Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under december 2011

Av Johanna Nilsson - 30 december 2011 06:45


godmorgon alla glada!

Sjuuuukt ont i huvet har jag nu. Smönbrist och inget kaffe!!

Kom på att kaffekokaren står ju fortfarande kvar i gamla lägenheten, och jag orkar ju inte hämta den heller :P


Natten har vart kort, men har ändå sovit ganska bra. Somnade vid 1 för vi var på en liten fest (nykter eftersom jag jobbar idag). Sen vaknade jag av att clara kom in stammpandes vid 4!! Och sen hade jag litre svår att somna om. Och alarmet ringde vid 6.. Så jag har huvudvärk och varmt vatten hjälper INTE som kaffe ersättare. Nu vet jag det.


IMORGON är det nyår!! Och det kommer bli kanonkul! kan skriva mer om vad vi ska göra senare, nu måste jag försöka ta mig upp ur soffan :P


HADE!


Av Johanna Nilsson - 29 december 2011 07:21


Godmorgon!

Detta kan vara mitt sista inlägg från denna lägenheten.


Nu sitter jag här och försöker vakna, jag har fruktansvärd huvudvärk. Den stora resväska som jag hade med mig tillbaka hit till stavanger är tydligen inte så stor som jag trodde. Jag trodde att allt skulle få platts, men den är redan full. och nu har jag inte änns packat ner mina jackor ännu.. får se hur jag löser detta!


För ikväll så flyttar jag ut här ifrån!! Så jag har endel att göra idag :P Tur att Sara har fått låna bilen asså..

Jag ska flytta in hos Alexandra och Clara. Där ska jag bo tills jag reser hem på måndag morgon. Men ingen fara, dom har världens goaste soffa som jag ska få sova på, jag har somnat där ett antal gången innan, så jag tror att jag kommer att sova gott :) Det kommer bli riktigt kul att bo hos dom ett tag tror jag. Och nu är det inte många dagar kvar tills nyår heller, WOHO!! :D


Igår packade jag det mesta, ska packa fördigt allt idag efter jobbet. Jag och Sara hann även med att gå och sola och kolla på en långfilm :) Vi hade det jätte mysigt och trevligt här igår! kommer sakna stunder som igårkväll asså.. Och det är lite tufft att behöva ta farväl av lägenheten idag, men för nu måsta jag ju iof konsentrera mig på mitt jobb. det är ju inte slut ännu, och jag har senvakt idag. Kan hända att jag har för mycket att göra som orsakar denna fruktansvärda huvudvärk. känner mig smått stressad..


HADE!

Av Johanna Nilsson - 27 december 2011 21:21


Godafton!

Det känns konstigt och ensamt här i Stavanger! Jag kom tillbaka till lägenheten vid 17 och sen dess har jag bara försökt att greppa allt. Känns JÄTTE konstigt att vara tillbaka här, och jobba imorgon?! också konstigt.

Jag som precis blev van vid tanken att bo i Borås lixom :P jaja.. det är ju snart dax att åka hem igen :) 6 dagar kvar i stavanger, sen blir jag kvar i borås :)

Tur att sara kommer imorgon, för detta känns jätte konstigt att vara i denna tomma lägenhet :P


Ska nog försöka sova snart, känner mig ganka trött och min näsa och huvud hänger inte riktigt med resten av kroppen.. Jag orkar inte bli sjuk nu tills nyår och mina sista dagar på jobbet. PALLA!


jaja.. det var en liten uppdatering från mig :)


HADE!

Av Johanna Nilsson - 27 december 2011 10:48

 


Nu får jag snart byta namn på bloggen också :P

Snart ska jag och pappa åka till landvetter flygplatts, så ska jag få flyga tillbaka till stavanger. Nu vill jag faktiskt inte åka tillbaka. Känns så bra att vara hemma :) Trotts mycket tvekan så vet jag nu att jag gjorde rätt val!


jag ville bara visa denna söta bilden på min och Zelle från igår kväll innan vi skulle gå och lägga oss. Han var såå trött den lille killen. Somnade på min axel när jag skulle bära upp honom till sägen. Om 6 dagar är jag ju hemma igen, men nu känns det som en evighet kvar. Längtar mycket till nyår! ska bli svin kul :D


Skriver mer när jag kommer till stavanger!

