Mitt liv i Stavanger

Alla inlägg under oktober 2010

Av Johanna Nilsson - 29 oktober 2010 22:19

hej hej.

Idag har vart en av de jobbigaste dagarna i mitt liv (på senaste tiden iaf).

Jag har haft sprängande huvudvärk heeeela dagen, och nu börjar det släppa lite grann. Det har vart as tråkigt väder, bara regnat.. och jag har gjort min första tenta.. FYYYY va nervös jag var, det var helt sjuk pirrigt och oroligt. Där av huvudvärken skulle jag tro. Men jag vet fortfarande inte om jag klarat tentan eller ej. Men jag är jätte oskäker, vi rättade innom studiegruppen på vad vi TRODDE va de rätta svaren, och det saknar tvååå ynka poäng från min sida.. två poäng.. hoppas verkligen inte att detta stämmer sen när ajg får det riktiga facitet. då blir jag ledsen.. :/


Men iaf.. skönt att det är gjort (även om jag kanske ska göra det igen) och imorgon är det lördag = Halloween fest!! :D


Kolla in min nya målning. Inspirerad av en viss Carolina :)

(inte färdig på bilden!!)

  

Av Johanna Nilsson - 27 oktober 2010 19:29

.. sa Rudolf Steiner (pedagog).

Klokt.


Idag har jag haft inläsningsdag. Det blev mest pluggande nu på kvällen faktiskt.

Jag har vart i knalleland med Linnea och Edgar på förmiddagen. Och nu vid fyra kom Linnea hem till mig för att sy lite. Så jag har slarvat lite. men ändå fått myclet gjort!


Började på en ny målning idag igen. Inspirationen bara kom till mig och jag var tvungen att göra något med den :P

MEN detta är bara en början på målningen.. och jag tänker inte avslöja färgerna heller!

  

TADA! 

Av Johanna Nilsson - 25 oktober 2010 19:27

haha!

fy satan va jag är trött i huvet nu. Suttit och läst och  skrivit hela dagen sen jag slutade skolan.

Imorgon blir det en lång dag med massor av föreläsningar, så jag kommer att vara hemma ganska sent, och då blir det ännu mera plugg och läs.

Onsdag är jag ledig från skolan för att ha "Inläsningsdag". Men jag ska träffa Linnea och Becca ett tag där även fast jag borde läsa. Men det är skönt med en paus ifrån läsandet ibland, man behöver verkligen det..

Torsdag blir också en inläsningsdag och bara läsa läsa läsa läsa, och sen på Fredag är den stora dagen!! För då har jag min första tenta någonsinn. Spännande? - NEJ!

Jag är super nervös.. MÅSTE ju bara klara första tentan.


  

Det blir inget mer idag, nu ska jag kolla på tv tills jag somnar. 

Av Johanna Nilsson - 24 oktober 2010 07:56

Godmorgon!

Jag är uppe tidigt som vanligt, fast idag vaknade jag 07.05 Framsteg!


Igår på lydnadstävligen i Nossebro gick ganska bra. För Zelle gick det bra, han bev godkännd och han följde mamma jätte bra. Men vi hade svår konkurrans, så vi kom på sista placering. Men han blev godkännd, och det är viktigast :)

Det ösregnade hela dagen, så jag tyckte faktiskt inte att det var något att hurra för, kunde lika gjärna stannat hemma och puggat :P

Men det är skönt att komma hemifrån emellan åt med.


Efter tävlingen åkte vi till min Morbror och Eva som bor inte långt ifrån Nossebro.

Kaffe och lite mat var gott att få i sig efter en hel dag ute i regnet.

Bilder:

  

Ifrån tävlingen. 


  

Hemma hos min morbror. 

Av Johanna Nilsson - 23 oktober 2010 08:48

God morgon!

Tänkte bara berätta att idag så ska jag och mamma (och Zelle) åka till Nossebro och tävla i lydnad med Zelle. Det är mamam som ska gå, jag ska bara kolla på. Jag tävlar med honom på Rallylydnaden ist.
Detta är hans första tävling efter kastreringen, hoppas att det går bra! Och om det är någon skillnad på honom under tävlingens gång.

Ska bli spännande, lägger upp bilder och resultat senare idag från tävlingen..


Jag vet att jag sa att jag inte skulle göra ngt i helgen för att jag måste läsa. Men jag fick så sjukt mycket gjort igår kväll och jag får helt enkelt sitta och plugga i bilen, det är ju en bit att åka. :)


Av Johanna Nilsson - 23 oktober 2010 08:40

.. minns ni när jag skrev om honom?


Det har slutat lyckligt, men det var en jobbig väg för den stackars lilla katten.

Det visade sig att han hade ett jätte stort "bett sår" på ryggen (andtagligen från en grävling), så våra grannar var tvugna att åka till blåstjärnar med honom. Där blev han opererad och kastrerad och vaccinerad, och sånnt som en han katt ska vara som utekatt. Han har bott hos grannarna i två veckor och vilat upp sig. Och har nu flyttat till grannens syster som med öppna armar tog emot den lilla hankatten.

jag blev så glad när jag hörde detta igår! att han mår bra nu, "snyfft snyfft".

Blev lite orolig när han heltplöttsligt försvann, men nu vet jag iaf varför. Hoppas att han får ett låååångt och bra liv med sin nya familj :)

  

Av Johanna Nilsson - 22 oktober 2010 07:32

Hej hej!


Ska snart åka till skolan. Känner mig laddad, är nog pga snön ^^

Jag blev glad när jag såg att det var så mycket snö ute idag när jag vaknade, jätte kul!! Snart kommer julen :D


Jag hörde att en buss har sladdat ner för  Hedvigsborgsbacken allaredan. Hoppas jag klarar mig ner för backen med bussen jag ska åka. haha! fast det hade ju vart roligt om det skulle hända något sånnt, inte för att det skulle vara roligt att busse sladdade, men för att det skulle hända någonting annorlunda i vardagen. haha! jag är ju sjuk... nu går jag till bussen ... :P


HA DET!

Av Johanna Nilsson - 21 oktober 2010 13:17

Hej!

idag har jag vart i skolan som vanligt. En föreläsning och sen ett grupp möte. Skönta att sluta någolunda tidigt iaf..

Motivationen börjar ta slut. Inser för varje dag som går att jag inte kommer att klara den första tenat. Känns som att jag inte kommer att hinna lära mig allt, och om jag änns har koll på allt som kommer på tenan..


Ska snart gå ut en låååång skogspromenad med Zelle, och rensa huvet lite innan jag sätter mig och pluggar igen.

VILL träffa en vänn snart och bra tjata och få lite uppmuntar känner jag. Skulle vara skönt att prata med någon som verkligen känner än.


  

Ovido - Quiz & Flashcards