Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna Nilsson - 28 juni 2012 22:47


Hon har värkligen en fantastik röst, vilken tjej!!!

Ikväll spelade hon på torget i Borås, och det var publik rekord. Jag såg glimmten av henne emellanåt, TUR att det fanns en stor tvskärm som man kunde kolla på :P haha! Det var galet mycket folk, och vi stog typ i mitten, brevid fontänen.

Det var även kaos när jag skulle hem, fick ringa mamma och be henne hämta mig för jag hittade inte bussen. hahaha!


Om 4 timmar ska jag upp och åka till cypern, så nu får jag försöka sova lite^^

Bilderna är från BT.se


   

Av Johanna Nilsson - 27 juni 2012 17:33

  

Hejhej!

Om ca 30min ska jag ta bilen ner mot stan och äta ute med Sara och Malin. Det var längesedan jagvar ute och åt på riktigt :) Ska bli riktigt mysigt. Orkade inte göra ngt med håret, så det fick bli en hästsvans.


Jag har gått och skadat ryggen.

Antagligen en streckning, men sköterskan sa att det var ryggskott. Hur som haver, så gör det sjukt ont och värktabletterna hjälper inte mycket. Kanske aningen bättre, men inte mycket skilland.

Det är ju ett tungt jobb jag har (lager), många tunga lyfft. Vilket var orsaken till min ryggskada.

Kändes som att jag hade fått krammp i ryggmuskeln först, men sen blev jag typ kallsvettig och det gjorde bara ondare och ondare. Så jag fick gå hem från jobbet vid 10.00 Sen åkte jag till vårdcentralen och fick värktabeltter och goda råd, och sen sov jag i soffan i tre timmar :P Det var skönt att få sova lite för en gångsskull.


På natten till Fredag åker vi till Cypern!! :D Så får se om jag uppdaterar ngt när jag är där nere, vi får se hur det är helt enkelt :)

Måste ju självklart också berätta att jag har fått tag på ett boende i Stavanger nu! Så v.29 flyttar jag dit igen!

Det är iof bara ett sovrum i ett kollektiv, men det var värligt bra läge och inte alltför dyrt, så just nu fungerar det bra. Men jag vill ju hälls ha mitt eget lixom. Men det är inte lätt at hitta det i stavanger ska jag säga :P


Saknar min Becca jätte mycket nu när det är så fint väder. Vill ju dricka massa vin och lyssna på musik och dansa helt hysteriskt i din lägenhet!! Vi får ses efter min Cypern resa, HOPPAS DU ÄR HEMMA DÅ! :) <3


Av Johanna Nilsson - 24 juni 2012 09:53


Det sjukaste med hela helgen var ju att en sjukhushelikopter stannade rätt framför vår dörr.

(Mannen som fick hjärtinfarkt klarade sig, och mår nu bra)


Det hade vart fest på torsdagen och detta hände på morgonen kl 04.00 på fredag morgon :P

Först försökte helikoptern landa på en klippa brevid/ framför vårt sovrumms fönster, men ställde sig sedan framför huset ist. Det kändes helt plöttsligt overkligt och ingen fattade någonting. Jag trodde att jag befann mig på utöya all over again... fulla var vi också.. Nej men fy det var riktigt obehaglingt. Vi och våra grannar började räkna varandra så att alla var här, kunde ju vart någon som rammlat i havet lixom :P Men det var som sagt en äldre man som fått problem med hjärtat, men fick veta nu efteråt att han mår bra. som tur är.

Vilket uppvaknande det blev, och shit va helikoptrar väsnas :P


 

Av Johanna Nilsson - 24 juni 2012 09:43


Här kommer det massa bilder från midsommar helgen.

