Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under februari 2011

Av Johanna Nilsson - 28 februari 2011 08:48

Hej hej!

Jag har sovit i ca ett dygn nu. helt sjukt.. men jaja, nu är jag tillbaka och utsövd :)


Jag var ju på kadettbal i stockholm i helgen. Asså... alla frågar om hur det var och att jag måste berätta allllllt! Men jag vet inte vad jag ska säga.. förutom att det var verkligen som att vara med i en film!!! Studentbalen kan slänga sig i väggen ;)  Dethär var det bästa jag vart med om innom fest och bal området. Helt klart!

Jag har tyvärr inga bilder från själva balen än, jag väntar otåligt på att de ska hamna ute på facebook nu. Men när de kommer upp så ska jag genast visa några på min blogg. 

Jag har inte riktigt fattat vad jag har fått uppleva tror jag. Jag kände mig verkligen som en prinsessa, och slottet är så j*vla vackert, och middagen var så god, och ALLA var verkligen fina i sina långklänningar och uniformer.  Jag önskar att jag hade en videokamra i pannan under balen så att alla kunde se hur underbart det var!!

Jag har en bild efter smink och hår fixandet faktiskt. men de är den enda bilden jag har nu ..

  

Såhär såg jag ut några timmar innan balen :)

Av Johanna Nilsson - 24 februari 2011 14:20

Hej igen.

Jag har vart ute med hundarna nu på en middagspromenad, och idag var Linnea med. Hon ska antagligen ta över hundpromenaderna när jag flyttar till Norge. Så det är ju roligt för henne :)


Imorgon åker jag till Stockholm med mamma. Tidigt på morgonen tror jag vi åker iväg. Och det är så sjukt mycket som jag måste göra och fixa idag, men vart tog orken vägen?! Jag har ju laddat för den här helgen och balen sen i sommras och nu är den ju faktiskt här!! Men jag känner mig bara trött och orkar inte fixa allt. Jag vet inte änns vad jag ska ha på mig på fredagsfesten (balen är på lördagen).

Jag måste:

Fixa naglarna, hårinpackning, ögonbrynen, packa klart, plasta in klänningen, hitta ngt att ha på mig på dansträning och fredagsfesten. Det är säkert ngt mer som jag har glömmt nu.

MEN UUuuuuöööööööh, jag orkar inte. Går och lägger mig ist ;P


  

Av Johanna Nilsson - 24 februari 2011 08:13

När jag vaknat idag på morgonen gick jag och hämtade en kopp kaffe och efter bara några minuter dyker det upp två rådjur i trädgården som antagligen också skulle äte lite frukost under fågelboden. Jag och Zelle satt i vardagsrummet och hade det jätte mysigt medans vi kollade på rådjuren.

Jag tror att det var en rådjurs mamma, och hennes son :) För de en var mycket mörkare och mindre. JÄTTE SÖT.
Och vilken bra start på dagen det blev!

  

Av Johanna Nilsson - 23 februari 2011 12:30

  

 

Hello. Jag kan inte vänta med att ändra min toppbild... Jag måste göra det nu, även fast det är ca en vecka kvar tills jag kan byta den igentligen. MEN det är väll ingen som bryr sig om det .. :P



Av Johanna Nilsson - 22 februari 2011 18:05

TRO DET ELLER EJ!!!

... Men Sara har fixat en lägenhet till oss i Stavanger!!! Nu är den våran och det är bara att flytta in :) Känns helt fantastiskt, och jag tror att jag lever i en dröm just nu ^^

Jag lämnar Borås och Sverige ungefär 5-6 Mars, så jag hoppas på att träffa alla mina vänner innan jag åker :)

 

Här är vårat nya kök!

 

Av Johanna Nilsson - 22 februari 2011 08:33

Klart att jag inte hade glömt ;)


  

Av Johanna Nilsson - 22 februari 2011 08:18

Hejsan!.. eller godmorgon.


Har börjat packa inför kadettbalen i stockholm till helgen. Pratade med joakim lite igår, och jag har lite smått ångest och panik över vad jag sak ha på mig på fredagen och söndagen... balen är ju en hel helg lixom >.<

Jag får lösa det på ngt sätt...


Igår var jag med Becca nästan hela dagen iaf, hade en jätte trevligt i knalleland och sen en lång fika på mc donalds. Allt rolgit att träffa min lilla Becca   


Min mamma sydde klart min balklänning igår också!!!!!!

Nu är jag typ redo för balen. Lägger upp en bild på hur det såg ut igår. Och den nya väskan som jag köpte igår :)


IDAG ska jag ner till stan, snart faktiskt. Tänkte vara på platts när affärerna öppnar (10). Jag har ju tre hundar att gå ut med vid tolv, och det hade vart skönt att få alla ärenden gjorda inna. Jag ska till Banken och fixa ett visa kort, och sen till folkbokförningen för att fixa ett personsbevis till mig själv. OCH naturligtvis sola lite om jag får någon tid någonstanns ^^


Jag kan ju berätta nu att jag ska flytta om ca 14 dagar, till Stavanger/Norge! Min kära vänn Sara bor och jobbar redan där, så vi bestämmde oss för att jag också skulle flytta dit. Just nu letar vi bostad, väntar på besked för en lägnehet just nu, men Sara ska även på en annan visning idag. Så jag sticker så fort vi får ett boende :)
Sakna mig inte för mycket ;)


Det var allt jag hade på hjärtat.

  

Av Johanna Nilsson - 21 februari 2011 09:15

... Kommer inte ihåg vad det hette... när man åker släde efter hundar.. Hundspann!!! juste :D


Denhär lilla filmen är ganska rolig ^^ När alla hade satt sig i släden så blev hundarna helt galan!! fick nästan ont i huvet av allt skällande, men de var så otroligt roligt att se hur glada dem blev.


Kolla speciellt på hunden som hoppar upp och ner till höger. Så sjukt söt :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards