Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna Nilsson - 30 maj 2010 20:16

Hej!


Var ute igår med Elli, Tony och Marre. Det var roligt, somvanligt. Har väll inte ngt mer att säga om det.

Imorgon är det måndag igen och jag ska upp kl 06.00 för att åka och jobba på H&M. Ska jobba Måndag och tisdag denna veckan bara iof, så det känns bra att vara lite ledig också :)

Idag kom jag hem vid 11 någonting tror jag, sen vid 14 åkte jag med Linnea, Jonathan och Edgar till Knalleland. Vi försökte hitta nya brudtärneklänningar, men vi hittade inget som passade. Så sökandet på tärnklänningarna förtsätter senare i veckan!


På torsdag ska jag och Zelle tävla i Rallylydnad på KennelKlubben här i Borås! Skulle vara kul om någon vill komma och kolla på oss, det är vid 17.00 Skriver senare om vilka tider det är exakt :)


Bilder från igår innan Harrys, hos Tony:

Jag, Marre, Tony, Elli

Elli och jag!

Av Johanna Nilsson - 27 maj 2010 18:44

Hejsan!


Ska snart över till Elli och kolla på melodifestivalen, HEJJA SVERIGE! :)

Ska bli skönt att koppla av framför tvn med min kära vänn efter en lång dag på jobbet :P

Tänkte att jag skulle klippa mig snar med.. man får passa på nu när man har pengar. Det behövs!!


  

Av Johanna Nilsson - 26 maj 2010 19:26

heeej hej.


Har jobbat idag med, eller jag ska jobba hela denna veckan. Imorgon är det bara Torsdag, tiden går så långsammt när man jobbar..

Idag började bygg-gubbarna byta alla fönster på husen. Så när jag kom hem idag hade jag ett stort, fint, nytt fönster :)

De kommer att hålla på här i några veckor. Det ser ut som h******e här hemma nu, skräp överallt och alla möbler står konstigt i rummen.


Lägger upp en bild på hur fint stökigt det blev igår ett råttjakten. vi röjde ju ut hela Saras rum. Hah!!


  

Av Johanna Nilsson - 25 maj 2010 22:39

Nu har jag precis jagat en rått genom huset med min familj, och nu sitter vi alla i soffan och är klar vakna.. kommer bli jobbigt imorgon på jobbet känner jag.. :P


Jag gick hem ifrån Linnea och Jonathan, och när jag kom fram till mitt hus så står dörren vid öppen och alla fönster är också öppna. Och när jag frågar vad som händer skriker mamma "GÅ INTE IN, här kommer råttan!!". Och så fick jag se en stor, äklig, skabbig råtta springa förbi i hallen. Sen började det. Efter över en timmas jagande så har vi fått råttan ur huset och Zelle har lugnat ner sig några varv. Det var Zelle som hittade råttan under min systers säng..

Hur ska jag kunna sova inatt? >.<


  

Av Johanna Nilsson - 23 maj 2010 21:41

Hej hej hej.


Det har vart en jätte bra dag idag ^^

Har vart en sväng i Varberg med familjen och kollat på stugen som vi ska hyra i Juli. Det kommer bli as bra tror jag, den ligger mitt i Apelviken och är nära till allt!

Det var jätte varmt och skönt i Varberg, så vi tog en liten promenad där med. mysigt som satan! :)


Jag kom precis hem ifrån en liten tripp till Almenäs. Har vart där med Elli och Sara. Vi grillade korv och banan och tjatade massa skit :) Det var ett bra avslut på denna dagen.
Vi bestämmde oss för att nästa söndag ska vi dra ner till Varberg över dagen och BADA I HAVET, och mycket annat. Det ser jag verkligen fram emot! :D


 


Av Johanna Nilsson - 23 maj 2010 09:21

Måste berätta att jag hade en underbar dag igår!

På förmiddagen fick jag följa med Linnea och Edgar på babysim, och det var jätte mysigt. trotts den fula badmössan man var tvungen att ha på sig ;) men jag blev van vid den efter en stund, kanske ska köpa mig en sån och ha i sommar..

Iaf.. Babysimmet gick jätte bra och dgar var för det mesta glad och nöjd :)

Efter det åkte vi hem till Linneas mamma och käkade bulle och dracka kaffe i trädgården. Jätte mycsigt det med!

Sen låg jag hemma på min gräsmatta resten av dagen och solade.  

Det var ju sukt varmt igår, och det gillar vi!


Idag där emot ska familjen åka ner till Varberg på förmiddagen och kolla på stugan som vi har hyrt i Apelviken. Hoppas på att det är bättre väder där än vad det är här i Borås idag. Men det tror jag faktiskt, det är det alltid.

Sen i eftermiddag ska jag hem till Linnea och bröllops pyssla lite mer :)


Nu ska jag duscha och sen åka! Hejdå! :)



Av Johanna Nilsson - 22 maj 2010 10:24

tröttnar jag inte snart?

Men igår var det faktiskt roligt, som vanligt :P


Jag orkar inte skriva ngt mer... lägger upp några fula bilder ist.


  här sitter vi på toalettgolvet.. ? stabilt 

  

Av Johanna Nilsson - 20 maj 2010 14:14

Idag kom sommaren!

Kl 09.00 var det +23 ute, och jag drog på mig ett par jeans innan morgonepromenaden med Zelle... vilket inte var så smart upptäckte jag :P

Nu har jag och Zelle vart ute hela förmiddagen och göttat oss i solen, jag har nog tillochmed fått årets första bränna! ^^


Min chef ringde mig idag och frågade om jag kunde jobba imorgon, och självklart kunde jag det! Jag får lite panik nu när jag inte har jobbat så mkt denna månaden.. Kommer ju vara pank i sommar :O Hoppas det blir mer jobb nu !!

Ovido - Quiz & Flashcards