Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Nilsson - 27 november 2011 18:21

 



Hej.

Ja, storm är det verkligen ute nu! Kaos väder är det ute, men ändå så trotsade jag och Alexandra detta och begav oss ut och ner till byn. Regn/snö och massa vind.. inte å kul att stå där och kolla på när dem tände granen. Frös så jag trodde jag skulle dö. Men nu har jag sett det iaf. Det var en fin gran :)

Har ju självklart tänt första ljuset i advents ljusstaken.


Imorgon kommer Mathilda hem till mig efter jobbet och hon ska få lov att klippa mig! Hon jobbar ju som frisör, men hon sa att vi kan ta det när jag slutat jobbet. Ska bli skönt att bli av med lite hår, haha!


nu ka jag äta och gosa ner mig i sängen :) HADE!

Av Johanna Nilsson - 26 november 2011 10:16


  

Godmorgon lørdag!!

ska byta till baka från norskan till svenskan nu..

http://www.grenes.dk ÄR en fantastiskt kul och billig butik som ligger bla här i stavanger!

var bara tvungen att göra lite reklam för denna butiken. Den finns på ett ställe i Sverige, i nordby tror jag det hette.

Dem har nästan allt, inredning, kök och bad, måleri dukar och massa penslar till väldigt hög kvalitet! Jag har köpt på mig penslar och andra tillbehör som jag ska ha med mig hem. En bra pensel köpte jag för 3kr/st. Sjukt billigt.

De röda siffrorna på adventsljusen köpte jag också där. 10kr kostade dem. och de är ju jätte fina :)


får väll köpa lite julklappar där iår tror jag allt ;)

en mysigare butik får man leta länge efter!!

Av Johanna Nilsson - 25 november 2011 20:26


 

Godafton

Sitter nu i soffan och kollar på idol. Känner mig lite uttråkad, men är ändå skönt att vara hemma ikväll.

Denna helgen som kommer ska jag bara vara hemma. Inga galna ute kvällar, får ju inte looooov!

Antibiotikan äger NEJ, så jag får väll göra som den säger då :)


Om en månad är jag hemma iborås för att fira jul. hjälp va tiden går snabbt. Nästa helg ska vi på avskedsfest för skåningarna som flyttar hem. sorligt... men tror att festen kommer bli jätte kul :)


har inte så mtk mer att säga :P ... jo, jag har mått sjukt illa av antibiotikan. trött och illamående vinglar jag runnt på jobbet. haha! tur att alla är så förstående ^^


HADE!

Av Johanna Nilsson - 22 november 2011 07:33

 


Hejsan!

Idag ska jag till jobbet, jag var ju hemma igår.

Men när jag vaknade idag så kände jag mig lite illamående, och det står på paketet att nästan ALLA får bivärkningar av den antibiotikan som jag äter nu. kuuuuul!

Men jag är ju inte döds sjuk så jag måste faktiskt ta mig till jobbet :) Känner knappt av urinvägsinfektionen idag! Men jag känner att jag har ont i magen/ryggen. Den känslan av att njurana exploderar sitter fortfarande i, fast inte lika mycket då.


Sitter och tänker på att när jag är hemma i borås igen, hur mycket jag kommer sakna att vara i Stavanger.

Jag vill verkligen njuta av den tiden som är kvar. Nu är det bara 5 veckor + 6 dagar kvar till flytten :)

uuuuundra hur detta ska gå.. funderar på att köpa mig en stor resväska. Kan ju vara bra även om jag ska ut och resa nästan år och även under flytten. Men får se, det kostar väll flera tusen.


HADE!

Av Johanna Nilsson - 21 november 2011 17:05

   


Hej hej!

Känner mig mycket bättre nu. Men ska börja med de nya tabletterna nu ikväll, får se hur starka bieffekterna är på dem. Så det blir 2st 3ggr/dag. Det är ganska mycket kan jag tycka..


Men trotts nattens hemskheter så har jag ändå haft en bra dag. Jag och sara har lagat middag, och jag har också fixat advents ljus! är jag för tidigt ute?? är det inte första advent på sönda?? :o
Jag vet inte.. :P haha!


Men imorgon är jag tillbaka på jobbet igen! det blir nog bra.

HADE!



Av Johanna Nilsson - 21 november 2011 13:07

 


Eller sykhus som det heter på norska.


Det har faktiskt vart en riktigt bra helg! Var på en hemma fest på lördagen som inte blevallt för sen. Och det var faktiskt skönt att vara hemma tidigt. Söndagen var jag på bio med brudarna. Jag, Alexandra, Clara och Mathilda var på den nya Twilight filmen. Den var verkligen jätte braaaaaa, nu är jag super spännd på att se nästa och sita filmen!

Men inatt, natten mellan söndag och måndag blev den värsta på länge..

