Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under april 2011

Av Johanna Nilsson - 30 april 2011 07:49

Hej hej!

Jag har jobbat tre dagar i rad 8-19 och jag typ dog. Det går inte att göra så har jag nu märkt. 8 timmar om dagen räcker att jobba, inte 10,5.. :P (har ju en halvtimmas rast då jag tar mig från ena jobbet till det andra).  Igår var jag helt förstörd, och det är inte bra att vara trött och jobba i butik har jag också märkt ;P Men idag jobbar jag några timmar i butiken också, men det är bara kul på lördagar. Då går tiden fort, och jag kommer att jobb tillsammans med en annan tjej. :)


Fick min första lön igår också, men synd bara att jag inte har mitt bankkort ännu. Jobbar ganska mycke nästa veckan också, så jag hinner inte hämta kortet innan torsdag, haha! Men jag måste säga att jag blev lite överaskad när jag såg hur mkt lönen var (från barnhagen). Jag hade inte tänkt på att jag får lön från jobbdagarna i Mars denna månaden.. så det blev ju inte så mkt i lön som jag hade trott.. Det täckte inte änns hyran min faktiskt. vilken jag fick ett litet samanbrott över igår när jag var trött, men nu är jag utvilad och förstår varför det blev så. :P

Hoppas på att få min andra lön från butiken i nästa vecka, och hoppas också på att det är såpass mkt att jag kan betala hyran :P

Dum man är ibland som inte tänker på sånnt!


Annars har det inte hännt så mkt. Sara pratade i sömnen inatt så att jag vakna! Det var ett tagsedan det hände nu, så jag blev lite smått förvånad :P

IGÅR när jag kom hem från jobbet gick jag och Sara för att handla mat. När vi kom hem så lagade sara tofu-wok och nudlar, och till efterätt blev det ungnsbakad potatis :) SUPER GOTT var det, även fast vi inte är vana vid tofu smaken så slang även den ner i magen.


Vädret är kanon fint! Varmt och härligt, har gått runnt ute på barnhagen i bara linne flera dagar i rad nu.

Denna helgen blir en lugn helg, inga pengar inget kul :P

 

HADE!

Av Johanna Nilsson - 27 april 2011 06:27

  

Min Kärleksförklaring!

 

Min enda stora kärlek! Vi ses varje morgon och njuter av den goda smaken av torr havre. Underbara luftiga havregrynsgröt, som inte smälter mot tungan men som fastnar i min gomm. Gröt utan mjölk med hallonsylt. Jag ryser..

Jag var så tom i magen när jag var i Sverige utan min gröt. Men nu är vi tillsammans igen. Och jag ska aldrig vara utan min havre igen! Jag ska måla dig en tavla min köra havregrynsgröt, på dig och mig när vi myser i den hårda soffan på morgonen. Sen när havren är slut så ska jag se på målningen och minnas dig. Eller gå till Coop och köpa mer, det beror på vilket humör jag är på..


Nu ska jag äta dig kära gröt och sen bege mig till jobbet ^^

Av Johanna Nilsson - 26 april 2011 09:21

godmorgon!

Vi var tillbaka i lägenheten vid 02 inatt. Och jag ska aldrig mer åka tåg..

Har nog aldrig vart så åksjuk så länge, tack vare att vi fick åka baklänges mellan oslo och stavanger. Jag var seriöst grön i ansiktet i 8,5 timmar!

Så att komma hem hit har aldrig kännts bättre. Idag känner jag mig typ bakis efter allt tågåkande. Sara ligger fortfarande och sover, jag funderar på om jag ska gå och handla lite mjölk. Men orkar inte resa mig ur soffan. Kanske ska gå och lägga mig igen, har ju en dålig vana att vakna tidigt när jag har sovmorgon.

Jag tackade faktiskt nej till ett jobbuppdrag på barnhage idag, hon ringde mig, men jag orkar verkligen inte jobba heldag idag. Måste få vila upp mig efter helvettesresan.. Jobbar däremot i butiken 16-19 idag. Det är ungefär vad jag orkar ^^

Ska väll packa upp senare, och laga lite mat. Det finns en hel del att göra här. Typ städa toan.. och slänga den gamla mjölken som står i kylen.. men det tar vi sen.

Jag har faktiskt inte sett en enda myra ännsålänge. Och badrummsgolvet vart tort!! helt fantastiskt :)


HADE!

Av Johanna Nilsson - 24 april 2011 22:14

  

Hejsan!


Denna dagen har vart faktisktikt bra. Solen har vart framme hela dagen (och hela helgen). Jag har fått en snygg bränna denna helgen iaf!

Idag har jag solat och packat. Vart på maxi med mamma och fått med mig lite mat som är ganska nödvändigt :P Solar har jag också gjort, och sen åkte jag, mamma och syster till Örby. Monika och hundarna är alltid roligt att träffa! De är ju så härligt att se 7-8st hundar springa runnt och busa. Det kunde inte bli ett bättre avslut på min Borås-helg.


Jag känner att jag har träffat alla de människorna som jag ville träffa när jag åkte hit. Nu kan jag åka hem utan en klump i min mage.

Så imorgon bär det av till Stavanger igen. Kl 11 åker jag från Borås denna gången, lite mer rimlig tid än 05.. Nästa gång kommer jag tillbaka i början av Juli. Då hundutställningen är på Ryda :)

Men nu ser jag bara fram emot att få sova en sista natt tillsammans med in lilla Zelle, och sen åka hemmåt. Kommer att sakna mina djur.. Känns lite tungt att åka ifrån dem, och jag kommer nog att gråta en skvätt på tåget. Men som tur är har jag ju min Sara :)


Nu ska jag sova.. God natt :)

Av Johanna Nilsson - 23 april 2011 08:36

  


Hej!

