Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna Nilsson - 29 augusti 2010 13:25

Hej.

Lördagskvällen blev lugn! Kollade på tv med familjen och busade med Zelle en hel del. Mamma tog fram en gammal bäbis leksak åt zelle, och han blev tokig.. Tror han blev det för att han inte fattade vad han skulle göra med den.. :P

Det var roligt^^


Idag är det Söndag, och jag är inte bakis eller sjuk. Känns skönt! Andra helgen i rad som jag inte har gjort något speciellt. Vilket är jätte skönt.

Har läst matte och bakat en äppelpaj idag på förmiddagen. Ska sätta mig och fortsätta med matten lite senare. Jag börjar komma ikapp nu!

Men först ska jag åka till F&S och gå på ett "brädpass". Som jag har länktat! :)

Jag sattsar på att få tillbaka danskroppen till sommaren 2011 :P

  

Av Johanna Nilsson - 28 augusti 2010 09:52

Hej.

Nu är det lördag igen, och 10 dagar kvar tills jag fyller 20år! Sjukt... va tiden går fort.

Igår var en bra dag faktiskt. På förmiddagen var jag i stan och åt lunch med Linnea, Edgar och Rebecca. Jätte mysigt :) Sen åkte jag upp till Björkäng och gick på min första matteB lektion. Och det gick jätte bra! Jag kom in i "matte tänket" ganska snabbt. Men eftersom att jag är sent anmäld till kursen så har jag missat två lektioner redan, så jag har lite att ta igen i helgen.. Men det kommer nog gå bra.. Efter mattelektionen så hämtade mamma mig utanför skolan. Vi åkte till F&S för att träna. Och jag som var as hungrig då höll på att svimma under passet.... smart johanna, smart.. Men jag blev lite gladare när mamma köpte ett träningskort åt mig, som en tidig födelsedagspressent. Så nu börjar jag med träningen igen! ^^ Imorgon ska jag på bräda!! Woooohooo.


Nu ska jag och mor snart åka till stan och köpa lite nödvändigheter :)
Och ikväll ska jag vara hemma och plugga.

BYE!

Av Johanna Nilsson - 26 augusti 2010 13:42

Heeeejsan!

Fick plöttsligt jätte ont i min höft/lår idag på morgonen... nu sitter jag ner, och då gör det inte ont. Det är när jag går som det gör ont. Inne i höften lixom.. as konstigt.
Imorgon ska jag börja läsa upp min matte! Det låter kanske konstigt, men jag ser faktiskt fram emot det! :)

Om jag kommer dit med min höft.... haha ;)


Nya kavajen!  

Av Johanna Nilsson - 24 augusti 2010 15:29

Hej igen!

Idag har jag gjort absolut ingenting.. målat lite bara.

Blev klar med ännu en målning, såhär ser den ut. Vet inte vad min inspiration kom ifrån denna gången!

Så fråga inte vad "budskapet" är i denna målningen, för det kan jag inte svara på :P Men jag är ändå väldigt nöjd med den.

Snart kommer resten av familjen hem, kanske händer något roligare då. Imorgon ska jag jobba iaf, då har jag något annat att göra än att måla :P

  

Av Johanna Nilsson - 24 augusti 2010 09:16

Jag har aldrig sytt något "seriöst" innan. Men nu ska jag ju gå en sykurs som börjar i Sep och då passar det väll inte bättre att sy en balklänning till balen i Jan?

Så det ska jag bannemej ge mig på! (tur att man har en mamma som kan sy)

Tänkte att den skulle vara ganska enkel och låååång. Och röd ^^
Typ som bilderna nedanför hade jag tänkt..

  

Av Johanna Nilsson - 23 augusti 2010 09:24

Hejsan!

Nu har jag vart dryg här igen... förlåt mig..


Men nu är jag uttråkad och nyvaken, så jag tänkte att jag kan visa vad jag har målat på de senaste veckorna. Den blev klar för bara några daga sedan, ska bara snickra ihop en svart ram till den :)


Från vänster: Rebecca, Elinor, Jag, Sara, Linnea      


Och lite anmäll uppdatering..
Jag sks börja dansa balett igen! Det börjar v 36, och jag länktar jätte mycket, det sprätter i benen på mig ^^
Ska börja en sykurs också, har jag velat göra ett bra tag men har aldrig tagit tag i det. Men nu är det dax! Jag ska sy mig en balklänning tänkte jag. Ska ju på en bal på Stockholms slott i Januari! (kadettbal) härregud vilken grejj, har nog inte fattat hur stort det är än. Vilken tur att man har så snälla vänner som bjuder med än på sånnt :)
Och jag ska även läsa upp mattebetygen i vinter nu med. Väntar bara på samtalet från komvux, sen är det bara att sätta igång.

Så mitt mål är att börja plugga på Högskola till våren, och flytta hemifrån! :)


Av Johanna Nilsson - 5 augusti 2010 08:51


  


Idag ska jag och födelsedagsbarnet till Göteborg en sväng. najs najs!

Av Johanna Nilsson - 2 augusti 2010 16:14

Har ine gjort något annat idag änn att måla. Så jag blev klar med min "senaste" målning ^^


Ovido - Quiz & Flashcards