Vaknade vid 02 av att jag hade så sjukt ont i magen/ryggen. Jag kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var. Men jag satt inne på badrummsgolvet i nästan en timma ihopp om att smärtan skulle försvinna. Men det blev bara värre.. Så jag spenderade mina sista pengar på ett telefonsamtal hem till mamma i Sverige. Det var min första tanke, "jag måste ringa mamma". Tillslut bestämmde jag mig för att jag måste åka in till sjukhuset för detta kommer inte bli bättre! Så jag ringde Alexandra, och hon åkte med mig. Vi tog taxi, och taxichaffören var helt kokko.. Han började spela hög musik och frågade massa frågor om svensk musik. jag orkade inte svara, jag ville bara ut ur den bilen. Verkade nog ganska otrevlig men vad skulle jag göra?! Jag var illamående också så hanns höga "dunka dunka" musik gjorde ju inte saken bättre... Men väl framme så gick det snabbt. De gjorde massa tester på mig och tillslut fick jag veta att min njure är infekterad av urinvägsinfektionen. Det sitter bara i den ena njuren nu som tur är. Men satan vad ont det gör.. :( Så nu har jag fått antibiotica som jag ska käka en vecka. Och jag känner redan av bieffekter av tabletterna. Jag mår illa hela tiden ovch började kallsvettas lite innan. Trött är jag ockå.. men kan vara för att jag inte fått någon sömn inatt.


Så är läget... Tur att Sara är hemma med mig nu på förmiddagen, hon jobbar sent idag :)

Nu ska vi laga mat, så vi får i oss lite näring. Det blir kycklingfärs med sallad! namnamn!


HADE!

Av Johanna Nilsson - 20 november 2011 08:15


Pigg är jag som vanligt och vaknar 07 en söndag..

Mitt lilla besvär har inte blivit bättre, idag är det värre. känns som att jag måste kissa hela tiden. fast jag inte behöver det. Jag har ingen tranbärsjouice hemma, får köpa imorgon eftersom att alla butiker är stängda idag. Och vad heter tranbär på norska tro???..

ush jag orkar inte bli dålig igen.. och jag orkar verkligen inte tjata med alla läkare som inte vill hjälpa mig.


MEN en annan sak som är super kul är att jag ska få vara med som volentär på MyDog!

7-8 Januari kommer det vara Rallytävlingar för första gången annordnat av MyDog, och detta kommer ju bli jätta kul! http://www.mydog.se/hundutstallare/rallylydnad-pa-mydog/


Se länken :)


HADE!

Av Johanna Nilsson - 19 november 2011 09:05


Hejsan!

Jag är så uttråkad... och min dator är ju dum i huvet..

Kan inte spela sims längre för då dör datorn efter 5min.. och det gör mig så ARG! Det har hännt förut, men jag fattar inte vad problemet är. Jag har sett så att det är jätte mycket utrymme kvar, och det är det! det 3/4 delar är ledigt på den hårddisken!! åååh... hatar datorer..

Och jag har inga palner idag alls. sitter fortfarande här ned mitt kaffe och funderar. Men kommeri nte på ngtm vill inte göra av med några pengar idag. Måste spara.


Jag har antagligen fått urinvägsinfektion också.. det började för ca 2dagar sedan. Och igår var det jätte ont, men idag känns det lite bättre. Men hoppas på att det går bort av sig själv så jag slipper bråka med de norska läkarna som inte vill hjälpa mig även fast jag höll på att dö!..."suck"..


Igår var jag på kurs hela dagen med mitt jobb. De handlade om LÖFT, som betyder LYFT på svenska. Handlade om barnehagar och pedagogik. Den var riktigt intressant den föreläsningen. Men när föreläsaren helt plöttsligt började prata illa om svenskar så tappade han mitt intresse.. ALLTID så ska norrmän säga någonting illa om svenskar, jag fattar inte? vad var det för pedagogik i det lixom?  Min chef fick säga till honom att tänka på vad han säger tillslut. Och vi var tydligen 3 svenskar i publiken, och det var tydligen viktigt att veta VILKA som var svenskar. Så vi blev ganska utsatt för att vi var svneka, men varför vet jag inte. Det hadlade ju om barn och pedagogik?
De flesta tog det som ett skämmt, men jag kände mig ganska krängt faktiskt. Eftersom att det är inte första gången man blir hackad på och nästan mobbad för att man är svensk i norge. Och efter att de snackat massa skit om mig så säger dem alltid "fast vi är ju ändå samma. svenskar och norskar." varför änns då börja att hacka på svenskarn om vi ändå är "samma"? Jag blir irriterad på sånnt här. Är det bara jag som tycker att norskar är liiiite främlingsfientliga?.. eller hur det nu stavas. Jag börjar bli riktigt trött på det iaf.

Skönt att jag snart ska flytta hem :P


hade!



Ovido - Quiz & Flashcards