Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under maj 2012

Av Johanna Nilsson - 31 maj 2012 10:59


Idag vaknade jag och kände mig riktigt lycklig. Härligt att kunna göra det emellanåt ^^

Jag hittade också ett nytt bra boende i Stavanger, jag letar ju lägenhet nu. Men detta var ett "kollektiv", visseligen har jag sagt att jag inte vill bo i ett kollektiv, men detta verkade riktigt bra. Billigt och fint, och perfekt läge för mig som epnflar till jobbet. Om jag får bo där tar det 5 min att gå till jobbet, bra va? :D

hoppas hoppas hoppas, jag har verkligen en bra känsla för denna lägenheten, som är riktigt stor och fräch dessutom.

NAJS


Nu ska jag snart ta mig upp ur sängen, klä på mig, och gå ut med alla hundarna. Det blir en lång skogspromenad idag, bara för att jag är på så bra humör :) Får hoppas att det bra humöret håller i sig ända tills i eftermiddag då jag ska åka och jobba..


Bilderna är från i tisdags, Dimma kastar leksaker i andsiktet på mig för att få lite uppmärksamhet. den sötnosen :) <3


   

Av Johanna Nilsson - 30 maj 2012 09:31


Älskade lilla hund. jag borstade honom idag på morgonen och satte upp en toffs, idag ble den orange. Men det sysn ju inte inte i vilket fall, haha :P

Ville bara visa dessa söta bidlerna på honom. Min lilla groda! 


Tävling på söndag i Göteborg! :D

Äntligen får vi tävla igen, kommer bli jätte kul och gå skit bra.


 

Av Johanna Nilsson - 29 maj 2012 13:40


Nu var jag i farten igen!

Jag är verkligen helt värdelös på att baka.. Jag SKA INTE fortsätta att försöka, haha!

Denna gången blev dom torra och brända. Skulle blivit choklad/lime kaka/muffins. Men det blev choklad-knäckebröd, glömde lägga i limen...

Men jag fick tycka i mig en trotts detta, måste ju eftersom det är jag som gjort dom. Sen får jag tvinga i resten av familjen alla dom andra kakorna.  BLÄ säger jag bara! 


   

Av Johanna Nilsson - 29 maj 2012 07:19


Såhär mysigt har jag och Beda just nu. Vi är nog lika morgontrötta båda två, bäst att börja dagen lite stillsammt.

Men det tycker självklart inte Dimma. Hon har redan vänt uppochner på leksakskorgen och lagt dom fint utspritt över hela vardagsrummsgolvet :) emellanåt kommer hon till mig och lägger en leksak i mitt knä så att jag ska kasta den. Men golvet är så halt här inne så jag tycker inte det är någon speciellt bra ide.

Vi ska ju gå ut senare och busa ist :)


Drömmde att jag fick IG i matte... BAH! Snacka om att vara nervös inför resultatet. Nationellaprovet gick så sjukt dåligt. Finns inte en chans i världen att jag blir godkänd på den. Men alla andra prov jag gjort har ju gått bra, så jag hoppas på ett godkännt ändå. I drömmen blev jag som sagt underkänd och flippade på läraren totalt. Hysteriska gråt-skrik är vad min natt har handlat om... känner mig nästan utmattad när jag vaknade. haha! :P


Jag får väll också skriva att min kära vänn Clara som bor i stavanger ska åka och kolla på en lägenhet eller ett "rum" åt mig. Jag tänker inte åka till stavanger och betala flera tusen för flygbiljetter för att vara där i någon dag.

Så jag betalar hällre en vänn att göra det åt mig. På söndag är det visning, spännande!

lägenheten har ett perfekt läge, mellan jobbat och centrum. och var ganska blilligt också, så jag hoppas nu att clara tycker det är värt pengarna, jag får lite på henne helt enkelt :P


Nu blir det mera kaffe!

HAde

 

Beda-mys :) 

Av Johanna Nilsson - 28 maj 2012 13:29


Idag är det sista dagen med fint väder har jag hört.. Hoppas dom ljuger på tvn!


Idag har jag beda och dimma hemma hos mig hela dagen. Just nu ligger dem och sover underbordet här. Jag som bäddade så fint åt dem i vardagsrummet, men där vill dom inte ligga! haha :)

Vi var ute på en långpromenad för en stund sedan, tänkte att jag får väll lägga upp dom bilderna nu annars glömmer jag göra det senare. Vi gick till transås och tillbaka, och tog ett dopp påvägen.

Dimma är iaf ingen badkruka!! hej och hå så det gick upp och ner i sjön!! Vi var helt ensamma där som tur va, får igentligen inte ha hudar där änns, men bry? :P


Här är iaf lite härliga bilder.

Nu ska vi ta det lungt resten av dagen, så kommer matte Therese och hämtar dem vi 16 och sen kommer dom tillbaka imorgonbitti för att tillbringa ännu en dag här :D WOHO!

hade!



     

Av Johanna Nilsson - 26 maj 2012 11:06


   Hej hej!


Ska snart ner till stan för att träffa Becca, som åker till Berlin på fredag.....................

Så trisst för mig, men kul för henne! ;P

Men hon kommer förhoppningsvis tillbaka innan jag beger mig av till Stavanger igen!


Äntligen händer det ngt, är på jätte bra humör idag. Vi ska åka in till ulricehamn lite senare och kolla på melodifestivalen bla. Blir nog en och annan öl också. synd att jag jobbar imorgon....................


Ha en fin dag :)



 

Av Johanna Nilsson - 25 maj 2012 10:39


Hej.

Dessa bilderna är tagna igår, mamma var hemma från jobbet för at hon va sjuk. Men jag fick med henne ut på en promenad. Vilket jag tror är bra, friskluft är väll alltid bra ? :)

Vi tog några fina bilder på knasvovvarna och mig. Det är värkligen skönt ute nu!!


Idag var vi med zelle hos veterinären igen, så han är lite groggy nu och får stanna hemma från dagens skogspromenad. Han är nog bara glad över att få sova. Söten.

På mån-tis ska jag vara hundvakt heeeeela dagen åt Dimma och Beda :D Det kommer vara så mysigt att ha dem hemma hos mig en hel dag, annars går vi ju bara långapromenader tilsamman. Så detta ser jag fram emot :)


Annars så börjar det hända lite grejjer!

Jag har jaft kontakt med en hyresvärd i stavanger som jag är intresserad att hyra av. Vi får se hur det går med detta, pirrar i hela kroppen när jag tänker på att jag ska flytta tillbaka. WOHO ^^


HAde!


     

Av Johanna Nilsson - 24 maj 2012 10:58


SÅ SÖT!

Älskar denna lilla vovve asså ^^


Fotade honom lite idag, med toffs och allt.

Se så härligt det ser ut! 

 

Ovido - Quiz & Flashcards