Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under september 2012

Av Johanna Nilsson - 27 september 2012 06:18


Känns knasigt! Ska snart på jobb, och efter det ska jag packa och sen bege mig ner till tågstationen.
Ska ta nattåg till Oslo (tar 9,5h).... Och sen därifrån buss till Göteborg. När jag kommit fram till Oslo så har jag bara 20min på mig att hitta till bussen. Så tåget får f*n inte vara försenat imorgon asså!!! då kommer jag få panik.
Vill INTE missa bussen till gbg.

Är på bra humör idag, orkat pynta mig lite till jobbet trotts att jag stog upp kl 05.15 Kommer sova gott på tåget inatt :)

Idag ska vi ut på en liten tur i barnegruppen. Alltid kjekt och tiden går super snabbt!

och ja, jag älskar fortfarande mitt jobb ;)


Fick några nya bilder av Clara, från min födelsedagshelg. Då var vi hemma hos Clara innan vi åkte ner mot byn.
Det var en sjukt kul kväll :) Nils och Herman var också med, också två löje killar som bott med mig i en månad nu. Trodde att jag skulle typ flippa av att bo med tre killar, men det går helt fint. Dom sköter sig, man märker ju vem som är alfahona, hahahaha!! Behöver bara blänga lite på disken så kommer någon och plockar upp det!
inte riktigt, men nästan så iaf ;P


nästa gång jag skriver är jag kanske i sverige :)

hade!

 



får väll lägga upp denna bilden också. tycker den är fantastisk!

   

Av Johanna Nilsson - 25 september 2012 05:58

  

   GRATTIS TILL MIN LILLA KILLE SOM BLIR 5ÅR IDAG!   

Tänk att han redan är 5år. Det känns ju inte som att det var längesedan vi hämtade honom hos June, på kenneln.

Så liten han var då. Liten och full av lek och bus :)

Saknar honom varje dag, önskar att jag kunde kolona honom och ha en kopia av han i norge. Men kan ju inte det :(

Men på Fredag ska jag äntligen få träffa min 5åriga pudelkille igen!! LÄNGTAR SÅ!


GRATTIS ZELLE!



Av Johanna Nilsson - 23 september 2012 13:44


 Idag är jag dålig..

uffa..

Huvudvärk och kallsvettas..

baksmälla..

Aldrig mer alcohol!!!

Inte på ett bra tag iaf :P

Nästa helg är jag ju i Borås, så då ska jag bara ta det lugnt. Hemma kvällar i soffan och inga krogbesök alls!

Ska bli gott :)


MEN vi hade fantastiskt kul igår! Var hos Clara först, sen åkte vi vidare till Stine och sen gick vi ner till byn.

Alf&verner blev det. Sjukt bra uteställe, blir alltid en bra kväll när vi går dit faktiskt :)

Nu ska jag sova lite mer. var bara tvungen att klaga lite på mig själv. för nu har jag lovat mig själv att inte vara ute på iaf 3 helger. se om jag klarar detta..


 

Av Johanna Nilsson - 22 september 2012 09:33


Tjoho!

Igår, fredag, efter innebandyträningen så kom Nils och Herman förbi till Claras lägenhet så lagade vi tacos och såg på en film. Riktigt trevligt. Dessa två småpojkar bor jag med i Hillevåg. Två fina killar :)

Men det var sjukt gott med mat, ibalnd glömmer man lixom av att äta riktig mat. Det blir mycket mackor och fil.


Idag så skag jag inte göra ngt speciellt. Måla lite tänkte jag :) Är ensam hemma, för alla andra jobbar eller är ute på tur. Det är skönt ibalnd, annars är det alltid nåon här hemma. Ska nog ut ikväll, med clara. men får se hur det blir med det! Får gå och köpa mig en vinflaska sen kanske. Gött att bo granne med systemet (vinmonopolet) ;)


Om exakt en vecka är jag i sverige :D

Kommer på fredagen vid ca 13 tiden till borås. AS NAJS!

 

Bilder från gårdagens taco-kväll


På jobbet igår hade vi formingsdag. Måleri/pyssel står på schemat då. Min favorit dag :D

Månadens tema är kroppen och mig själv. Förra veckan målade vi våra händer och denna veckan var det fötterna som skulle målas. Min ide att trycka alla fötter på samma ark, så att det blir som ett stort konstvärk vi kan hänga upp på väggen. Det blev riktigt bra och färgstarkt! Barnen tycker det är så kul :D Det kittlas gött underfötterna när man drar med penseln, haha ^^ Älskar mitt jobb   

   

Av Johanna Nilsson - 22 september 2012 09:24


NU är jag med i laget :D

Sunde innebandylag, konsigt va?? Vem hade trott det??

