Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under juli 2011

Av Johanna Nilsson - 31 juli 2011 16:04


Hej igen!

Har nu storstädat hela lägenheten igen! Bytte damsugarpåse och VIPPS så fungerade den perfekt X) Så nu är golven äntligen rena!

Har också lagat mat (två matlådor och lunch till mig), tvättat ALLT som fanns att tvätta, plockat undan osv :) Så idag äger jag! Jag är bäst ^^

Ikväll ska jag umgås med Sara och Simen för ovanlighetens skull, ska bara ta det lugnt och se film antagligen. Det kommer bli kul :) Men får inte bli för sent för min del, ska ju upp tidigt imorgon till "nya" jobbet ^^

Jag länktar nästan!! Ser verkligen fram emot att träffa de nya barnen som börjat på avdelningen och lära känna dem. Det är så härligt att jobba där, det är så seriöst och alla är så trevliga :) Föräldrarna tar mig t.o.m seriöst även fast jag är Svensk, det är ovanligt att bli tagen seriöst om man är svensk i norge.. :P

Har ju redan gjort matlådor, packat regnkläder och stövlar, bestämmt vad jag ska ha på mig osv tills imorgon ^^ Om jag ska komma på ngt negativt med detta är väll då att jag måste åka buss dit.. blivit lite bortskämmd med att gå till jobbet i klädbutiken. Det tar bara 10min :P


APROPÅ DET!

KLÄDBUTIKEN SÖKER NU NY PERSONAL, SÅ ÄR DU TJEJ SOM VILL JOBBA I KLÄDBUTIK SÅ PASSA PÅ!! DET ÄR EN BRA ERFARENHET OCH JAG BEHÖVER FLER VÄNNER HÄR I STAVANGER ;) DET ÄR EN FULLTIDS TJÄNST och faktiskt riktigt kul när man lärt sig hur allt fungerar ^^ Säg till mig om du är intresserad, men de är snarast för butiken behöver personal så snart som möjligt.


HADE!

Av Johanna Nilsson - 31 juli 2011 10:07


 

Hjälp! är det redan söndag??

Satte mig här och tänkte att det är lördag, en såååå fel jag hade.

Jobbade ju hela dagen igår, ibland är man förvirrad :P


Tänkte att jag ska lägga upp en film från konsärten med Hoffmeastro, som var så sjukt kul! ^^ Inte för att jag gillar de bandet, har aldrig lyssnat på dem (bara en låt som jag kände igen). HAHAHAHA! sitter här nu och bara skrattar åt filmerna, för man hör inte musiken man här bara när vi skriker så det känns ju lite onödigt att lägga upp dem :P Men sista filmen är när det börjar spela "high way man" som är den ända låten jag vet om, och som de andra i publiken tydligen också kände igen ;) Och när vi stog och väntade innan framför scenen på att det skulle starta upptäckte alla att det BARA var svenskar som var där. Det är ju ett svenskt band som spelade. Men ändå, alla svenskar i stavanger var ännu en gång samlade på ett och samma ställe. Sist var ju de svenska midsommar firandet ;)


Idag tänkte jag inte göra ett SKIT! Kanske spela lite sims3 och peta mig i navlen. Jag tänker inte lyfta ett finger på hela dagen, detta är MIN sega dag :)

Imorgon börjar jag i barnhagen igen, fast denna gången som fast anställd av kommunen. GÖTT! Vilket betyder högre lön och fler arbetstimmar. Och jag är anställd på ett seriöst jobb för en gångs skull. Känns bra att börja där igen, det är också skönt att det inte är helt nytt. Jag var ju där i 3 månader så jag känner ju både barnen och de vuxna i personalen :) najs najs!


HADE!

Av Johanna Nilsson - 29 juli 2011 20:05



Hej!

Var verkligen inte sugen på att jobba idag. Var ute med Alex igår, en av de roligaste kvällarna här änn så länge faktiskt :D Underbara människa som planerar så fint vad vi ska göra. Hon hade t.o.m en klänning som jag skulle ha på mig,som var super fin!

