Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under september 2011

Av Johanna Nilsson - 30 september 2011 22:12


godafton.

Såg just idol och kände mig nöjd med resultatet som blev tillslut.

Så nöjd att jag kände för lite hostmedicin. skål!

Jag vet inte om det fungerar, känns inte så ännsålänge iaf. Mera som att den torkar ut halsen för nu gör det nästan mer ondare än förut :( Men det kanske fungerar bättre när man använt det ett tag. Annars får jag väll sitta här ensam och hosta, haha! stackars mig.


God natt :)

Av Johanna Nilsson - 30 september 2011 17:12


Det känns soms att jag sitter ute och är i ett paradisland!

Det är seriöst Oktober imorgon och  NU kom sommar värmen. Men det varar nog inte längre än två dagar. Igår och idag har vart helt fantastiskt väder, bästa vädret under hela året kom 28sep.. LOL

Just nu sitter jag ute med datorn och en skål med tomatsoppa. Hoppas på att bli bra tills imorgon men jag kan ju bara drömma vidare. Borde igentligen inte sitta ute trotts att det är så varmt. Men jag klarar inte av att sitta inne längre. Får ryck på soffan nu, hatar den för tillfället. Den är as tråkig..


Imorgon är det vin-kväll med alla svenska tjejer som jag träffat här, vi blir nog 5st. Kommer bli jätte roligt, hoppas hoppas hoppas att jag blivit bättre!!! Sara kom precis hem med hostmedecin till mig, så nu satan orkar jag inte med detta längre!


Håll tummarna :)

HADE!

Av Johanna Nilsson - 29 september 2011 08:13


Jag måste få klaga och tycka synd om mig själv i detta inlägg.

Igår var som rubriken säger, en fruktansvärd dag. Jag kände mig helt ynklig och jag trodde seriöst att jag skulle dö emellanåt. Jag kollade febern på morgonen och då var den 38.9, men den måste ha stigit över kvällen för fyyyyyy va jag mådde dåligt. Känner mig fortfarande inte tipptopp.. Jag tog min sista verktablett för dagen och skulle försöka somna tidigt, men tabletten verkade inte!! :O Kroppen började baar ändra temperatur som en jojjo, och det var då jag fick cp-hostan också. Jag hostade så mkt att jag fick kramp i tungan.. och det är sannt. Det höll i sig i ca 10 min och det var då jag trodde jag skulle dö. För jag bara låg på golvet och skrek så gott jag kunde för det gjorde så jääävla ont. Det var ingen trevlig upplevelse direkt. Har fortfarande lite ont i tungan även idag, så jag vågar inte hosta.. vilket är tufft.


Har vaknar 100ggr i natt av att jag vart för varm eller för kall. Men jag hade en blöt handuk över andsiktet igår näre jag somna, den räddade mig nog för det var såååå skönt. Ja, jisses så de kan bli..

Idag känner jag att febern gått ner lite, men jojjo temperaturen i kroppen fortsätter. Huvudvärk och illamående.. Känns också som att ajg blivit överkörd av ett tåg, har ont ÖVERALLT!


Nu ska jag dricka lite kaffe och se om huvudvärken försvinner.


HADE!

Av Johanna Nilsson - 28 september 2011 07:03


Godmorgon.

Ja, som rubriken säger så är jag sjuk idag. Stannar hemma från jobbet för att försöka bli bättre. Min kroppstemperatur har flippat totalt. Igårkväll var jag lite småkall hela tiden, och de visade sig att jag hade lite feber men inte farligt mkt.

Men vaknade vid 03 i natt av att jag trodde jag skulle frysa ihjäl!! Det var så kallt och jag slängde på mig plagg efter plagg, stackars sara måste ju vaknar minst 10ggr.. :/ Men det hjälpte inte så jag var tvungen att gå upp. Somnade i soffan några gånger tills jag vaknade nu och är KOKSVETT! vet inte vart jag ska ta vägen, jag är sååå varm.. det bara kommer vättska från alla håll och kanter här :P haha!


