Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna Nilsson - 30 mars 2010 21:31

   Hej hej!


Idag var det sista gången på kursen jag och Zelle har gått som heter "Tävlingsgruppen". Tävlingsgruppen i Rallylydnad då såklart :)


Det var jätte roligt idag, som vanligt. Men idag gick det nästan extra bra!
Zelle skötte sig super bra och vi fick tårta ^^
Vi byggde en Rallybana tillsammans, det är svårare än man tror.

Den banan använde vi sen när vi tävlade. Denna tävlingen filmades, då blir man extra nervös :P Men det gick bra ändå. Jag och Zelle var först ut, och han var jätte duktig! (vf är han inte duktig när vi tävlar i riktiga tävlingar för!?)

Jag fick också tävla med ledarens hund "Ida", zelles stora kärlek. Hon är också jätte duktig, men jag är lite ovan att tävla med en annan hund. Så jag vet att hon kan bättre än när hon gick med mig idag :)


Det slutade iaf med att jag och Zelle vann hela tävlingen!! :D

98p av 100p fick vi, SKITBRA!! det är rekord för oss. Jag är så glad över detta :)

Nästa tävling är i Borås den 17/4. Det är inte så långt kvar.


Här kommer lite bilder från träningen idag:


Träningsledarna Karin och Jan

  

Jag & min duktiga pudel :)

Av Johanna Nilsson - 30 mars 2010 21:24

Hej hej hej!

Idag har jag haft en underbar dag på stan med Becca. Vi satt och åt lunch på viskan och pratade om vad vi ska göra på Påskafton, Lördag. Vi kom fram till att vi ska gå ut på krogen :P


Och jag som är så påhittig kom på att jag ska bannemej ha påsk fjädrar i håret då! Så jag gjorde ett litet test spänne :)

Visst blev den söt?! - Jag ska köpa ett bättre hårspänne i stan imorgon så att jag kan göra en som blir ännu bättre än denna!

Av Johanna Nilsson - 29 mars 2010 09:10

Hellu igen.


Jag tror att jag skriver så många inlägg för att jag inte har ngt bättre att göra :P


Zelle verkar lite slö och trött.. undra om det är att han bara är just trött, eller om det är ngt annat. Han har haft lite problem med magen i helgen.


Vad händer i veckan då?

Min vecka ser väll ut såhär ungefär.
Måndag- Jobba. Rallyträning
Tisdag- Utbildning
Onsdag- Utbildning
Torsdag- Utbildning, Jobb?
Fredag- Utbildning
Lördag- Fest?
Söndag- Åka till min Morbror.


kul kul, det händer inte så mkt .. :P

Nu är jag jätte hungrig, hejdå.


Idag är jag en anka!

Av Johanna Nilsson - 29 mars 2010 08:16

hej hej.

Är uppe tidigt idag för att jag körde mamma till jobbet, och nu sitter jag här och orkar inte gå och göra mig iordning.


Ändrade lite på uteendet på bloggen :P Det får vara såhär sålänge.

Jag är inte helt nöjd, men lite iaf!


jag drömde jätte jobbiga drömmar inatt. Att jag klantade till mig på jobbet och sånnt. Jag glömde ALLT! jätte jobbigt var det :P och nu när jag vaknat så känner jag mig nästan lite stressad att komma iväg till jobbet för det känns som om allt det som jag drömmde är på riktigt! .. jobbigt .. :P


Ska väll kanske träna lite Rallylydnad ikväll. Jag har ju så snälla tränare så att jag och zelle får vara med i nybörjargruppen och träna med dem. Själv går man ju i tävlingsgruppen (skryyyyyyyyyyter) ^^

Av Johanna Nilsson - 28 mars 2010 09:54

Hej hej!

Skrev inget igår, men jag hade inget att skriva :P


Igår hända ganska mycket ändå. Jag sov till typ 11 (rekord). Men det var väll för att jag somnade vid tre. Harrys i fredags var grymmt kul! Men jag blir lite vemodig när jag ser att pengarna börjar ta slut på kontot. Det som finns kvar ska vara till en födelsedagspressent till min far som fyller 50år om tre veckor.

