än på bättre humör, även fast jag vart en zombi idag :P


Hoppas att jag inte missar för mycket hemma, jag vill vara uppdaterad på allt som händer! Så uppdatera mig gärna på allt, hur onödigt det än är. Skönt att kunna läsa om vad som händer :)


Av Johanna Nilsson - 27 mars 2011 11:32


Godmorgon.

Här är det lite segt just nu. Men gårdagen var lyckad, trotts att vi inte kom in någonstanns.. :P Men Sofia lagade jätte god mat som vi har mummsat i oss under natten och morgonen.

Och vårt myr-problem är typ löst! Bilden jag laggt upp är några dagar gammal. jag kryper runnt i lägenheten och damsuger upp myror. HAHA! Men nu har jag inte sett några på ett dygn. De kanske löste sig ändå :)


Imorgon börjar en ny vecka. Får hoppas att jag får ett jobb snart! En intervju i veckan har det ju vart hitills så jag kan ju bara hoppas på att det fortsätter i samma tackt.


Sara har vart jätte duktig idag! Medans jag sov så städade hon heeeela lägenheten! Jag fattar inte hur hon orkade, men hon står fortfarande och hänger tvätt :P  Gulligull!

Av Johanna Nilsson - 26 mars 2011 19:34

Hej. Har vart en jätte bra dag idag! Solen har vart framme hela dagen och jag och sara har haft jätte kul med att igentligen inte göra ngt :p Kolla på bilderna ist :)



 

Ovido - Quiz & Flashcards