HADE!

Av Johanna Nilsson - 26 december 2011 17:02

  



Hej hej!

Och god jul, lite försent.

Men jag har haft en jätte skön och lugn jul hemma i Borås. God mat och massa sömn faktiskt. Tror att en förkyldning kommer smygandes snart, känner det i näsan och huvet.


Idag har jag vart i knalleland med Tony! Det var jätte kul att träffa honom igen och trotts mitt misslyckande med att finna ett objectiv till kameran så var det en riktigt bra tid där borta. Det var fullt med folk, alla var nog där idag.

men men.. Snart ska jag åka till Becca och byta julklappar och dricka kaffe. Det ska också bli trevligt. Det kommer bli en såndär bra dag idag :) Sen är det dax att åka tillbaka till Stavanger igen imorgon. Planet går 14.45. Och sen ska jag jobba ons, tors och fre. Och på lördag är det nyyyårrrrsfest :D Sen flyttar jag hem igen :P

Jag har redan gjort mig hemmastadd här nu, känns konstigt att åka tillbaka till det jag redan sagt hejdå till.

men men. Sammtidigt ska det bli jätte kul :D ser så fram emot nyår :D


HADE! 

Av Johanna Nilsson - 23 december 2011 07:39

 


NU RESER VI TILL SVERIGE FÖR ATT FIRA JUL!

Landar 11.50 :)

Av Johanna Nilsson - 21 december 2011 17:47



hej hej!

Jag fick min tidiga julklapp av Alexandra i lördags, glömde säga det förut.

Och jag fick detta SUPERFINA halsbandet som jag ska ha på nyår, tillsammans med min röda klänning och mina glittriga pumps. NAJS! Jag och Alex hade vart och kollat på halsbandet tillsammans och då hade jag sagt till henne att "det halsbandet hade passat perfekt till nyårsklänningen och skorna" och då snappade hon upp det och köpte det åt med :D åååh, jag är så lycklig och tacksam för min fina vänn :) <3


Imorgon är min sista dag på jobbet i barnehagen. Det känns riktigt tungt faktiskt.. Dagens arbetsdag var helt fantastisk! Vi var ute med alla barnen och åkte pulka :D det var jätte kul! haha.. vilka fina minnen!

Fick idag även säga hejdå till en av pojkarna som inte kommer att vara här något mer de dagarna jag jobbar i jul. satt och små-grät på bussen hem, det är inte kul detta. Undra hur jag kommer klara morgondagen, då ska jag även säga hejdå till min arbetskolega Carina, som jag fått jätte bra kontakt med. Pluss säkert 5 av barnen. blää :(


Men jag ska åka tillbaka i Februari och hälsa på har jag lovat mig själv, sammtidigt som alexandra fyller 21år :)

Nu ska jag kosa mig ^^


Av Johanna Nilsson - 19 december 2011 18:37


Hej.

Sitter nu och beundrar alla julklapparna som jag köpt. Ska ta med några till jobbet imorgon. Jag har ju köpt julklapp åt min avdelning, till barnen och även till Merete och Carina som jag jobbar med. Det förtjänar dem :)

Uff.. nu är det jobbigt asså. Det tog emot att skriva detta kortet. Kommer att sakna mina 9barn så sjukt mkt.

Och att någon annan ska ta min platts känns ännu värre! Det går lixom bara inte.

Det är bara jag som får ha det jobbet känns det som, men det var ju jag som sa upp mig så jag får skylla mig själv!

:P


Ska bli kul och se deras reaktioner imorgon :)Idag var en lång men fantastiskt bra dag. Och i morgon ska vi till kyrkan med alla barnen, får se hur det går.

Nu är det bara tre riktiga dagar kvar på jobbet.. blä ångest :'(


HADE!

Ovido - Quiz & Flashcards