Igår så hade min lillasytster "kalas" här hemma. Jag vet inte om man kallar det för kalas eller om man säger fest när man är 13år.. Hon fyllde iaf år förra veckan och firade det med sina kompisar igårkväll.

Det åt pizza, godis och chips, och jag tog det som blev över och satte mig och kollade på Körslaget. Jag trodde att jag skulle ha finnar på helakroppen idag  när jag vaknade, men jag hade inte fått en ändå! GÖTT!.. men det kommer la..


Min far var på herriddag igår hos en kompis, så jag skule köra och hämta honom och några till. Jag tänkte att jag skulle vara vaknen ända tills pappa ringde och ville bli hämtad, men det lyckades jag inte med. Jag deckade i soffan vid 00,00 sen kom jag inte ihåg vad klockan var när pappa ringde.. Det är ganska kul, men ovanligt att se sin far full. Det är inte ofta! Men han och hanns kompisar är så trevlig så det var bara kul att köra runnt den i borås igår natt :)


Idag är mamma borta ur huset, hon ska åka och skriva för en dommare på en rallylydnadstävling hela dagen. Om ingen förstog den meningen så ska jag förklara: På en Rallylydnadstävling så finns det ju naturligtvis en dommare som dömmer det hud och förare gör på rallybanan under tävlingen. Brevid dommaren står en person som kallas "Skrivare" som skrover ner det dommaren dömmer, så att man får med allt.
Och min mamma har fått chansen att lära sig det, så nu ringer de till henne om de ska ut och dömma någon tävlig. Jätte kul för henne! och bra för mig och zelle ;)

Hejdå :)

Av Johanna Nilsson - 26 mars 2010 19:38

Ha en jätte trevilg kväll!! :)



  


Party, party !

Av Johanna Nilsson - 26 mars 2010 18:39

Hejsan, äntligen fredag! :)


Idag har jag vart på utbildningen på Medborgarskolan igen. Det var roligt som vanligt, gruppen jag går i är underbar. super sköna männisor! Emelie från min gymnasie klass går ju där med, men det kanske jag sagt.

På alla raster gick vi ut och satte oss på trappen i solen, UTAN JOCKOR!!

Det var sååå varmt och skönt ute idag! Helt galet :D


Ikväll blir det utgång igen! Förut var det alltid så att vi gick ut på Lördagar, men nu verkar det som om vi har bytt dag till Fredagar. men jaja, det är ju gratis inträde :P

  

Detta är en bild från idag, på den trappen sitter vi på rasterna :)

Av Johanna Nilsson - 25 mars 2010 15:39

Hejsan.

         

Skulle jobbat idag, men det blev inte så, och jag var ju anmäld att jag inte skulle på utbildningen idag = LEDIG DAG!! :)

Fruktansvärt fint väder ute idag!! Jag och Zelle har vart ute en heldel faktiskt. På

morgonpromenaden gick vi ett varv runnt Hedvigsborg, och träffade på Linneas mor och Edgar som var ute och promenerade. Det är så kul att Edgar känner igen oss (mina och zelle), när han fick syn på oss blev han glad och skrattade nästa lite grann ^^ SÖTUNGE!!!

Jag och Zelle gick en till lång promenad lite efter lunch, ner till stan. Det var sååå varmt, man behöver ju knappt jacka när man är ute och går. Vi tog en sväng i stadsparken med, för det var så mysigt ^^

Sen gick vi och köpte fyra nya pennslar, det behövdes! Nu kan jag måla ännu mer och bättre! Det är den måöarbuiken och Åhlens som Zelle får följa med in i har jag lärt mig :P det är ju ganska bra. Hon som jobbar i målarbutiken (kommer aldrig ihåg vad den butiken heter!!!) tycker att zelle är gulligaste killen ever, det säger hon varje gång vi kommer dit, och zelle är alltid med mig där :P Trevligt!


Vi satte oss på "bygget" och kollade på ankorna ett tag innan vi åkte hem. Det tyckte zelle var väldigt spännande.. och jag njöt av solen :)

Det gick jätte bra idag på stan, zelle fick inte ett ända utbrott :P


Tog några foton när vi var i stadsparken. NU är det vår :)

 

  

Zelle och jag

Ovido - Quiz & Flashcards