Vi var och käkade på Egons efter jobbet, en jätte fin och mysig restudang mitt i centrum, vid vågen. Men jösses va dyrt det vart, haha! Tur att lönen kommer snart asså.. :p Efter vi fått lite mat i magen gick vi bara 50m för att komma till den stora senen där Hoffmaestero skulle spela! DET VAR SÅ BRA! och kempe kul! Jag brukar inte vara dem som är vild på konsärer, men igår var nog ett undantagg. Jag och Alex stog och skrek och hoppade heeeeela konsären. Jag har aldrig lyssnat på bandet innan, kunde bara en låt. Men borde börja lyssna på dem mer nu asså, det vat grymma :)

Sen sov jag över hos alex eftersom att jag började 10 idag. Skönt att slippa gå långt till jobbet. Gick 5min innan jag började :P Vissa har det bra!


Just nu sitter jag hemma och mår piss. Ont ÖVERALLT, huvet värker och fötterna bara dunkar.. Hungrig är jag också men det orkar jag inte göra någonting åt.
Trotts att jag har bra dagar (men allderless för få) så länktar jag hem.. sjukt mycket nu. Vill bara hem, klarar inte av ensamheten, bli utnyttjad och rutinerna. Men börjar på barnhagen igen på måndag, så då får jag ju mina små vänner tillbaka iaf :) ååh, saknar dem faktiskt, de små norska barnen. Men tänker bara skriva kontrakt till jul, sen får vi se hur jag känner för stanvanger. Känns tråkigt att bara åka ifrån allt här, men jag saknar alla hemma så sjukt mycket. Vännerna.. Står på jobbet och tänker "Dessa skorna hade Becca älskat" osv, vill ha ett liv HEMMA. Ett jobb och egen lägenhet, och en egen hund :) Men nu lever jag här, och får bara hoppas på att det vänder snart, hatar mitt liv här nu just i stunden. Hinner ju inte andas knappt. Sluta vara negativ nu! - okej då...


Hade bra :)

Av Johanna Nilsson - 26 juli 2011 22:36


godafton!

Sitter nu och myser i soffan med tända ljus och ett glas saft. Känns ganska bra att inte jobba, borde göra detta oftare!

Det var ju meningen att jag och familjen skulle ut på båttur idag, men det började heltplöttsligt regna som fan. Förvänad? - NEJ det är ju stavanger vi snacker om... Men vi bytte faktiskt biljetterna tills imorogn. Ska tydligen bli kanon väder då! Får hoppas på att det stämmer.

Vi har vart lite på stan idag bara, tagit det lugnt och myst. På eftermiddagen lyckades jag övertala dem att åka till Ikea med mig ^^. Så jag köpte mig en tyg-gaderob och lite krimmskramms som man behöver. Det var riktigt trevligt att göra ngt sånnt. Efter det åkte vi hem till mig och mamma lagade stor middag och pappa satte ihop alla saker jag köpt på Ikea. Kan det bli bättre?? :D Skönt att föräldrarna hjälper mig när jag är i nöd.


Imorgon är sista dagen dem är här då.. de åker på torsdag, men tidigt. Så hinner inte se dem då tror jag. Skulle vara kul att åka med dem hem och vara där någon vecka, men det går ju inte riktigt ihop då.. tyvärr..

Kommer kännas tomt när de är borta igen, ensamheten kommer tillbaka.. ush!

Men nu ska jag inte tänka på det, och ist tänka på hur kul vi kommer ha på båtturen bland fjällen kommer bli imorgon! lägger väll upp några bilder från dagen, som jag gjorde idag.


HADE!

Av Johanna Nilsson - 26 juli 2011 09:15


Godmorgon.

Ska berätta lite om gårdagen tänkte jag.