Men tog en ipren nyss så jag känner mig redan lite bättre. Men uff va ont i huvet och halsen jag har. Hostat endel också.. kroppen fick väll en chock igår när jag kom tillbaka till barnehagen och alla bakterier. stackars kroppen, det är inte lätt när det är svårt.

Men jag glädje mig en del inatt åt dessa roliga bilder som jag hittade ^^ jag prenuminerar på den, så jag får en kul bild på mailen var dag. haha! NJUT!


Måste säga att jag redan känner mig bättre, men det är väll för iprenen som jag tog. Men är nog bäst att vara hemma. Jag har ju knappt sovit ngt i natt heller. Tack gode gud för att jag har ett förstående jobb :)


HADE!

Av Johanna Nilsson - 27 september 2011 20:20


Hej hej!

Jag kan ju inte påstå att jag har haft tur sedan jag kom tillbaka till Stavanger.

Vädret har iof vart väldigt bra för att vara stavanger då... fast det var ju bara idag.

Jag har också haft tur med att Sara har vart hemma mycket dessa dagarna. Känns skönt att inte vara helt ensam nu såhär ibörjan efter en hemresa :)


Men jag har vart på jobbet idag, första jobbdagen. Kände mig lite tung i huvet hela dagen men antog att det var för att jag vart ledig i fyra dagar. Men nu sitter jag här med huvudvärk och lite feber. Sov någon timma innan. och sov även igår när jag kom hem från sverige i några timmar. Jag bara sover! Vart får folk sin energi ifrån??

Börjar tro att det är ngt fel på mig. Jag orkar ingenting!

ska nog gå och sova snart, är super trött.


Hadeeeeeee...

lägger in bilder från sverige resan en annan dag. orkar inte det heller!


Av Johanna Nilsson - 26 september 2011 06:42


Godmorgon!

Vilken bra helg jag har haft! Ska åka med bussen ner mot stan om exakt två timmar. Det känns lite tungt, men allt kommr finnas kvar när jag kommer tillbaka och det har jag insett nu :)


Igår fyllde ju min älsklning, Zelle, 4år!! Och ävens hans bror Theo. Så vi anordnade ett litet kalas igen, det har blivit som en tradition varje år nu. Jätte kul är det att träffa alla nära och kära som man mött via hundlivet. Zelle och Theo var iaf super nöjda med kalaset. De har nog itne busat så mkt på länge :P Pappa Zlatan var ju också med, men han tog det lite mera med ro. Han är ju trotts allt deras pappa och måste ju setill att alla håller sig lugna. "polis pappa" kallas han numera.


Uppdaterar mer när jag kommer tillbka till stavanger, har en del andra bilder från helgen, men de måste jag fixa med på min dator. Planerar att vara hemma i lägenheten vid 13.00 idag, vi får väll se hur det går.


HADE!




Av Johanna Nilsson - 23 september 2011 11:22


Jaa.. såhär kul har jag nu. Sitter här vid datorn färdig packad och redo för att ge mig av. Men som vanligt är jag några timmar för tidig ^^
Två timmar kvar nu tills jag kan börja gå mot stan. vad ska jag göra nu då? har städat och packat och ätit och fixat mig, finns inte mkt som jag kan göra!

Blöö.. jaja, ses i svrige om några timmar! :)



Av Johanna Nilsson - 22 september 2011 20:22


Myskväll!

Sara är hos Simen och jag koser mig i lägenheten med lite te och tv.

Har packat väskan.. FULL! Alla sommar kläder och sånna kläder som jag inte använder har jag packat ner. Det blev två tomma hyllor i gaderoben!

Ser fram emot denna lilla trippen och jag har planerat allt med bussar och flyg noga. inget får gå fel, för missa ett tåg eller buss är det sista jag känner för att göra nu :P Vill bara hem :)


Landar 16.35 på Landveter imorgon, så jag är väll i borås runnt halv 6 - 6 någonting. MAHA, detta ska bli kuuuul! Kommer ju inte kunna sova i natt iaf, får sitta upp och kolla på tv ist :)

HADE!


Ovido - Quiz & Flashcards