Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under januari 2010

Av Johanna Nilsson - 31 januari 2010 19:21

.. och då är det jobb :)


Idag har vart en seg dag.. Var ute på en promenad i den djupa snön i skogen i ca 1,5 timmar. Det var jobbigt! kommer säkert ha träningsvärk i benen imorgon :P


Igårkväll var jag hos Linnea och hennes lilla familj. Kollade på lite film och hade väldigt roligt :P Men sorligt nog så har dom fått kräksjukan idag! hoppas inte jag är smittad bara.. men jag har ju mått bra idag, så jag slipper det kanske :)

haha, det var la det!

Hej då!

Av Johanna Nilsson - 30 januari 2010 16:13

Jag vet... men jag har inget bättre för mig :P Ska snart åka och köpa godis tills ikväll. Då ska jag över till Linnea och Jonathan och kolla på film och ha det trevligt/mysigt :)


Idag har jag målat lite med. Jag målar inte lika mycket nu som jag gjorde förut, jag ska skärpa mig.. jag lovar.

Men nu har jag iaf kommit en liten bit på min nya tavla. Den blir ganska najs, jag är inte 100% nöjd. Jag har lixom slut på fantasi.. det är nog därför jag inte målar så mkt längre.

Hamlet låg på bordet brevid mig när jag målade, sötnosen!! Han börjar bli ganska gammal nu. Är det ett grått hår jag ser på hans nos? Han fyller 7år om två månader. Jag fick honom när jag slutade sjätte klass. Då var han så liten och söt så ^^ nu är han fortfarande söt, men inte så liten :P

Han sov brevid mig inatt med. Pudeln låg hos mamma och pappa, så Hamlet passade på :P


 Här sitter jag och kladdar.

Så ser målningen ut för tillfället. 

  

.. och sist men inte minst! HAMLET <3

Av Johanna Nilsson - 30 januari 2010 16:08

Jag och mamma åkte till transåssjön med hundarna för att gå en promenad runnt sjön. Vi gick runnt halva och sen gick vi tillbaka över sjön! Det är jätte fint väder ute idag och den lilla sjön var strålade vacker :)

Det slutade iaf i en katastrof.... hundarna sprang iväg från oss och skällde ut barn som åkte skridskor.. GANSKA pinsammt. Som tur va blev barnen inte så rädda. >.<


Av Johanna Nilsson - 30 januari 2010 12:26

Igen.. Zlatan är här nu (zelles pappa). Han och zelle lever rövare i vardagsrummer just nu, här i datarummet är det tyst och skönt! :)

Det är typ -15 uten... det är allderless för kallt.


Igår klippte och slingade jag håret. Det var på tiden.. hade inte vart och frissan på 6mån xD. Men det blir så när man är arbetslös. Jag blev jätte nöjd, men känner mig också lite osäker på om jag inte ska ha det mörk (min naturliga färg). Men jag har väll bara inte vant min vid detta än. Men det är ju fint iaf :)


Om en  vecka (nästa lördag) ska jag och Zelle tävla i Rallylydnad i Ale. Mamma ska också följa med, som stöd. Det är första tävlingen för mig och zelle sen vi tävlade på SÄK. Vi får hoppas att det går bättre denna gången :)


  

Fina lilla Zlatan. Visst är Zelle lik honom?


Av Johanna Nilsson - 29 januari 2010 08:41

Det blev tre små pojkar, föddes igår 28/1. två röda och en aprikos! Jätte fina små killar, hoppas att allt är bra med dem och att de kommer få snälla nya familjer ^^

Nu har min lilla pudel kille fått tre nya morbröder x)

www.joytoy.se


  

tre små killar <3


Av Johanna Nilsson - 28 januari 2010 19:22

.. är en jätte fin människa tycker jag.

Hon är väldigt kreativ och målar fruktansvärt vackra tavlor. Riktig konst tycker jag! Jag vill så fruktansvärt mycket ha en målning av henne, men de kostar ju..

Jag följer hennes blogg, den är faktiskt riktig intressant :)  


Målningen till höger vill jag ha.. köp den åt mig?

     

Av Johanna Nilsson - 28 januari 2010 16:17

Hellu.

Kom hem från Af för ca en timma sedan. Det var ett bra möte faktiskt, och nu vet jag hur det fungerar med ersättning och allt sånnt. vilket är bra!


beställde just lite nya foton som jag ska sätta i mitt fotoalbum och även tre st som jag ska rama in. Men dum som jag är så gjorde jag precis sönder en utav de tre ramarna... så jag får väll bege mig ut på stan och försöka hitta en som liknar de två andra. Jobbigt... och klumpigt...


Det börjar bli lite mycket inramade foton på mitt rum nu, men jag tycker att det är så roligt och fint :P Jag borde kanske sätta upp foton i andra rum förutom mitt sovrum. haha!


Hej då :P


Av Johanna Nilsson - 28 januari 2010 09:52

Hej hej hej!

..eller godmorgon.


Vilket väder det är ute! Jag ska strax gå ut på den andra morgonpromenaden med pudeln. Najs najs.

Jag drömmde en konstig dröm inatt. eller konstog och konstig.. Jag drömmde att det hade precis vart nyår igen! fast nu blev det 2015, och jag fick inte ihop det eftersom att det precis har blivit 2010. och ah, det drömmde jag om hela natten.

Det kanske betyder ngt.. typ att det kommer hända ngt stot 2015. spännande..


Idag ska jag till arbetsförmedlingen på ett möte om ersättning. Hoppas att jag får ut min ersättning i Feb. Men vi får väll se. Även fast jag har ett jobb så jobbar jag ju inte tillräckligt i veckan för att klara mig. Så jag hoppas verkligen att jag får lite pengar.


BYE!


  Såhär fint är det på min gata idag.

 

  

Jag och pudeln, med systerns kamera :P!

Ovido - Quiz & Flashcards