Vi träffades först hemma hos mig, och sen åkte vi ner mot byn för att först gå till turistinformationen, vi bokade en båttur som går ut genom Lysefjorden vilket kommer bli kanon bra! :D

Sen var vi på ett oljemuseum som faktiskt var ganska intressant, trodde att det skulle vara ganska drygt, men inte då! Och efter det gick vi lite i centrum och kollade innan vi åkte till vandrar hemmet där de bor nu och käkade. Sen på eftermiddagen var vi i byn igen. Hälsade på alla tre butikera som jag jobbade i och mamma köpte någonting i varje butik ^^ haha! Min chef måste älska mig nu!

Sen tog vi en fika vid vågen (vågen är uteserveringarna på första bilden) jätte mysigt. Köpte tre kaffe för 100 Norksa kr, najs....

Och sen satt vi hemma hos mig i min soffa och degade tills jag bad dem att åka hem :P haha! jag var trött och klockan var mycket, och mamma hade tagit över min dator och facebook ^^


Så idag är planen: BÅTTUR !!! :D


HADE!

Av Johanna Nilsson - 25 juli 2011 09:08


Och det märks att dem har vart på besök, eftersom att skaferiet är fullt med mat ;) Mitten hyllan är det bara kaffe av olika slag på, haha!

Jag fick tom göra om en kökslåda till "varmakoppen-lådan" hahaha! Men det är gött! skönt att kunna laga mat igen.

Idag ska vi nog på båttur, det är så fint väder så det vore dummt att vänta. Ska möta upp familjen nere i stan på förmiddagen någon gång.


Igår städade jag hela lägenheten, det tog seriöst 3 timmar! plockat bort all skit, vikte kläder, diska, damsuga, moppa, damma, torka av alla ting. Kändes som att jag hade vart och tränat i tre timmar.. Men det är gött för nu är det REEEEENT!

Vid 20 tiden ringde det på dörren och då stog de alla utanför när jag öppnade! ååååh jag blev så glad ^^ Men så konstigt att se dem här :O jätte konstigt kändes det när jag visade dem runnt i stan igårkväll. haha! Men ändå skönt :)
Nu inser jag vilket bra lokalsinne jag har, för min familj bara följde efter och fattade inte vart de var någonstanns. det var riktigt kul att visa dem allt, butiken, vart alex bor ovh vågen.


Nu måste jag göra någonting vettigt.

HADE!

Av Johanna Nilsson - 23 juli 2011 23:31


Jag visste att denna dagen snart skulle komma. Alla visste att hon kommer avlida inom kort, hon är ju ingen förebild direkt. Men hon gjorde så sjukt go musik! Just nu så är inte hon min favorit artist, men hon va det förut och sjävlklart gillar jag hennes musik fortfarande!Har två tavlor hemma med henne som motiv, för hennes musik är väldigt inspererande för mig. Men nu har hon hittats död i sin bostad i London.

Det har vart mycket död de senaste dagarna asså..


Tycker detta var väldigt tråkigt att hon bara blev 27år.. men visste att det skulle bli så, med tanke på alla hennes problem och skandaler.


Nu ska jag sova och vakna glad, för imorgon reser min familj till Stavanger :)


HADE!


Av Johanna Nilsson - 23 juli 2011 09:02


Idag hann jag inte änns föna håret... men man måste ju prioritera! Tvätten eller tort hår??... TVÄTTEN!

Så jag ska hinna hänga upp tvätten nu innan jag går med. Jobbar till fem idag och sen blir det raka vägen hem till Alexandra (som bor en trappa ovanför butiken, så det blir ingen  lång väg :P) och sen blir det utgång! Sista dagen på galdmatsfestivalen idag, så måste ju ha vart full i stan en dag uner gladmat iaf :)

Frågan är hur säkert det är att vara ute på byn en lördag undet gladmatsfestivalen en lördag i en storstad. Kommer nog vara sjukt mycket folk... med tanke på det som skedde igår.. över 80 döda nu.. fattar inte hur jävla sjukt det är igentligen! ush.. stackarna. Får se hur lite folk det är ute på byn idag då, kanske inte är några folk i butiken alls.. det är ju dåligt väder med. Men jaja



 HADE bra :D

Ovido - Quiz & Flashcards