Igår var jag och Clara i rendaberg och spelade innebandy i flera timmar på eftermiddagen. Både ute och inne, det var jätte fint väder igår. Hon står i mål och jag skuter på henne, haha.

Tränaren , Arne, var med oss två och övade. I över två timmar tror jag vi höll på. Han tror att jag kan bli riktigt bra bara jag får vara med dem andra i laget och träna. Så nu är jag med i ett innebandy lag helt plöttsligt! Sjukt kul att göra någonting sånnthär :D Och i Mars nästa år ska vi åka till Göteborg och möta ett svenskt lag, DÅ MÅSTE MAMMA OCH PAPPA KOMMA OCH KOLLA ;D gratis resa till sverige lixom^^

Idag har jag träningsvärk på ställen som jag trodde va omöjligt att få träningsverk på. Mina ben är som spagetti och min rygg är lite snett böjd.. känner mig fin! Så nu kommer jag att få mkt bättre kondition också efter ett tag på träningarna, fan va mycket man måste springa och det är jag ju inte alls van vid! Jag och Clara gymmar ju, då behöver man ju itne springa runnt. haha!

Ha en fin dag i det fina vädret :)


   

Av Johanna Nilsson - 20 september 2012 21:58


Jag bara måste visa!

Vi här i "kollektivet" har fått ett starkt beroende.. Farmville 2..
Går inte att sluta, och man tänker hela tiden på sina stacars hönor som inte får någon mat om dagarna när man är och jobbar. Måste skörda grönsakerna och plocka frukten lixom!  hur ska detta sluta?! xD


 

Min fina lilla gård :)

Av Johanna Nilsson - 20 september 2012 21:45


Helloooooo!

Jag är nog sjukt trött för jag sitter här i fotöljen med datorn och mobilen och bombaderar stackars Clara med engelsk/svensk/norska sms :D haha! Jag kan ju passa på och lägga upp en bild på vad jag hade på mig igår, då jag igentligen skulle vart medpå fotograferingen på jobbet. men missade den.. Gillar min nya fina, glittriga och mossgröna tröjja :) passar fint med guld detaljer!


Imorgon är det bandy träning efter jobbet!!!

Jag och Clara ska träffa tränaren privat och träna lite för han vill se vad vi kan, ungefär så. Fast det var vårat förslag att komma och träna, bara för att det är kul. Det är ju inga inplanerade tränings timmar imorgon igentligen.

Så det kommer bli sjukt kul känner jag på mig :) En hel idrottshall för oss själva lixom!


Snart är det helg också, planerna är bandyträning och utgång på lördag. kanon kul!

HADE!

 

Av Johanna Nilsson - 18 september 2012 19:35


Godafton.

Tänkte visa vad jag fick av mathilda häromdagen!! hon var ju på frisörmässa och köpte lite fina hårprodukter. Jag fick shampoo, balsam, en värme-inpackning och en hårborste ^^ LYCKLIGA JAG!!

Provade shampoot och balsammer precis, får se om det blir någon skillnad :) Hår borsten är iaf jätte bra, tappar inte något hår alls och tovar sig inget heller. kanon bra!


imorgon har jag fri från jobbet på förmiddagen, ska på ett läkarbesök, buhu..

Tror jag har fått lite feber också, det går på jobbet. Känner mig sjukt trött och hängig och har frysningar lite då och då.

Har inte tränat någonting idag så hoppas att det inte ska bli värre. Men ska träna imorgon däremot..


Var på jakt efter majsmjöl tidigare idag, efter jobbet. Jag tänkte baka sånnadär goda knäckebröd som jag gjorde hemma i borås några gånger. Köpte alla frön och olja som ska vara i smeten. men sen hittade jag verkigen inte något majsmjöl... och vad f*n heter det på norska?! :P Frågade efter det av en som jobbade på Rema, och hon visade mig någon för packning med majs på. Så jag tänkte att det var nog rätt!! men när jag kom hem så visade det sig vara majsvälling..... FAIL! Kanske funkar med vanligt mjöl eller majsvälling??? mamma??? funkar det ändå???


FOTOGRAFERING på jobbet imorgon också, hoppas jag hinner dit i tid!!!! vore tråkigt att missa...


 


Ovido - Quiz & Flashcards