Långfredagen var verkligen en lyckad dag. Men speciellt lång tyckte jag inte att den var. Tvärt om, för kort. Jag började dagen med att ta en morgon promenad med Linnea och Edgar. Sen var det dax för att ligga ute i solen, och jag fick faktiskt lite färg! Och sen på kvällen så var vi hos tony. Jätte kul att träffa så många gamla vänner frn gymnasiet bla. Kempe greit ;)

Jag följde inte med ut till krogen sen, men varför förstra en sån bra kväll genom att inte vara pepp på krogen. :) Jag kommer att ha en bra minner ifrån långfredagen 2011 iaf!


Ska strax hoppa in i duschen, sen ska jag ta bilen (vi får se hur mina kör egenskaper är nu) ner mot knalleland och ska köpa mig lite alkohol och ett par nya brillor. Som jag råkade mosa i min ficka häromdagen. Kan seriös inte leva utan dem.. Och sen är det ju Påsk middag hemma hos Linnea och Jonathan. Ska bli greit :D


La upp tre bilder från Tonys igår. Se så trevligt vi hade det!


Av Johanna Nilsson - 22 april 2011 09:57

 

Hej!


Nu är jag hemma i sverige igen. Borås har ett underbart väder, tänkte gå ut och sola lite sen. Klockan är ju inte så mkt än. Inatt har jag sovit jätte dåligt, vaknat flera gånger.. Zelle sov med mig i sängen, det var jäte mysigt att ha honom nära igen :) Han väckte mig även nu på morgonen, vid halv 8.. Men jag blev bara glad när han hoppade upp i sängen och ville bli kliad på magen :)


Igår var en bra dag! Vanknade i Norge och somnade i Sverige. Flygresan där emellan tog bara 35min!! Helt galet hur snabbt det gick att flyga. Men det blir tåg tillbaka till Stavanger sen på måndag. Ser fram emot att komma tillbaka till Stavanger och mitt "vanliga" liv igen. Även fast det är kul att komma till borås så känns det inte som att det är "hemma" längre. Konsig känsla att ha bott här i 20år och sen komma hit och inte känna sig hemma. Men det gå ju bra ändå :)


 Träffade Becca igår kväll! Vi satt i henns lägenhet och bara pratade heal kvällen. Jätte mysigt var det, massa minnen som kommer tillbaka.
Idag träffade jag Linnea och Edgar på en morgonpromenad! Det var sååå mysit att vara ute såpass tidigt och bara gå runnt och prata. Zelle var naturligt vis också med. Det var Edgar som skötte hundpassnignen idag. Han satt i vagnen och höll Zelles koppel. Toppenbra!! :)


Ikväll ska jag träffa Becca igen, men också Tony. Ska se om jag kan få tag på lite pengar så ska vi ut och ta en öl. Kommer bli najs :) Känns som om det ända jag gör nu för tiden är att jobba och dricka vin... Men det är ju inger fel i det igentligen ^^


Lägger upp lite bilder från igår.

HADE!


Av Johanna Nilsson - 21 april 2011 10:26

  

Hej!

Jag och sara springer nu runnt i lägenheten och packar det sista. Vi vet fortfarande inte hur vi ska ta oss till flygplattsen, förstår oss inte på busstabellerna här i norge. Jätte konstiga.. Men vi tänkte bege oss hemifrån strax och leta upp ngt. Bättre att vara jätte tidig :)


Känns lite konstigt att åka härifrån, och är lite nervös inför flygningen. Men jag tror att det kommer bli en bra helg :) Ser verkligen fram emot det nu!! Nästa gång jag skriver är jag i Borås. Och jag ska sova i MIN säng inatt ^^


Nu lyssnar vi på Kent - Sverige

 

HADE!

Av Johanna Nilsson - 20 april 2011 13:33

  


HÄJ!

Kanske är lite tråkigt att skriva om vädret varje dag, men det är verkligen sommar väder här nu! Jag har suttit ute i nästan 1,5 timma. Vi har ju faktiskt en liten trädgård. Hyresvärden har planterat fina blommor och jag såg ett bi innan. Så nu tror jag att försommaren har kommit till stavanger. Hörde från Alexandra att vädret var bra i Sverige, men mycket kallare! Hoppas att det inte sämmer..


Jag gick till jobbet idag... 05,30 gick jag upp och gjorde mig iordning. Men när jag kom fram så frågade en av de jag jobbar med "är du här??", och då kände jag mig lite dum :P Det är ju påsk, tänkte inte på det alls! Snacka om att man har kommit in i rutiner snabbt. Jobbar ju alltid onsdagar annanrs..

Så det var bara till att åka hem igen. Sara låg fortfarande och sov när jag var hemma. Men jag väckte henne (höhö). Men nu är hon på jobbet, och jag 'r sjukt uttråkad. Ska strax börja packa lite till min Sverige resa imorgon. Ska ta med mig sånnt som jag märkt att jag inte har användning utav, som tex två par vinterskor.. Ska byta ut de mot sommar/vår skor ist ^^


Ja men som sagt så landar jag vid 16.00 imorgon i GBG. Så det ska ju bli skönt att vara hemma över helgen :) Ska bli roligt att träffa alla i lilla borås också. GLÖM EJ att jag har ett nytt mob nr, men kommer att sätta i mitt vanliga telia kort när jag landar i Sverige. Så jag kommer att kunna nås på mitt vanliga nr (som jag hade i sverige).

 

HADE!!

Ovido - Quiz & Flashcards