Vi åkte torsdagen till Knarrön utanför GBG och kom hem igår, lördag. Jag är rätt sliten idag och det känns riktigt bra att bara få ligga inne och slappa hela dagen. Imorgon börjar jobbet igen, men det varar inte länge för på fredag åker vi till Cypern :D


Det blev fotboll, bad i havet och bastu. Och en del alcohol. Massa grillande och mys på stenarna :D

Kommer nog aldrig uppleva en sån bra midsommar igen, det var verkligen helt fantastiskt!! Vilken sommar känsla man fick :)


               

Av Johanna Nilsson - 20 juni 2012 13:42


Hej hej!
Idag är det sista jobbdagen på iaf 4 dagar :D det blir som en liten mini semester i helgen, med start imoron.

Jag och Alexandra ska åka ut till en ö utanför Göteborg. Minns inte vad den hette.. Men där ska vi fira midsommar med Alexandras vänner och annat folk. Vi har fått varsin säng i en stuga som vi delar med massa andra människor. Känns konstigt att man inte känner någon, men jag gillar det :D Så det kommer vara fest i 2-3 dygn framöver, haha vi får se hur bra jag mår på söndag.


Köpte mig en fin klänning idag när jag var i knalleland en sväng. Jätte tun och skön, kommer vara underbar att ha nere på cypern sen också :)


Nu ska jag packa matlådan och göra allt färdigt inför jobbpasset ikväll. Skriver sen efter midsommar helgen och berättar hur det var.


Hade bra!


   

Av Johanna Nilsson - 17 juni 2012 23:35


Hej!

Jag har problem med att sova nu för tiden. Tänker allderles för mkt, tankarna bara flyger runnt u huvet på mig. Men jag tänkte att när jag ändå ligger här yrvaken så kan jag ju skriva lite om vad som hände i Lördags.


Vi åkte till Skövde och tävlade våran tredje nybörjar tävling i Rallylydnad. Och det gick riktigt bra! förvånadsvärt bra, jag som även då hade sömnbrist och var seg som en stövel. Men vi fick dom högsta poängen denna tävlingen genfört med dem andra nybörjar tävlingarna. 94 poäng fick vi!! Vi håller oss på 90poängs nivå iallafalla :D


 Såhär har vi presterat under våren och nybörjarklassens tävlignar:

Marks BK 91.p  TREA

Göteborg BK 90.p  TVÅA
Billinge BK 94.p  FYRA

 

Jag hoppas att jag kan fortsätta att tävla med Zelle även nu när jag flyttar till Stavanger. Jag får helt enkelt ta och resa hem lite oftare :) Har lärt mig att sova på tåget, så det är ju inget problem längre ;P

Och nästa tävling är vi i fortsättningsgruppen! Super kul, men målet är avanceradeklassen helt klart ^^


Sov gott!


 

Fösta rallytävlingen i år, i Mark. 

Av Johanna Nilsson - 14 juni 2012 12:27


Hej!

Jag har inte hunnit skriva så mkt här, har jobbat kväll/natt varje dag i en vecka typ. Under dagen så sover jag bara eller ligger ner i soffan, haha :P

Men som kanske alla vet nu så gifte sig mina föräldrar i Tisdags. Det var bara vi 4 i familjen som var närvarande, dom ville inte göra en stor grejj av det. Men det var jätte fin och vackert :)

Fortfarande ingen lägenhet... men något på gång nu hoppas jag iaf! och snart är det ju dax att packa väskan och flyga till Cypern :D jag längtar så ruktansvärt mycket!!!


Hade


 



Av Johanna Nilsson - 9 juni 2012 12:49


Snart ska jag åka till Resecentrum för att sen ta tåget till Veddige.

Ska träffa Alexandra och Mathilda, mina kära vänner som jag träffade i stavanger :) Ska bli jätte kul att festa ihop med dem igen ^^ Synd att vädret är kasst, men det blir nog bra ändå :)


Ha en fin helg :)


Plockade syrener som vi har i trådgårn och satte i en kruka. Det luktar jätte gott och så är det ju fint :)

Nöjd! 


 

Ovido - Quiz & Flashcards