Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Nilsson - 30 oktober 2012 17:42


Känner mig extra pysslig iår!

Ska bannemig göra riktigt fina julkort detta året, inte för att jag brukr skicka julkort.. men iår är det dax :D

Och jag känner för att lägga lite tid och pengar på det. Så dom som får ett brev i brevlådan sen i december måste bli nöjda och glada :) haha! Jag vill sätta igång med en gång ju. Men måste vänta tills nästa lön och måste ju få tid till att gå ner till pandurobutiken. Har ju inte mkt fritid nu för tiden.

Jag fick riktig julkänsla nu faktiskt, riktigt kul :) Mår lite bättre än vad jag gjorde förra veckan. Det var kaos, allt var.


Var och handlade nytt busskort idag efter jobbet... sjukt dyrt, men det är ju ett måste. 630kr betalade jag för 30 dagars kort. vad kostar ett månadskort i sverige??!

Gick förbi min favoritbutik, Systrarna grenes. En dansk butik som har ALLT. och ALLT är sååå fint och annorlunda och billigt :) Köpte en julklapp till min lilla vovve som väntar på mig hemma i sverige ^^ <3 Han kommer bli så lycklig, haha! Eller tvärt om ;P Sen handlade jag lite mat och tog senare bussen hem. Har faktiskt hittat en buss som går förbi mitt hus EN gång i timma. haha, men bättre än inget :)


Haaade!

 

Av Johanna Nilsson - 28 oktober 2012 18:14


eller inte?

jag vet inte, men har tänkt mycket på det den senaste tiden. Tänk va fint och bli liiite mörkare i håret! Satt och försökte fåtill någonting i photoshop, så att jag kunde se hur det såg ut. Men dom blev lite för mörka i färgen.

Men det är ju lättare att se nu. Vad tycker ni?

Ja eller nej till att bli mörkhårig? :)

(Ja.. jag vet att det är jätte dåligt redigerat, haha!)


 

Av Johanna Nilsson - 28 oktober 2012 14:43

Hello!

söndag och lika pigg som alltid på söndagar. haha!

Men igårkväll var så sjukt kul! Det var halloweenfest i SFI hallen. Samma annprdnare som föra året. Inte lika stort och inte lika mycket folk dock, men det gjorde ingenting! Var nästan roligare detta året :D

Jag och Clara matchade varandra så snyggt genom hela kvällen med TVÅ olika halloweenkostymer!

En polis-fånge konstym, och sen våran "dansdräkt" pruttkuddarna! Vi var seriöst bäst klädda, ingen var i närheten av oss på det området. Och det visade sig också, för vi vann BÄSTA HALLOWEENKOSTYM!! En tävling som pågick under hela kvällen. fantastiskt kul att få vinna ^^ Vi gick ju in för det också, haha!

Tog bara några bilder hemma hos mig innan vi skulle iväg på festen. När vi alla står inne på badet och fixar oss.


  

Av Johanna Nilsson - 27 oktober 2012 09:33


Hade precis skrivit ett lååångt inlägg och sen försvann det bara.... JÄVLA DATOOOOOORRRR!!!!

ÅÅÅÅÅÅHHHH... fan va arg jag blir :P

Halloweenfest ikväll iaf........ hade



Av Johanna Nilsson - 26 oktober 2012 17:59

Godafton!
Sitter nu här i soffan och myser. Brasan är tänd, så det är varmt och gott. Knastrar och sprakar härligt!
Jag är proppmätt efter kyckling med pesto-pasta som jag precis lagat. Så jag fredagsmyser fullt ut ikväll! :)
Mina roomiz är på butiken och handlar ingredienser till våfflorna som vi ska laga lite senare. Gott! Men jag är ju somsagt mätt.. Men lite våfflor går alltid ner :)
Imorgon är det stoooor halloween fest! Samma som förra året, och det var riktigt lyckat :D hoppas på samma iår.
Hemlängtan hänger fortsatt i! .. Men försöker tänka på annat, men ibland så vill man bara hoppa på nästa flyg hem.
Men hoppas alla har en fin fredag!! Hade

Av Johanna Nilsson - 24 oktober 2012 20:28


Hej.

jag ska inte skriva så mkt, för jag orkar inte :p

Men måste ju lägga upp bild på de fina blommorna jag fick på jobbet idag. Det har ju blivit som en tradition att visa bilder på alla fina blommster! Denna gången fick vi välja mellan rosa/vita/röda eller gula/oranga/röda. Jag valde den oranga sorten, tyckte dom var så höstiga och fina :)

Annars gick FN-dagen helt topp på jobbet idag. Föräldrarna var nöjda och barnen var nöjda, phu!

Jag hade ont i huvet hela dagen, men det var det värt i slutändan. Men glad att det är över.

Två arbetsdagar kvar till helg! Tjoooho


God natt :)

 

Av Johanna Nilsson - 24 oktober 2012 07:59

  

godmorgon.

ska snart springa till bussen!

Idag är det FN dagen, och det ska firas stort på jobbet. så jag passade på att pynta mig lite extra bara för det ^^ Hittade en gammal tunika som jag inte använt på år och dagar. Men det var en sån fin höst färg på den så det passade fint tyckte jag. Idag är det igentligen träning men Clara har blivit sjuk, och det får ju inte bli väre nu eftersom att det är halloweenfest på lördag! bättre att skippa täningen och bli frisk :)

Är en stor cykel aktion idag i hillevåg. Men vet inte om jag vill gå dit själv, kanske kan jag tvninga med någon. får se!

nu måste jag gå. Ha en fin FN-dag allihopa!



Av Johanna Nilsson - 21 oktober 2012 17:01


Hej hej!

Jag är lite sliten idag. Men vart nere i byn en sväng och piggnat till lite. Sov tills kl 14 idag!!! det är ovanligt för att vara mig. var hemma vid 04 iof :P haha

Vi var hos Clara och Marius på fest igår, jätte kul och trevligt. Pernilla var på besök (hon bodde i stavanger förut). Senare gick vi ut på alf&verner. Det var en bra kväll :)

Men tidigare på dagen spelade vi innebandykamp! 6-0 vann vi med :D :D jag gjordfe inget mål, men det var min fösta match och jag tycker det gick skit bra :D och kul var det också!

Och idag har jag vart i stan med Mathilda och Pernilla. Käkade mc donalds ute vid utkikstornet mitt i centrum, och sen tog vi en kaffe. Men eftersom vi hade massa tid över så gick vi och tog varsin thaimasage. Har aldrig prövat det förut, men det var jätte skönt! Inte så farligt dyrt heller. Ibland får man unna sig tycker jag :) Jag somnade nästan.


Igår hos Clara.
Mina fina vänner :)


   

Just nu utanför mitt fönster. Skrev tidigare om att jag hade en sånnt vackert fönster i mitt sovrum, här ser man lite av det. Det går hela vägen upp till taket. och det vackra vädret utanför gör det ännu finare :)


Ovido - Quiz & Flashcards