Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under mars 2013

Av Johanna Nilsson - 17 mars 2013 15:40

Godmorgon
Vaknade av ett sms 12:30 idag.. Hade det inte vart för de så hade jag sovit mkt längre! Sjukt ..
Men det var ju en väldigt bra dag igår! Vi var hemma hos Clara och firade hennes födelsedag. Sen blev det byn, Mexico och Alf. Sjukt kul utekväll! De var längesedan jag var ute på byn, och igår var det på tiden!
Bilderna ärfrån igår. Jag hade på mig mitt nya, fina halsband igår. Ju större desto bättre! Ikke sant? ^^

Men då mår man ju som man förtjänar idag... Segare är snor.
Har satt in en kycklingfilé i ugnen nu, så ska jag bara koka nudlar till. Nom nom nom!

Om 5 dagar kommer Sara !! :D

Hade

Av Johanna Nilsson - 15 mars 2013 19:45

Hej hej.
Ännu en gång så är det fredag. Haft en bra vecka på jobbet, men har inte hännt ngt speciellt. Nästa vecka blir ännu roligare, för då kommer Sara på fredagen, om exakt en vecka altså! Efter det är det ju påsk och massa ledigt :)
Men vad gör man i Stavanger när man inte jobbar på vardagarna? Det är ju en bra fråga.. Men tur att Sara är här, då blir det skojjigheter hela tiden ^^

Imorgon ska jag först ner på stan för att köpa vin och kanske en klänning. Sen ska jag på Claras 23års fest :) kan bli kul!
Känner för att klä upp mig ordentligt från topp till tå! Ska bara hitta en fin klänning..

Idag är det öppet för att söka utbildningar tills hösten.. Herreguuuuuuud va ska jag söka!!??!?? Såhär lost är typ omöjligt att vara. Jg vet bara att jag vill plugga i Sverige till hösten, hällts något praktiskt/kreativt/kul så att man faktiskt får ett yrke. Och hällts nära Gbg.. Så att de e lätt att komma hem till Borås när man känner för det. Trött på att inte kunna åka hem när jag vill. Ja.... Det är väll bara att börja leta :) har ju en månad på mig..
Är färdig med Norge nu. Vill hem.

Snackade med Becca och Tony i förrgår. Dom var på Wisers och och drack en onsdagsöl. Kändes lite som att jag var där, gjorde mig lite lyckligare för några minuter :) dom är så fina och jag saknar dom!! <3 ses om 4 veckor.


Bilderna är från idag.
Just nu sitter jag i vardagsrummet och lyssnar på musik och ser på elden som fladdrar i spisen :) (jag fryser) haha!
Hade

Av Johanna Nilsson - 13 mars 2013 07:43

Godmorgon!
Redan onsdag!? Och sen är e helg och sen är det helg igen och då kommer Sara :D såååå fort går tiden nu, sjukt..
Firade min två års dag i Stavanger igår!!
Jobbade över två timmar och åt pannkakor på jobbet med alla föräldrar, mysigt :)
Sen bjöd jag Daniel på vaniljglass med bär. Jätte gott :) det blev en bra dag, men var sjukt sliten.. Är de även idag.

Idag fyller Clara 23år! De ska vi fira på lördag. Kommer bli kul :)
Bilderna är från helgen. Tog en promenad i de fina vädret runt godalen , med ett svenskt skönt gäng. Spelade ju kamp också. Vi vann med 3-1 , de var en riktigt bra kamp :) nu ska jag snart till jobbet... Hade vart gott att bara vara hemma en dag och Brad gå runt i pyjamas en heeeel dag! Men de kommer ju aldrig ske :p
Men jag har mkt kul att se fram emot, så wiiiippppps så är jag i Sverige igen, tiden flyger ju iväg här i norgeland :)

Haaaadeeee

Av Johanna Nilsson - 5 mars 2013 07:14

Nu är det fasen mars!! Det är nu allt kul börjar!! Våren är på väg, och har redan börjat lite smått. Många roliga fester helgerna framöver, Sara kommer på besök, och många röda dagar! Sen är det april med ännu mer röda dagar och en Sverige resa inbokat ^^ sen är det maj och massa röda dagar och får ännu ett besök, av Alexandra :D och 17 maj ska firas! Och sen är det ju sommar :)
Ja.. Bara massa kul framöver. Hoppas att tiden kommer gå fort :)

Igår var det innebandy träning, och mina ben är som spagetti även idag. Jag är helt slut!! Och idag är det kamp.. Rätt efter jobbet.. Jag kommer avlida av trötthet ikväll asså :p sen har jag tidig vakt på onsdagen, så sovmorgon blir det ju INTE. Haha.
Men ska bara vara hemma i helgen så får väll vila upp mig då :)

I söndags så satt vi och kollade på skid vm, 5km herrar. Sjukt kul var det. Eftersom att jag bor med tre norskar så förstår ni säkert hur det lät.. ^^ äntligen fick Sverige krossa Norge! :D jag var så glad, haha!! Dom andra var mindre glada, men de var kul att se det tillsammans allihopa! As najs :)

Nu ska jag jobba, haaaa deeeee !

Ovido - Quiz & Flashcards